Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره اوکراین، فقط نظرات شخصی او هستند، گفت این اظهارات تأثیری بر موضع واشنگتن ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بامداد پنجشنبه سعی کرد دولت آمریکا را از اظهارات توهین‌آمیز و ادعا‌های بی‌اساس «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور درباره روسیه و جنگ اوکراین فاصله دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ساکی طی نشست خبری گفت کاخ سفید بر این باور است که اظهارات بایدن در مورد «نسل‌کشی» در اوکراین فقط نظرات شخصی او هستند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» وی همچنین تاکید کرد که چنین اظهاراتی نمی‌تواند به چشم‌انداز مذاکرات صلح آسیب برساند و بر موضع آمریکا در مورد حل‌وفصل بحران هم تاثیری نمی‌گذارد.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بایدن که روز سه‌شنبه دو بار اقدامات نیرو‌های روسیه را «نسل‌کشی» در اوکراین نامید، توضیح داد: «بعید است که رئیس جمهور پوتین به دلیل سخنانی که از زبان رئیس جمهور آمریکا به گوش می‌رسد، تصمیم به عدم شرکت در مذاکرات صلح بگیرد. اگر به نفع او باشد، او تصمیم خواهد گرفت در این مذاکرات شرکت کند».

بر این اساس، ساکی با بیان اینکه دولت آمریکا همیشه از مقامات اوکراین در مذاکره حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: «ما همیشه از مذاکرات صلح حمایت خواهیم کرد. رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی همیشه حمایت خواهند کرد؛ و ما از اوکراینی‌ها در این تلاش‌ها حمایت می‌کنیم».

به نوشته ریانووستی، وی تصریح کرد که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا جامعه جهانی به نظر حقوقی در مورد مطابقت آنچه در اوکراین در حال وقوع است با مفهوم «نسل‌کشی» برسد.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین درباره اظهارات بایدن مبنی بر «نسل‌کشی» اوکراینی‌ها گفته بود که مسکو چنین تلاش‌هایی را برای تحریف اوضاع غیرقابل قبول می‌داند.

بامداد پنجشنبه همچنین خبرگزاری اینترفاکس خبر داد، وزارت خارجه روسیه قصد دارد تحریم‌هایی را علیه ۳۹۸ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و ۸۷ سناتور کانادایی اعمال کند و علیه سایر افراد نیز اقدام خواهد کرد.

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمرو‌های اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است. کشور‌های غربی نه تنها اقدامی برای کمک به کاهش تنش‌ها در اوکراین نکرده‌اند بلکه با عرضه تسلیحات به کی‌یف، بیش از حد به درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنیفر ساکی اوکراین بایدن اظهارات بایدن رئیس جمهور کاخ سفید نسل کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۷۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند

در شرایطی که به رغم ادعا‌های مقامات غربی درباره اولین ضد حمله اوکراین به روسیه، آن‌ها به شکست آن اذعان کردند، حالا سالیوان تاریخ جدیدی برای دومین ضد حمله ارائه داده است.

به گزارش فارس، این مقام ارشد آمریکایی گفت که کمک‌های تازه ۶۱ میلیارد دلاری واشنگتن کمک خواهد کرد که اوکراین در سال ۲۰۲۵ ضد حملات علیه روسیه را در دستورکار قرار دهد.

سالیوان در مصاحبه با فایننشال تایمز مدعی شد که اوکراین به «سمت باز پس گیری اراضی که روس‌ها گرفته‌اند، حرکت خواهند کرد».

رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی ماه گذشته در مصاحبه با مجله آلمانی بیلد اعلام کرد اگرچه برنامه‌ای برای ضد حملات علیه روسیه وجود دارد، اما این موضوع منوط به دریافت کمک‎‌های اضافه متحدان غربی از کی‌یف است.

روزنامه فایننشال تایمز، اما روی این موضوع دست گذاشت که چند ماه طول کشید که کمک اخیر ۶۱ ملیارد دلاری آمریکا به اوکراین از صف کنگره و منازعات سیاسی داخلی عبور کند.

گفته می‌شود که دولت جو بایدن در حال رایزنی‌های فشرده با متحدان خود در گروه ۷ برای بسته کمک‌های ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است؛ بسته‌ای که هزینه بخشی از آن از محل دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب تامین خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه جدید خود گفت که با کمک تازه آمریکا، اوکراین به این ظرفیت می‌رسد که «خط (مقدم جنگ)» را حفظ کند البته تا چند ماه آینده اوضاع سختی را تجربه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد