Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@07:28:35 GMT

روسیه قانونگذاران آمریکایی و کانادایی را تحریم می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۸۲۶۶

روسیه قانونگذاران آمریکایی و کانادایی را تحریم می‌کند

وزارت خارجه روسیه قصد دارد تحریم‌هایی را علیه قانونگذاران آمریکایی و سناتورهای کانادایی اعمال کند.

به گزارش مشرق، بعد از اقدام دولت‌های کانادا و آمریکا در اعمال تحریم‌هایی علیه مقامات روسیه، مسکو نیز قصد دارد اقدامات تلافی‌جویانه در این زمینه انجام دهد.

وزارت خارجه روسیه قصد دارد تحریم‌هایی را علیه ۳۹۸ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا و ۸۷ سناتور کانادایی اعمال کند و علیه سایر افراد نیز اقدام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چالش‌ها و فرصت‌های ائتلاف استراتژیک چین و روسیه +تصاویر

خبرگزاری اینترفاکس شامگاه چهارشنبه گزارش داد، این اقدام مسکو پس از اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه ۳۲۸ نماینده دومای روسیه (پارلمان این کشور) در ۲۴ مارس در واکنش به حمله به اوکراین، انجام می‌گیرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه گفت تحریم‌های اعلام شده در روز چهارشنبه بازتاب اقدامات تنبیهی آمریکا است، اما جزییات بیشتری ارائه نکرد.

این وزارتخانه همچنین افزود که همه کسانی که در لیست هستند از سفر به روسیه منع خواهند شد.

اینترفاکس به نقل از این بیانیه نوشت: «اطلاعیه‌های جدید اقدامات متقابل روسیه در آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است که شامل افزایش تعداد افراد در لیست تحریم و سایر اقدامات تلافی‌جویانه می‌شود».

کانادا در ۲۴ فوریه اعلام کرد که ۳۵۱ نماینده دوما را به فهرست تحریم‌های خود اضافه می‌کند.

آمریکا هم تمامی دارایی‌های ۳۲۸ نماینده روسی را در این کشور مسدود کرد و آنها را از هرگونه معامله با شهروندان آمریکایی منع کرد.

پیش از این، یک مقام وزارت اقتصاد هلند از اعمال محدودیت‌های جدید بر روسیه و مسدودی چند صد میلیون یورو از اموال این کشور خبر داده بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت ایالات متحده آمریکا روسیه تحریم اوکراین کانادا آمریکا تحولات اوکراین جنگ اوکراین و روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت

ترکیه اعلام کرد در ازای لغو تحریم‌های آمریکا به احتمال زیاد به اجرای برنامه مونتاژ جنگنده نسل جدید F-35 باز می‌گردد. 

از این رو، فواد اوکتای، رئیس کمیسیون امور بین الملل پارلمان ترکیه اعلام کرد آنکارا از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌های اعمال شده علیه آنکارا را در چارچوب قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» (CAATSA) بررسی کند.

کانال تلویزیونی TRT به نقل از اوکتای نوشت: ترکیه علاقه‌ای به بازگشت به برنامه F-35 نشان نمی‌دهد، بنابراین تحریم‌های CAATSA که علیه آنکارا در ارتباط با خرید سامانه‌های موشکی ضد هوایی اس-۴۰۰ از روسیه اعمال شده است، باید دوباره مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

معاون سابق رئیس جمهور ترکیه (۲۰۱۸-۲۰۲۳) در راس هیئت پارلمانی در کنگره آمریکا گفت: موارد اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را نباید با هم اشتباه گرفت. 

ترکیه در سال ۲۰۱۹ پس از خرید اس-۴۰۰ از روسیه از برنامه توسعه F-35 حذف شد. ترکیه برخی از قطعات بدنه و برخی از سیستم‌ها را برای این جنگنده‌ها تولید می‌کرد. ایالات متحده اعلام کرد که بازگشت ترکیه به برنامه تنها در صورت کنار گذاشته شدن اس-۴۰۰ امکان پذیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان