Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ درباره طرح تغییر کاربری زمین‌های بایر خلازیر و چند محله دیگر اظهار کرد: این طرح طی برگزاری جلسات متعدد با هدف رفع مغایرت کاربری‌های موجود شکل گرفته با طرح تفصیلی شهر تهران و ضرورت ساماندهی عرصه‌های ناکارآمد شامل اراضی موقوفه مروی،کوره آجرپزی، محدوده خلازیر و بوستان ۱۸۰ هکتاری ایرانیان در طرح اراضی جنوب نعمت آباد مصوبه ۴۸۹ کمیسیون ماده ۵ سال ۱۳۹۰ با حضور دبیر و نمایندگان کارگروه فنی کمیسیون ماده ۵ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این طرح در راستای ارتقای سرزندگی، محرک توسعه در منطقه، بهره‌گیری از این فرصت، تامین خدمات برای شهروندان و نیز جلوگیری از روند گسترش سکونت‌گاه های غیررسمی، تفکیک غیر مجاز و تصرفات غیرقانونی و حل مشکلات محلات ناحیه ۳ به‌ ویژه محله نعمت آباد و شهید کاظمی بررسی شد.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه حدود ۴۵ هکتار بافت فرسوده در  ناحیه ۳  قرار دارد، تصریح کرد: این طرح با رویکرد بازآفرینی به همراه مداخلات مناسب با رویکرد تهیه مسکن مناسب جهت اقشار آسیب پذیر جامعه و همچنین نوسازی بافت های فرسوده ناحیه مد نظر قرار گرفت. 

هدایت بیان کرد: ساختار نامنسجم بافت مسکونی، توزیع نامتناسب خدمات، ساخت و ساز غیر مجاز، سکونتگاه های غیر رسمی، آشفتگی های بصری، آلودگی زیست محیطی و مکان های بی دفاع شهری، وضعیت معابر وآسیب های اجتماعی و فرهنگی از جمله مواردی است که در طرح بازنگری این محدوده مورد تحلیل قرار گرفته اند. 

وی افزود: همچنین با تصویب این طرح نسبت به جابه جایی مشاغل مزاحم با مشاغل پاک و زیست پذیر جهت خلق فضاهای مناسب شهری با در نظر گرفتن سرانه های مناسب با همکاری شهرداری تهران، موقوفه صورت خواهد پذیرفت.

شهردار منطقه ۱۹ بیان کرد: در طرح مذکور به پتانسیل‌هایی از جمله اصلاح شبکه معابر موجود، ایجاد انگیزه مشارکت املاک درشت دانه درخصوص و سرمایه گذاری ضمن در نظر گرفتن خواسته و تشویق بیشتر مالکان  از جمله کوره‌های آجرپزی به شرکت در طرح و مشارکت در توسعه شهری با ضوابط مسکونی ویژه، با توزیع متناسب کاربری خدماتی و فضای سبز در نظر گرفته شده است. 

هدایت ادامه داد: ضمن اینکه جهت تضمین تحقق پذیری طرح با انسجام سازمان فضاهایی محدوده وجمعیت پذیری با افزایش ۴۴ هکتار مازاد سرانه خدماتی در افق طرح ، جهت تأمین امنیت اجتماعی، ساخت مسکن استطاعت پذیر و رفع کمبودهای خدماتی در این محدوده از جمله پیامدهای مثبت این طرح محسوب می شود.
در پایان این نشست سید محمود فاطمی عقدا رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ، طرح بازنگری ناحیه ۳ را با اعضای کارگروه تصویب کردند که برای بررسی و تایید نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال خواهد شد.

در همین راستا اعضای کارگروه فنی دبیر خانه کمیسیون ماده ۵، کاوه حاجی علی اکبری مدیر عامل سازمان نوسازی شهرتهران و شهردار و مدیران شهری منطقه ۱۹ از محل کوره های آجرپزی، بازار دستفروشان خلازیر و اراضی بایر و بی‌دفاع شهری در ناحیه ۳ بازدید کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ کوره های آجرپزی کمیسیون ماده ۵ منطقه ۱۹ ناحیه ۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۸۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نشست مشارکت در بازآفرینی شهری به مناسبت هفته شوراها فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در شهر بهارستان با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: با توجه عنایت به نام گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر" جهش تولید با مشارکت مردم" و به منظور تحقق این شعار اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در نظر دارد به مناسبت هفته شوراها نشستی با عنوان "مشارکت در بازآفرینی شهری" برگزار کند.

جنتی تصریح کرد: در واقع نشست مذکور به منظور تحقق شعار رهبری و سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر مردمی سازی جریان نوسازی مسکن که تبلور آن در احیا و بازسازی بافت های فرسوده با مشارکت شهروندان و حمایت دولت است برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه رفیع شوراهای اسلامی شهرها و به مناسبت هفته شوراها فرصت را مغتنم دانستیم تا در جهت ایجاد هم افزایی و مطالبه گری و همچنین ارتباط تنگاتنگ اعضای شوراهای اسلامی شهرها با شهروندان این نشست را با عنوان " مشارکت در بازآفرینی شهری" و با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و مسئولان شهرستان رباط کریم، گلستان و شهر بهارستان فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت برگزار کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شده‌اند
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی