Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروانه رضاقلیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری و ترویج کتابخوانی در استان اردبیل نیازمند تأمین اعتبارات کافی هستیم که در این راستا پیش پا افتاده‌ترین سهم کتابخانه‌های عمومی استان از درآمد شهرداری‌ها که نیم درصد است، به طور کامل تحقق نمی‌یابد و این مشکل در حال‌حاضر در شهرهای اردبیل به مراتب بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار برای طرح‌های مشارکتی سهل‌الوصول است، افزود: تنها در اجرای برنامه‌های فرهنگی سالانه که مبالغ هنگفتی برای اجرای آن‌ها نیاز است، با مشکل مواجه هستیم و انتظار می‌رود با تعامل و هم‌افزایی شهرداری‌ها این قصور نیز به زودی برطرف شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به اعتبارات فرهنگی سال گذشته اشاره و اذعان کرد: در سال ۱۴۰۰ موفق به جذب ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات تملک عمرانی شدیم که از این مبلغ نزدیک به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی از افزایش اعتبارات عمرانی و فرهنگی سال پیش رو ابرازی امیدواری و بیان کرد: اختصاص بودجه و اعتبارات خرد و کلان به کارهای فرهنگی نیاز اساسی در استان ماست و امید می‌رود با تلاش سایر نهادها و ارگان‌های دولتی و خصوصی کمبودی در این راستا نداشته باشیم.

احداث سالن آمفی تئاتر کتابخانه‌های عمومی اردبیل

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: یکی از نیازمندی‌های کنونی کتابخانه‌های عمومی استان سالن اجتماعات و آمفی تئاتر است که اخیراً این طرح برای اجرای به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام شد که در صورت موافقت و تأمین اعتبارات کافی امسال شاهد آغاز اجرای آن خواهیم بود.

رضاقلیزاده ادامه داد: با تمام محدودیت‌های مالی که در استان حاکم است کتابخانه‌های عمومی توانستند برنامه‌های فرهنگی خود را تا به امروز در سخت‌ترین شرایط حاکم ناشی از شیوع کرونا نیز پیش برده و نسبت به خدمات‌دهی حداکثری به جوامع هدف اقدام کنند.

وی به اجرای برنامه‌های فرهنگی در دوران کرونا اشاره و اضافه کرد: سال گذشته با همت متوالی که داشتیم توانستیم بخش کتابخوانان ناشنوا را در کتابخانه عمومی اردبیل راه‌اندازی کنیم که این بخش از سوی مخاطبان به خوبی مورد استقبال قرار گرفت.

این مسئول همچنین به فعالیت بخش نابینایان کتابخانه نیز اشاره و اذعان کرد: در عین حال که برخی محدودیت‌ها را داریم اما سعی داشتیم تا با نهایت قدرت و تأمین اعتبار از هیچ خدماتی در راستای پوشش حداکثری مخاطبان در جامعه فرو نگذاریم که خوشبختانه تا حد قابل توجهی در این زمینه موفق بودیم.

افزایش کتابخانه‌های عمومی اردبیل به ۸۸ باب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اردبیل تصریح کرد: در حال‌حاضر ۸۵ باب کتابخانه عمومی در استان اردبیل فعال هستند که ۲۰ باب با مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی احداث شده و با نظر مستقیم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مدیریت می‌شود.

رضاقلیزاده اهمیت احداث کتابخانه‌های روستایی را خاطرنشان و بیان کرد: در حال حاضر ۱۶ باب کتابخانه روستایی در استان اردبیل فعال است که ۲ باب کتابخانه روستایی دیگر نیز در دولت آباد نمین و قصابه مشگین‌شهر در دست احداث بوده که به ترتیب با ۳۰ و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی شاهد تداوم عملیات اجرایی آن‌ها هستیم.

وی به احداث کتابخانه مرکزی شهرستان پارس‌آباد نیز اشاره و اضافه کرد: این کتابخانه در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع با مشارکت راه و شهرسازی در دست اجرا و احداث است و پس از افتتاح و بهره‌برداری از این ۳ باب کتابخانه، تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۸۸ باب افزایش خواهد یافت.

مجمع خیرین کتابخانه‌ساز اردبیل تشکیل می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به ضرورت تشکیل مجمع خیرین کتابخانه‌ساز استان اظهار کرد: اعلان آمادگی خیران استان برای احداث مجتمع‌های فرهنگی و هنری به ویژه کتابخانه‌های عمومی و مرکزی قابل تحسین بوده و در این راستا نیاز به راه‌اندازی مجمع خیرین کتابخانه‌ساز داریم.

رضاقلیزاده با اشاره به قول مساعد یکی از خیران استان اردبیل برای احداث ۱۲ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی و کلنگ‌زنی چند باب از این کتابخانه‌ها در استان گفت: در کنار این مهم خیران استان در اقدامی خیرخواهانه سال گذشته ۱۰ هزار جلد کتاب را به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کردند.

وی حضور خیران را در کنار سایر نهادهای دولتی و خصوصی برای توسعه فضاهای فرهنگی استان ضروری دانست و یادآور شد: سعی داریم تا از محل منابع اهدایی نسبت به تجهیز کتابخانه‌های عمومی جدیدالاحداث اقدام کنیم تا هم‌سو با سایر کتابخانه‌های عمومی فضاهای فرهنگی تازه ایجاد شده نیز برای عموم مردم در رده‌های سنی قابل بهره‌مندی باشد.

این مسئول مشارکت بنیاد علوی در احداث فضاهای فرهنگی در مناطق محروم را قوت قلبی برای اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان دانست و افزود: حضور خیران در این عرصه در کنار نهادهای عام المنفعه گام مثبتی در راستای توسعه کتابخانه‌های عمومی و فضاهای فرهنگی و تربیتی است.

۱۹ هزار برنامه فرهنگی اجرا شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از اجرای بیش از ۱۹ هزار برنامه فرهنگی سال گذشته در استان اردبیل خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با مشارکت نهادهای تربیتی، آموزشی، مدارس، دانشگاه‌ها و تعامل خوب مربیان پرورشی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان به دو صورت حضوری و غیرحضوری در بستر شبکه‌های اجتماعی اجرا شد.

رضاقلیزاده عنوان کرد: تولید محتواهای فرهنگی، کتابخوانی و هنری از اهم برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود که حضور نویسندگان و شاعران استانی در بطن این برنامه‌ها یکی از نقاط قوت فعالیت و عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۱۴۰۰ به حساب می‌آید.

وی فعالیت مجازی کتابخانه‌های عمومی استان را در دوران کرونا بسیار خوب ارزیابی و عنوان کرد: هم‌اکنون نیز بسیاری از برنامه‌ها به صورت مستمر و مداوم از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌شود که در این زمینه سعی داریم تا با تکمیل زیرساخت‌های اینترنتی و الکترونیکی کتابخانه این فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

کد خبر 5466544

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری اردبیل کتابخانه های عمومی اردبیل کتابخانه های عمومی اردبیل اعتبارات عمرانی ویروس کرونا بوشهر گرد و غبار کرمانشاه آلودگی هوا آمار کرونا ماه رمضان 1401 هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان رضوی انقلاب اسلامی هنر مشهد گرد و خاک ماه مبارك رمضان جام جهانی 2022 قطر مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برنامه های فرهنگی استان اردبیل فضاهای فرهنگی باب کتابخانه عمومی اردبیل فرهنگی سال برنامه ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی برنامه‌ها و عملیات‌های سال جاری با کارشناسان قرآنی و فرهنگی استان اظهار کرد: توجه به برنامه‌های تربیتی خانواده محور و متناسب با زیست بوم مناطق مختلف شهرستان‌های تابعه مورد تاکید است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی فرهنگی برای اقشار و اصناف مختلف از سوی ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه، افزود: توسعه فعالیت‌های شبکه تبلیغی روحانیون، تقویت برنامه‌های مساجد، توجه به فعالیت‌های بانوان، اجرای برنامه‌های مناسبتی در مناطق اهل سنت از جمله طرح قرآنی مسطورا از اولویت‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

اجرای «جشنواره زن مجاهد» مورد توجه قرار گیرد

وی تصریح کرد: تقویت مکتب‌های قرآنی اهل سنت، اجرای اردوی نخبگان قرآنی در مناطق سنی نشین، حمایت از برنامه گروه‌های «دختران حاج قاسم»، نوآوین، شبکه تبلیغی صبرا و اسماً ویژه بانوان، اجرای جشنواره «روایت زن مجاهد» و حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بر ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف استان تاکید کرد و ادامه داد: ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تابعه باید رسانه‌های فعال را شناسایی و در تبلیغ و جریان سازی رسانه‌ای بیش از پیش با آنان همکاری کنند.

حجت الاسلام جعفرزاده بیان کرد: توانمندسازی و حمایت از کنشگران فرهنگی، هیأت مذهبی، خیرین‌، مداحان شاخص، انجمن‌های اسلامی و فعالان فضای مجازی از برنامه‌های امسال تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

استمرار طرح ملی «زندکی با آیه‌ها» برنامه شاخص قرآنی سال ۱۴۰۳

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به عناوین برنامه‌های مهم حوزه قرآنی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن، آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآنی و تربیت تخصصی استعدادهای قرآنی، راه اندازی کاروان‌های قرآنی و استمرار طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» از برنامه‌های شاخص قرآنی در سال ۱۴۰۳ است.

حجت الاسلام جعفرزاده مردمی سازی فعالیت‌ها و خروج از تصدی‌گری را امر مهم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برشمرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان فرهنگی و قرآنی باید به دور از تصدی‌گری، راهبر برنامه‌ها بوده و با همکاری مجامع میانی از جمله هیأت‌ها، کانون‌های فرهنگی و مؤسسات قرآنی برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند.

کد خبر 6092184

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود