Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:13:47 GMT

انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۱ آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۸۰۴۸

انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۱ آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، نتیجه اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱، روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی منتشر و در این آزمون ۱۳۷ هزار و ۱۱۷ نفر پذیرفته شدند. در این آزمون ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ نفر شرکت کردند.

ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۱۲ هزار و ۷۱۶ نفر و ظرفیت پذیرش اعلامی در دانشگاه آزاد اسلامی ۱۱ هزار و ۵۳۸ نفر است که در مجموع ۲۴ هزار و ۲۵۴ نفر پذیرفته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرآیند انتخاب رشته از امروز (پنجشنبه ۲۵ فروردین) در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ادامه دارد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند در ۲۴۷ کد رشته محل اعلام شده در دفترچه راهنما، نسبت به انتخاب رشته های مدنظر خود اقدام کنند.

امکان انتخاب حداکثر ۵۰ کد رشته محل در این مدت وجود دارد.

به گزارش ایرنا، اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام کنند.

کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی روز جمعه ۶ اسفندماه ۱۴۰۰ در ۹۶ شهر و ۱۸۹ حوزه اصلی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

داوطلبان دکتری در گروه‌ های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، دامپزشکی، کشاورزی و در ۲۴۷ رشته امتحانی شرکت کردند.

برچسب‌ها سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته کنکور دکتری پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته کنکور دکتری سازمان سنجش آموزش کشور انتخاب رشته کنکور دکتری انتخاب رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ سید تقی موسوی با بیان اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان قم در حال تحصیل هستند گفت: استان قم سه پردیس تربیت معلم دارد و تنها استان دارای پردیس تخصصی تربیت معلم پرورشی است.
وی افزود: در حال حاضر رشته‌های آموزش ابتدایی، رشته آموزش فارسی، عربی، مشاوره و راهنمایی، رشته آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه ورشته الهیات دراین دانشگاه تدریس می‌شود ودانشجویان درفضایی آرام وعلمی هنر معلمی را با به روز‌ترین روش‌ها وفناوری آموزش می‌بینند.
سالانه ۳۰ هزار نفر در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • دلایل کاهش تعداد پسران در آزمون کنکور امسال
  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد