Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشاورزی و صنعت در کاشمر زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است که اگر این دو مقوله با شرکت های دانش بنیان ارتباط بیشتری داشته باشند می تواند به افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در دنیای امروز، رابطه ای مستقیم بین توسعه تکنولوژی و پیشرفت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که می توان گفت تکنولوژی عامل اساسی برای ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشورها بوده و ابزاری قدرتمند در توسعه ملی به شمار می آید.

شرکت های دانش بنیان که دانش و فناوری همواره توانسته اند در حوزه های مختلف به تولید محصول دانشی خود برسند به طوری که صنایع از توانمندی های آنها بهره مند شوند و ارتباط بین صنعت و شرکت های دانش بنیان را فراهم کنند. همکاری دانش بنیان و صندوق نوآوری شکوفایی موجب پیشرفت بیشتر این فعالیت ها می شود.

شرکت‌ های دانش بنیان از دل دانشگاه‌ها بیرون آمده‌اند از این رو می‌توانند حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه باشند. صنعت می بایست برای رفع نیاز خود به این شرکت ها مراجعه کند.

دستگاه‌های مختلفی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت‌خانه‌های علوم، جهاد کشاورزی، صمت، بهداشت و ارتباطات وظیفه دارند ارتباط بین دانشگاه و صنعت را تقویت کنند که نتیجه این کار می‌تواند افزایش چشمگیر شرکت‌های دانش بنیان باشد.

کشاورزی و صنعت در کاشمر زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرده است که اگر این دو مقوله با شرکت های دانش بنیان ارتباط بیشتری داشته باشند می تواند به افزایش اشتغال و درآمد کشاورزان کمک کند؛ شاید بتوان گفت که کمتر خانواده‌ای در این شهرستان یافت می‌شود که با موضوع کشاورزی سر و کار نداشته باشد. این حوزه نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و درآمد برای خانوارهای کاشمری دارد.

کارشناسان و صاحب‌نظران راهکارهای متعددی را برای حل این مشکلات ارائه می‌دهند اما به نظر می‌رسد یکی از این راه‌حل‌ها که کمتر هم مورد توجه قرار گرفته است و البته می‌تواند نقش بسیار مهمی در افزایش درآمد کشاورزان و کنترل بازار ایفا کند، موضوع پیوند بخش صنعت و کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان باشد.

منطقه‌ای مانند کاشمر که دارای محصولات کشاورزی متعدد و متنوع و باکیفیتی می‌باشد نباید خالی از صنایع تبدیلی این محصولات باشد.

اگر صنایع تبدیلی وجود داشته و برای محصولات کشاورزی این شهرستان، ارزش افزوده ایجاد کند، هم صنعت کاشمر رونق می‌گیرد، هم کشاورزی و هم بازار این شهرستان.

 

لزوم ارتباط صنعت کاشمر با شرکت‌های دانش‌بنیان / ایجاد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در کاشمر ضروری است

امیر دایی صراف، فرماندار شهرستان کاشمر در این خصوص، اظهار داشت: مزیت‌های نسبی شهرستان کاشمر به‌ویژه در سطح روستاها شناسایی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید و کسب‌وکار باید شناسایی شوند و بر اساس آن برای هر روستا برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه اشتغال باید از جمله مأموریت‌های اصلی هر یک از دهیاران در روستاها باشد، خاطرنشان کرد: کارگروه اشتغال در ۲۵ روستای شهرستان با همکاری بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تشکیل خواهد شد.

فرماندار کاشمر با تاکید بر اینکه این کارگروه‌ها با حضور معتمدین و افراد مؤثر هر روستا تشکیل می‌شود تا مزیت‌های نسبی هر روستا شناسایی کنیم، تصریح کرد: با شناسایی مزیت‌های نسبی هر روستا امیدواریم بتوانیم زنجیره‌های تولید را شکل دهیم و زمینه کسب‌وکار و اشتغال را فراهم کنیم.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: مزیت‌های شهرستان در این زمینه بسیار زیاد است ولی باید با خلاقیت و ایده‌پردازی به دنبال ایجاد ارزش‌افزوده برای ارائه بهتر محصولات به‌ویژه در بخش کشاورزی در بازارهای مختلف باشیم.

دایی صراف با اشاره به اینکه انگور و انار از جمله محصولات مهم کاشمر محسوب می‌شود و باید از خام‌فروشی این محصولات جلوگیری کنیم، عنوان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی برای افزایش ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی در شهرستان ضروری است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نفر در زمینه تولید قالی و فرش در سطح شهرستان مشغول به کار هستند، تشریح کرد: صنایع پایین‌دستی فرش و زنجیره‌های تولید آن به‌عنوان یکی از مزیت‌های نسبی باید در شهرستان ایجاد شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کاشمر با تاکید بر اینکه فرت بافی یکی از دیگر از مزیت‌های نسبی شهرستان کاشمر است که باید برای فعال‌شدن آن به‌ویژه در سطح روستاها برنامه‌ریزی شود، بیان کرد: در جهت رونق فرت بافی و ایجاد زنجیره‌های تولید فرت با مشارکت بنیاد کرامت آستان قدس و پیگیری‌هایی که در سفر معاون ریاست‌جمهوری به شهرستان صورت گرفت، تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد زنجیره‌های تولید فرت در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فعالیت‌های دانش‌بنیان، تاکید کرد: باید در زمینه ارتباط بخش صنعت به‌عنوان یکی از بخش‌های مؤثر در زمینه تولید و اشتغال با شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان ایجاد صنایع تبدیلی زنجیره های تولید محصولات کشاورزی مزیت های نسبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از معاونت علمی، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 750796

دیگر خبرها

  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان