Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@17:11:08 GMT

4 نکته در آبیاری گل پرطرفدار سانسوریا (+فیلم)

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۸۲۳۲

4 نکته در آبیاری گل پرطرفدار سانسوریا (+فیلم)

ترکیب متعادل رنگهای زرد و سبز موجود در این گیاه، جذابیت خاصی به آن بخشیده که در برخی گونه های آن بیشتر به رنگ سبز و یا زرد متمایل می شود. گیاه سانسوریا که با نام شمشیری نیز شناخته میشود نماد پشتکار و تحمل بالاست. چرا که این نوع گیاه مقاومت بسیار بالایی در شرایط نگهداری غیر مطلوب دارد. از وبسایت گلیتال می‌توانید سانسوریا بزرگ و سانسوریا کراواتی را سفارش دهید

ویژگی های گل سانسوریا

سانسوریا از منظر گونههای گیاهی عضو خانواده سوسنیان است و از زیر مجموعههای ساکولنت ها به شمار می-آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس در برخی ویژگیها با ساکولنتها شباهتهای بسیاری دارد. مقاومت بالای گیاه در برابر کم آبی، دمای زیاد و همچنین سرسبز بودن همیشگی آن از جمله ویژگیهایی ست که به صورت مشترک در گونه ساکولنتها و سانسوریا وجود دارد.

زیستگاه اصلی این گیاه مناطق گرمسیر آفریقای جنوبی است که در این محل به صورت بوتهای رشد میکند. سانسوریا به جهت شکل تیز برگها با نامهای شمشیری، نیزهای، گیاه مار و همچنین زبان مادر شوهر شناخته می شود.

60 گونه گیاه همیشه سبز با نام سانسوریا شناخته میشوند که هر یک شکل، اندازه و رنگ متفاوتی دارند. اما تمام این گونهها در ویژگیهای اصلی نظیر مقاومت گیاه و سرسبزی یکسان هستند. نکته قابل توجه اینکه برگ های زینتی سانسوریا با قرار گیری در شرایط مساعد قابلیت گل دهی نیز دارند. گل گیاه شمشیری در بخش میانی آن به رنگ سبز و سفید میروید. با اینکه این گل ها از نظر شکل ظاهری جذابیت خاصی ندارند اما معطر و خوشبو هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انواع سانسوریا

همانطور که گفته سانسوریا دارای 60 گونه گیاهی مختلف میباشد که هر یک شکل و فرم مخصوص به خود را دارند. از آنجایی که توضیح تمام این گونهها ممکن نیست، به تشریح برخی مدلهای خاص و پر طرفدار می-پردازیم.

گل سانسوریا شمشیری:

عموم مردم گیاه سانسوریا را با وسیله گونه خاص می شناسند. سانسوریای شمشیری برگهایی کشیده و شبیه نیزه دارد. این برگها قادرند در حالت عادی تا ارتفاع 50 سانتی متر رشد کنند. این عدد در شرایط مساعد و رو به رشد به یک متر هم میرسد. سانسوریای شمشیری در دو نوع سبز و ابلق یافت میشود. نوع سبز آن برگ هایی به رنگ سبز کمرنگ و پر رنگ دارد. این در حالیست که نوع ابلق آن از یک نوار طلایی خوشرنگ در کنارهها برخوردار گشته است.

 

سانسوریا پاکوتاه:

همانطور که از نامش پیداست، این گونه از سانسوریا ارتفاع کمتری دارد و در نهایت حدود 20 الی 25 سانتی متر رشد میکند. سانسوریا پا کوتاه نیز در دو نوع سبز و ابلق موجود است که نوع ابلق آن به نور بیشتری احتیاج دارد. این گیاه به جهت آنکه ابعاد کمتری دارد و در محیطهای کوچک جا میشود، بسیار پرطرفدار است.

 

سانسوریا لوله ای:

نوع لوله ای سانسوریا برگهایی شبیه یک لوله کشیده دارد. این گونه نیاز به نور متوسط و خوب دارد. قطر برگها در بهترین حالت به 3 سانتی متر میرسد و تا حدود 50 سانتی متر نیز رشد میکند. اغلب افراد این گیاه را با رنگ های مصنوعی و مخملی که به نوک آن زده می شود میشناسند. بخش رنگ شده مانع رشد گیاه نمیشود و به صورت هم سو با آن رشد میکند. از آنجایی که سانسوریا لوله ای وارداتی است و گیاه کاملی نیست، شرایط نگهداری آن همچون قلمه گیاه است.

 

گل سانسوریا مهتابی:

این گونه با سایر سانسوریاهای معرفی شده تفاوتهای بسیاری دارد. برگهای پهن و بلند این گونه دارای ترکیب رنگی سبز روشن، خاکستری و نقره ای است که جلوه خاصی به این گیاه بخشیده است. با این حال شرایط نگهداری آن مشابه سایر مدلهای سانسوریا ساده و بدون دردسر است.

سانسوریای مهتابی نیاز به نور کامل دارد و در شرایط کم نور به رنگ سبز پررنگ متمایل می شود.

طول برگها در بهترین حالت کمتر از یک متر خواهد بود. از آنجایی که این گیاه خاصیت گل دهی نیز دارد و در شرایط مساعد گل های سفید و معطر میدهد، بسیار محبوب است.

 

سانسوریا باله نهنگی:

این گیاه نیز با شکل خاص و برگهای پهن خود شناخته میشود. این گونه از سانسوریا نیاز به نور کامل دارد و در شرایط مساعد تا 1.5 متر رشد می کند.

خواص گل سانسوریا

گیاه زینتی سانسوریا با جذب سموم موجود در هوا باعث تصفیه آن میشود. فرمالدئید، زایلن، تولوئن و اکسیدهای نیتروژن از جمله سمومی هستند که ممکن است در محیط اطراف ما وجود داشته باشند. حذف این سموم از هوای پیرامون، مجب بهبود کیفیت هوا و در پی آن تنفس بهتر و خواب راحت تر می شود. بر همین اساس است که همواره توصیه میشود از این گیاه جادویی در محیط های اداری پر رفت و آمد استفاده شود.

یکی دیگر از خواص قابل توجه گیاه سانسوریا، توانایی آن در تولید اکسیژن در طول شب است. برخلاف سایر گیاهها که در طول روز اکسیژن مصرف میکنند در طول شب حجم زیادی از دی اکسید کربن را آزاد می-کنند، گیاه سانسوریا در هنگام شب به تولید اکسیژن میپردازد. همین عامل موجب شده تا اغلب کاربران از گل سانسوریا برای اتاق خواب خود استفاده کنند.

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، شرایط نگهداری این گیاه بسیار ساده و راحت است. این خاصیت موجب شده تا عموم مردم حتی آنهایی که فرصت زیادی برای رسیدگی به گیاه ندارند، به خرید گیاه سانسوریا روی بیاورند. از آنجایی که برگ و ساقه گیاه سانسوریا قادر است حجم زیادی از آب را در مدت زمان طولانی نگهداری کنند، دیگر دغدغهای از بابت عدم آبیاری گیاه در طول مسافرتهای چند روزه باقی نمی ماند.

از دیگر خواص مثبت گل سانسوریا می توان به همخوانی آن با اثر فنگ شویی اشاره کرد. قرارگیری سانسوریا در موقعیت های جنوبی، جنوب شرقی و همچنین گوشه های شرقی، موجی از انرژی مثبت را به همراه خواهد داشت. چرا که این گیاه یک محافظ قوی در برابر انرژی منفی است.

رشد این گیاه بسیار آهسته و نرم پیش میرود. با اینحال در تمام فصول سال سبز و شاداب باقی میماند و هیچ خزانی در پی ندارد. گیاه همیشه سرسبز سانسوریا میتواند جلوهای خاص و پر طراوت به دکواسیون داخلی شما دهد و در طول سال نیز آن را حفظ کند.

منبع: اینستاگرام gol.florist - گلیتال

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شرایط مساعد شرایط نگهداری گیاه سانسوریا رنگ سبز سانتی متر رشد میکند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر