Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@13:02:03 GMT

دیدار و گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۸۱۲۹

دیدار و گفت‌وگوی وزرای امور خارجه ایران و عراق

وزیر امور خارجه کشورمان پس از استقبال رسمی از وزیر خارجه عراق، در محل وزارت خارجه میزبان هیات بلندپایه عراقی بود.

به گزارش و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان پس از استقبال رسمی از فواد حسین وزیر خارجه عراق، در محل وزارت خارجه میزبان هیأت بلندپایه عراقی بود.

در دیدار امیر عبداللهیان با فواد حسین، آخرین وضعیت روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و برخی موضوعات مورد علاقه بین المللی از جمله یمن، افغانستان، سوریه و اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرعبداللهیان تقویت مناسبات تجاری با عراق را از اولویت‌های مهم دو کشور دانست و بر موضوعاتی مانند تسهیل تبادلات تجاری در گذرگاه‌های مرزی، حمل یکسره و نهایی شدن راه آهن بصره شلمچه تاکید کرد.

وی همچنین بر روان سازی تردد زائران دو کشور برای سفر به اماکن زیارتی تاکید کرد و خواستار تسهیل سفر زائران ایرانی از مرزهای زمینی به عتبات عالیات شد.

امیر عبداللهیان گفت: ایران نمی‌تواند بپذیرد از مرزهای خود از سوی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عناصر تروریست و تجزیه طلب تهدید شود و امنیت‌اش در مخاطره قرار گیرد.

فواد حسین در این دیدار روابط و مناسبات دوکشور ایران و عراق را درهم تنیده خواند و از ایران به عنوان همسایه وفادار یاد کرد.

وزیر خارجه عراق اظهار کرد: عراق به نقش سازنده خود در آرام سازی فضای منطقه ادامه داده و در تقویت عنصر گفت و گو بین کشورهای منطقه می‌کوشد.

فواد حسین در این دیدار تصریح کرد: امنیت ایران و عراق به یکدیگر وابسته است و عراق اجازه نمی‌دهد از خاک خود تهدیدی علیه همسایگانش صورت گیرد.

شرح پیشرفت‌های مذاکرات وین، مسائل افغانستان، سوریه، اوکراین و یمن و توسعه مناسبات ایران و خلیج فارس از دیگر موضوعات مطرح شده در این ملاقات بود.

کد خبر 568342

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزیر خارجه ایران وزارت خارجه وزارت خارجه ایران عراق روابط ایران و عراق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فواد حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند. در این ملاقات ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.   امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی می‌باشد. در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه ای وخامت اوضاع در منطقه است
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند