Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای حضور 50 هزار نفر در مراسم سالگرد عملیات بازی دراز، گفت: عملیات غرورآفرین بازی دراز نمادی از مقاومت، ایستادگی، دلاوری و پایداری ملتی سرافراز در سرپل ذهاب است.

بهمن امیری مقدم در نشست هماهنگی برگزاری مراسم سالروز گرامیداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز اظهار داشت: در این مراسم با حضور 50 هزار نفر از کاروان های راهیان نور، ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یاد و خاطره شهدای والامقام و جانفشانی ها و ازخودگذشتگی رزمندگان را گرامی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: بعد از دو سال امکان برگزاری این مراسم معنوی و ترویج دهنده فرهنگ و مکتب ایثار و شهادت فراهم شده و برای این برنامه ملی هماهنگی های لازم در کمترین زمان ممکن باید انجام شود و برنامه ای مسنجم تدوین خواهد شد.

 استاندار کرمانشاه خاطر نشان ساخت: استان کرمانشاه قدمگاه شهدا است و سرزمین راویان حدیث شهادت و ایثار است و بر این اساس همه موظف هستیم عملیات بازی دراز که نماد مقاومت و ایستادگی است را به نحو مطلوب معرفی کنیم.

 امیری مقدم اجرای مطلوب این برنامه را فرصتی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی، مذهبی و معنوی کرمانشاه دانست و گفت: مردم کرمانشاه همواره به مهمان نوازی و مقاومت شهره هستند.

 وی با تاکید بر پاسداشت ارزش های دفاع مقدس و ایثارگری شهدا و رزمندگان در طول دفاع مقدس، ادامه داد: باید همواره یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را گرامی بداریم، زیرا آرامش و امنیت امروز کشور مرهون خون شهدا است و بی شک مردم قدردان از خودگذشتگی های شهدا و ایثارگران هستند.

 مقام عالی استان از مدیران اجرایی استان خواست که نهایت اهتمام و تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر مراسم گرامیداشت عملیات بازی دراز بکار بگیرند و هر دستگاه به بهترین نحو وظایف و برنامه های کاری خود را انجام دهند.

 وی تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم گرامیداشت عملیات بازی دراز اجرای برنامه های متنوع و فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد، زیرا این مراسم فرهنگی و زیارتی است و همه دستگاه ها باید با جدیت به اجرای برنامه های خود بپردازند.

 نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: همچنین ضرورت دارد که در اجرای برنامه از ظرفیت های مردمی هم استفاده شود و حضور 50 هزار نفر در مراسم بزرگداشت عملیات بازی دراز یک رزمایش معنوی برای پاسداشت ارزش های دفاع مقدس است.

 استاندار کرمانشاه همچنین از پلیس راه استان نیز خواست که اجرای برنامه های تسهیل ترافیکی در شهرستان های غربی استان و تردد کامیون ها از مسیرهای جایگزین انجام شود.

 وی تاکید کرد: باید ضمن اینکه دستگاه های اجرایی کارهای خود را دنبال کنند، از ظرفیت های عموم مردم هم برای برگزاری هر چه بهتر مراسم استفاده شود.

 وی در پایان سخنان خود با اشاره به جایگاه پادگان ابوذر شهرستان سرپل ذهاب که محل اعزام و تردد رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل بوده، گفت: باید جایگاه این پادگان در اجرای برنامه گرامیداشت بازی دراز به عنوان یک کار معنوی بیش از پیش شناسانده شود.

 عملیات ظفرمند «بازی دراز» اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه عملیات بازی دراز اجرای برنامه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مراسم آئینی سنتی کومسای روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود.

منصور مهرزاد امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت به رسانه های استان گفت: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی هورامان و وجود ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در این منطقه موجب شده تا هورامان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود و همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کومسای از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در نیمه اردیبهشت‌ماه در این منطقه جهانی به ‎صورت ویژه و باشکوه برگزار می‌شود، افزود: این مراسم آیینی روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در محوطه‌ای مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق(ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه، دف‌نوازی، اجرای شمشال هورامی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم آئینی است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری شایسته مردم، بخش خصوصی و دستگاه‌های مربوطه با ارائه خدمات مناسب و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری را فراهم آوریم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسجد ارک تهران میزبان عزاداران شهادت امام صادق(ع) می شود
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • استان یزد میزبان لاله گمنام