Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:00:23 GMT

رشد ۷ درصدی شاخص اهدای خون و حمایت از تولید داخل

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۸۵۶۷

رشد ۷ درصدی شاخص اهدای خون و حمایت از تولید داخل

سازمان انتقال خون که سال ۱۳۵۳ تشکیل شد، ‌امروزه نفس های نوینی را تجربه می کند که فرهنگ اهدای خون میان مردم را بیش از پیش نهادینه می سازد. از جمله اینکه نه تنها فرهنگ اهدای خون بلکه سازمان انتقال خون جانی دوباره یافته و برنامه های تخصصی و پیش برنده ای را همگانی ساخته است که بازخوانی آن ضروری به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اساسنامه جامع و مصوب سازمان انتقال خون ایران، این سازمان تنها متولی تامین خون و فرآورده های خون سالم و کافی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور است، سازمان انتقال خون در این راستا به افزایش کمی و کیفی خون و فرآورده های آن پرداخته است که مقادیر شاخص های آن بیانگر نیل به تحقق این هدف هستند.

دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود نگاه استثنایی به مقوله سلامت دارد، در این دیدگاه شرایط برای توجه ویژه به افزایش شاخص اهدا، چرخه انتقال خون بیمارستانی، مدیریت خون بیمار و اقتصاد انتقال خون فراهم شده و امید است این نهال با مدیریت و دور اندیشی و مساعدت های لازم به ثمر بنشیند.

شاخص اهدای خون با وجود همه مشکلات ۷ درصد رشد کرد

سخنگوی سازمان انتقال خون در تشریح عملکرد سازمان انتقال خون ایران در دولت سیزدهم با تاکید بر رشد هفت درصدی شاخص اهدای خون در این دولت گفت: تقویت و ساماندهی شبکه ملی خون رسانی کشور با هدف تامین بیشتر از ۸۰ درصد توزیع به درخواست در همه مراکز استان ها از دستاوردهای مهم این سازمان طی دولت سیزدهم است.

عباس صداقت افزود: حفظ و تداوم تأمین ۱۰۰ درصد خون مورد نیاز کشور از طریق اهداکنندگان داوطلب بدون چشمداشت مادی و ارتقای کمی و کیفی آزمایش های غربالگری از دیگر دستاوردهای این دوره است.  

حمایت از تولید داخل با حفظ استانداردها

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به تدوین برنامه استراتژیک سازمان در دولت سیزدهم گفت: بسترسازی نصب برچسب اصالت محصوالت خون و فرآورده های خون و اتصال به سامانه TTAC(سامانه پشتیبانی سازمان غذا و دارو) و تفاهم نامه تدوین استانداردهای ملی کیفیت محصول برای کیسه های تولید داخل و استفاده از کیسه های خونگیری تولید داخل از سیاست های این سازمان برای حمایت از تولید داخل با استاندارد بالا است.  

وی تاکید کرد:  تامین کیسه خون اطفال، تولید همزمان پلاکت و پلاسما ( Concurrent ) و همکاری در تهیه و تدوین مستندات و ارتقای تضمین کیفیت برای احداث و راه اندازی "انبار دپوی ملی پدافندی اقلام استراتژیک اردکان" از دیگر اقدامات طی این دوره است.

صداقت از حفظ و نگهداری و ارتقای مستمر سیستم مدیریت کیفیت ۹۰۰۱، ۲۰۱۵ :ISO خبر داد و با تاکید بر مشکلات ارزی و تحریم ها گفت: تامین اقلام استراتژیک با وجود محدودیت های ارزی و چالش های تبادلات بین‌المللی کالاهای استراتژیک ناشی از تحریم بدون وقفه طی این مدت انجام شد.

تلاش برای تداوم و گسترش تنوع تولید محصوالت زیست فنآوری شامل محلول های چک سل و آنتی سرم و همکاری نزدیک با سازمان انرژی اتمی برای اعتباربخشی دستگاه پرتودهی خون گوشه‌ای دیگر از دستاوردهای فنی این سازمان است.

ارتقای اتوماسیون و بانک های اطلاعاتی

وی خاطر نشان کرد: ارتقای اتوماسیون بخش های فنی و بانک های اطلاعاتی درسازمان انتقال خون برگی از کارنامه مثبت این مقطع زمانی به شمار می رود.

سخنگوی سازمان انتقال خون از طراحی و راه اندازی کار ابزار ارتباط متقابل اهداکنندگان با سازمان به نام قطره خبر داد و گفت: طی دولت سیزدهم سازمان انتقال خون ایران موفق به ایجاد بانک اطلاعاتی فنوتیپ اهداکنندگان خون و ثبت اطلاعات در نرم افزار اتوماسیون فنی سازمان شد، نرم افزار جامع انتقال خون، ارتقای کاربردی یافت و ارتقای کمی و کیفی تعیین گروه خون به روش اتوماسیون نیز در همین مقطع زمانی صورت پذیرفت.

سازمان انتقال خون و بانک سلول های بنیادی

صداقت با اشاره به اهمیت سلول های بنیادی و نقش سازمان انتقال خون در تامین و تهیه آن گفت: پردازش و ذخیره سازی ۱۰۰ درصد از نمونه های خون محیطی جداسازی شده ارجاعی به بانک خون بند ناف و جمع آوری موفق ۲۶۱ واحد و پردازش و ذخیره سازی ۵۶ واحد خون بند ناف از جمله فعالیت های سازمان در این زمینه است.  

وی تصریح کرد: همچنین طی دولت سیزدهم جذب  چهار هزارو ۲۸ نمونه سلول بنیادی در مرکز پذیره نویسی سلول های بنیادی سپاس صورت گرفته و تعیین HLA برای ۵ هزار و ۹۰۷ مورد نیز انجام شده است.

پالایش قراردادی پلاسما

صداقت گفت : تولید داروهای مشتق از پلاسما با منبع پلاسمای ایرانی دستاوردی است که با وجود تمام چالش های پیش رو تداوم یافت.

وی با اشاره به دوران سخت تحریم برای تبادلات بین المللی تصریح کرد: همکاری تنگاتنگ با شرکت های پالایشگر برای تأمین پلاسمای مورد نیاز برای تولید داروهای مشتق از پلاسما با وجود محدودیت های منابع مالی ومشکل تبادلات بانکی ناشی از تحریم های ظالمانه طی این دوران تداوم یافت و با برنامه ریزی و اقدام برای انعقاد قرارداد جدید با شرکت پالایشگر داخلی برای ساخت داروهای مشتق از پلاسما این فرایند توسعه پیدا کرد.

صداقت با اشاره به برخی از چالش های حقوقی و بودجه ای گفت: انجام مکاتبات و اقدامات فشرده منجر به اصلاحیه سازمان برنامه و بودجه در بحث بودجه سازمان انتقال خون شد و همچنین طی این دوره با پیگیری مجدانه و مستمر پرونده حقوقی پالایشگاه، شرکت پالایش و پژوهش در مراحل پایانی اجرای فرآیند فسخ قرارداد واگذاری توسط سازمان خصوصی سازی است.

برچسب‌ها اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم سازمان انتقال خون ایران دولت سیزدهم تولید داخل اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند

ایسنا/مازندران معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تلاش و تسهیلگری دولت سیزدهم بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند.

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی امروز، ۸ اردیبهشت در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه، کار و تولید مازندران در ساری با عنوان اینکه دولت سیزدهم، دولت صادق و عمل است، اظهار کرد: با مجموع اقدامات تاثیرگذار دولت سیزدهم، نرخ بیکاری در کشور از ۹.۲ دهم درصد اکنون به کمتر از هفت درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در این دولت اقدامات مطلوبی نیز در راستای رفاه بیش از پیش جامعه کارگری انجام شده است، افزود: منویات رهبر معظم انقلاب در امر تولید باید سرلوحه و اولویت کاری مردم و مسئولان قرار گیرد.

رحمانی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: تحقق منویات رهبری نیازمند اتحاد و همدلی مردم و مسئولان و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همسو با تحقق منویات رهبری، بانک‌های عامل به ویژه بانک‌های خصوصی نیز باید منابع خود را به سمت رونق تولید سوق دهند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به جایگاه والای کارگران در دین مبین اسلام و نظام اسلامی، گفت: جامعه کارگری همانند گذشته پای نظام اسلامی ایستاده‌اند و از هیچ تلاش و کوششی برای به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصاد کشور دریغ نمی‌کنند.

معاون وزیر تعاون در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام اسلامی هم اکنون در جنگ اقتصادی با دشمنان است، اعلام کرد: دشمنان برای ضربه زدن به این انقلاب و نظام با بسیج تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود، جنگ سخت اقتصادی را علیه نظام اسلامی راه اندازی کردند.

حجت الاسلام رحمانی افزود: همه باید به این باور برسند که کشورمان در جنگ نابرابر اقتصادی است و باید همه با هم منسجم شویم در این صورت می‌توانیم در برابر توطئه‌های سازمان یافته بدخواهان نظام اسلامی به پیروزی برسیم.

وی با عنوان اینکه در جنگ تحمیلی با مشارکت مردم به پیروزی رسیدیم، گفت: اکنون در این جنگ نوین دشمن، امور اقتصادی باید به مردم واگذار شود.

دولت سیزدهم پیگیر رفع مشکلات کارگری و تسهیل در تولید است

استاندار مازندران با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی در راستای بهبود وضعیت معیشت کارگران صورت گرفته است، گفت: دولت مردمی سیزدهم بدنبال  رفع مشکلات جامعه کارگری و تسهیل‌گری در تولید است.

یوسف نوری نیز با بیان اینکه بی‌شک با رفع مشکلات کارگران و تسهیل‌گری در تولید که دولت سیزدهم مصمم به انجام آن است و افق روشنی برای نظام اسلامی ترسیم خواهد شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم با افزایش حقوق و مستمری، گام موثری را در راستای بهبود وضع معیشتی جامعه کارگری برداشته است.

وی افزود: جامعه کارگری هم اکنون از مزایای طرح طبقه‌بندی مشاغل بی‌بهره است؛ این مشکل باید با اهتمام بیشتر مسئولان و دولتمردان رفع شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اعلام  کرد: باید از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق منویات معظم رهبری به خوبی استفاده شود.

نوری توضیح داد: نرخ بیکاری در کشور با کمتر از هفت درصد در اختیار مازندران است که این مهم در راستای همگرایی، وحدت و اتحاد مردم و مسئولان این خطه امکان پذیر شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کارگران در خط مقدم تولید و عامل مهم برای توسعه و پیشرفت هستند، افزود: در نظام اسلامی کارگران از شان و منزلت والایی برخوردار هستند.

استاندار مازندران از کار به عنوان عمل صالح نام برد و بیان کرد: پیامبر اکرم حضرت محمد(ص) بر دستان پینه بسته کارگران بوسه می‌زدند و این افتخار بزرگی برای جامعه کارگری است.

این مسئول با بیان اینکه ظرفیت‌های نخبگانی زیادی در مازندران وجود دارد باید برای توسعه استان از این ظرفیت استفاده شود، خاطرنشان کرد: در استانی که از ظرفیت بالایی برخوردار است، زیبنده نظام اسلامی نیست که بیکار داشته باشد.

وضعیت مسکن در استان مازندران خوب نیست

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز ناامنی شغلی را از دغدغه‌های مهم کارگران دانست و اظهار کرد: کارگران مازندران نسبت به کاری که انجام می‌دهند مزد ناچیزی دریافت می‌کنند؛ نسبت دریافت مزد درآمد کارگر نسبت به تمام استان‌های دیگر کمتر است.

وی با اشاره به اینکه کارگران یکی از شاخص‌های توسعه پایدار در جامعه هستند، افزود: مسکن کارگران از دیگر دغدغه جامعه کارگری است، وضعیت مسکن در استان مازندران خوب نیست و در جامعه کارگری سخت‌تر است.

بابایی کارنامی تصریح کرد: استان مازندران علاوه بر کشاورزی از صنعت خرد برخوردار است که کارگران در آن نقش‌آفرین هستند.

وی یادآور شد: در فراکسیون کارگری مجلس تلاش می‌کنیم تا بخشی از مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان را مرتفع کنیم.

در پایان این آیین از ۲۰ نفر از نخبگان جامعه کار و تولید مازندران با اهدای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد