Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد شیخ بهایی گفت: روزه می تواند یادآور قیامت باشد و یاد قیامت جلوی بسیاری از گناهان، خطاها، خودخواهی ها، حسادت ها و مال اندوزی ها را می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: روزه یکی از عباداتی است که خداوند متعال برای انسان مقرر و بر اساس حکمت الهی که آثار فراوانی در روزه بوده، این امر را واجب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاد درس خارج فقه در کرمان ابراز کرد: گرفتن روزه موجب سلامتی بدن می شود و این مسئله در علم پزشکی امروز هم ثابت شده که روزه موجب دفع سلول های فاسد می شود و بدن نشاط دوباره پیدا می کند.

وی بیان کرد: روزه گرفتن غیر از منفعت جسمی، منفعت اجتماعی نیز دارد و آن این است که انسان با درد افرادی که دچار فقر و گرسنگی هستند، از نزدیک آشنا می شود و افراد غنی با گرفتن روزه بهتر می فهمند که بر فقرا چه می گذرد و انگیزه آنها برای کمک به دیگران بیشتر می شود و همان گونه که می بینیم در این ماه دادن افطاری، صدقه و کمک های مؤمنانه بیشتر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی ادامه داد: فایده دیگر گرفتن روزه، تمرین تقواست؛ زمانی که انسان در مقابل لذت های حلال در ماه رمضان مقاومت و خود را از آنها حفظ می کند؛ طبیعتا در بقیه ساعات در برابر لذت های حرام قدرت مقاومتش بالا می رود.

این استاد حوزه علمیه در کرمان اظهار کرد: روزه را می توان به واکسن تشبیه کرد؛ واکسن یک وضعیت مقابله با ویروس را ایجاد می کند تا ضد ویروس در بدن ساخته شود و بدن در مقابل ویروس واقعی مقاومت کند؛ انسان با گرفتن روزه مانوری در مبارزه با نفسانیات، خوردن و آشامیدن دارد و مقاومت می کند تا بدن و روح قوت بگیرد و در مقابل با محرمات بهتر و آسان تر بتواند مقاومت کند.

وی عنوان کرد: از ثمرات روزه توجه به قیامت است؛ زمانی که گفته می شود در قیامت همه گرسنه و تشنه هستند و مگر کسی که غذا و آب خود را از دنیا تأمین کرده باشد و غذا و آبی که رفع تشنگی و گرسنگی می کند آن است که با اطعام دیگران در دنیا به دست می آورد؛ در حقیقت روزه می تواند یادآور قیامت باشد و یاد قیامت جلوی بسیاری از گناهان، خطاها، خودخواهی ها، حسادت ها و مال اندوزی ها را می گیرد.

استاد درس خارج فقه در کرمان اظهار کرد: از دیگر فواید روزه می توان به این مسئله توجه داشت که انسان مرتب از نفس و عقل حرف می زند اگر نفس تقویت شود، عقل ضعیف می شود و اگر نفس ضعیف شود عقل تقویت می شود؛ بنابراین با روزه گرفتن جلوی نفسانیات گرفته و جنبه عقلانی انسان تقویت می شود.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی با اشاره به مطلب فوق افزود: انسان می تواند عاقلانه تر تصمیم بگیرد و حال معنوی او در این شرایط بیشتر می شود؛ زمانی که انسان از لذت ها فاصله می گیرد، روح تعالی تقویت و توجه اش به معنویات و خدا بیشتر می شود و این ها فوایدی است که در روزه نهفته شده است.

استاد حوزه علمیه در کرمان گفت: خداوند بهترین ماه، ماه نزول قرآن را به عنوان ماه رمضان قرار داده و روزه را در آن واجب کرده است تا بعد معنوی انسان تقویت شود و انسان با خواندن قرآن می تواند بعد معنوی خود را بیشتر کند؛ بنابراین در سحرها به بهانه خوردن سحری بیدار می شود و می تواند مناجات داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در این ماه شاهد هستیم که مشکلات اخلاقی و ورودی پرونده ها در دادگستری ها کاهش پیدا می کند؛ چرا که بسیاری از نزاع ها و درگیری ها ناشی از خودخواهی است و زمانی که انسان در حال روزه است، توجه اش به معنویات بیشتر و به مادیات کمتر می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیشتر می شود گرفتن روزه شیخ بهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!

به گزارش ورزش سه، جلال‌الدین ماشاریپوف ستاره ازبکستانی استقلال روزهای جالبی را در این تیم پشت سر می‌گذارد و علاوه بر درخشش در ترکیب این تیم تمرینات پرنشاطی را هم پشت سر می‌گذارد.

او در جریان تمرینات استقلال و حتی خارج از تمرینات هم رابطه صمیمانه ای با فول بک ها راست و چپ استقلال پیدا کرده و رفاقت با آنها در رویکرد آنها داخل زمین و حتی تمرینات هم تاثیر مثبت گذاشته است.

با توجه به شکل بازی استقلال که ماشاریپوف برای خلق موقعیت به سمت چپ و راست شیفت می‌شود و کارهای ترکیبی با فول‌بک های تکنیکی-سرعتی استقلال انجام می‌دهد، شناخت بیشتر و درک تاکتیکی و علاوه بر آن رابطه خوب آنها باعث شده تا کیفیت این تیم در فاز هجومی پیشرفت قابل توجه‌ای داشته باشد.

ابولفضل جلالی با انتشار استوری در اینستاگرام شخصی خودش از تمرینات شخصی زیر نظر مربی‌ بدنساز استقلال به همراه جلال‌الدین ماشاریپوف رونمایی کرد، البته او در تمرین امروز غایب بود و همین زمینه ساز شوخی مجازی مدافع چپ پای استقلال با هافبک ازبکستانی شده بود.

ماشاریپوف پس از تغییر پستی که در تیم استقلال پیدا کرد به شکل قابل توجهی عملکرد خودش و این تیم را بهبود بخشید و فوتبال چشم نوازی را ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • مسوولان برای رفع دغدغه های کارگران تلاش کنند
  • همدلانه با رادیو سلامت برای ارج نهادن مقام معلم | برگزاری پویش روز معلم روی موج سلامت
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!