Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@19:29:43 GMT

آشنایی با خصوصیات انواع اتو بخار در هنگام خرید محصول

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۹۰۲۱

آشنایی با خصوصیات انواع اتو بخار در هنگام خرید محصول

اتو بخار یکی از بهترین و پر کاربرد ترین انواع اتو ها است که برای باز کردن چین و چروک پارچه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع اتو یک مخزن کوچک آب تعبیه شده است که در اثر گرمایی که توسط المنت های اتو تولید می شود دمای آن افزایش می یابد. در نتیجه قطرات آب موجود در مخزن بخار می شوند و از طریق منافذی که در کف اتو قرار دارند، خارج می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطرات بخار در تار و پود پارچه های پشمی، نخی و... نفوذ می کنند و چروک های آن ها را از بین می برند. در این مقاله قصد داریم که در مورد نکات خرید اتو بخار و معرفی انواع اتو بخار با شما صحبت کنیم. ما را همراهی کنید.

اتو بخار یکی از بهترین و پر کاربرد ترین انواع اتو ها است که برای باز کردن چین و چروک پارچه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع اتو یک مخزن کوچک آب تعبیه شده است که در اثر گرمایی که توسط المنت های اتو تولید می شود دمای آن افزایش می یابد. در نتیجه قطرات آب موجود در مخزن بخار می شوند و از طریق منافذی که در کف اتو قرار دارند، خارج می شوند. قطرات بخار در تار و پود پارچه های پشمی، نخی و... نفوذ می کنند و چروک های آن ها را از بین می برند. در این مقاله قصد داریم که در مورد نکات خرید اتو بخار و معرفی انواع اتو بخار با شما صحبت کنیم. ما را همراهی کنید.

نکات خرید اتو بخار

جنس کف اتو

کارخانه های تولید کننده اتو بخار، برای ساخت کف این نوع اتو از فلزات و آلیاژ های مختلف استفاده می کنند‌. جنس کف اتو باید به گونه ای باشد که حالت سوختگی بر روی پارچه ایجاد نکند و در زمان حرکت بر روی پارچه یا لباس نیروی اصطکاک کمی را ایجاد کند. به همین دلیل امروزه برای ساخت کف این نوع اتو از استیل ضد زنگ و سرامیک استفاده می شود. استفاده از آلومینیوم آنودایز در کف اتو بخار بسیار رایج است.

پنل کنترل اتو

امروزه پنل کنترل اتو بخار در دو نوع مکانیکی و دیجیتالی ساخته می شود. شما باید در هنگام خرید این نوع دستگاه دقت کنید که تنظیمات مختلف اتو مثل تنظیم درجه، حرارت و نوع لباس به خوبی بر روی سطح پنل نشانه گذاری شده باشند. هر چقدر که تنظیمات، دقیق تر و کامل تر بر روی پنل نوشته شوند، کار کردن با اتو برای شما راحت تر است.

 

استفاده راحت از اتو

وزن، شکل ظاهری و دسته اتو بخار باید به گونه ای طراحی شود که کار کردن با آن برای شما بسیار راحت باشد. بدیهی است هر چقدر که وزن اتو بیشتر باشد، کار کردن با آن برای شما سخت و طاقت فرسا است. بنابراین در هنگام خرید این نوع اتو باید به خصوصیات ظاهری و فیزیکی آن توجه کنید.

خاموش شدن اتوماتیک

خاموش کردن اتو بخار به دو صورت دستی و اتوماتیک انجام می شود. حتما در هنگام خرید اتو دقت کنید که به سیستم خاموش شدن اتوماتیک مجهز باشد. در این صورت وقتی که اتو برای مدت مشخصی به صورت ایستاده یا روی پهلو قرار گیرد، به صورت خودکار خاموش می شود. همین امر موجب می شود که از بروز خطرات احتمالی مثل سوختن لباس، پارچه و آتش سوزی جلوگیری کند.

چکه نکردن اتو بخار چه مزیتی دارد؟

در صورتی که اتو بخار چکه کند، بر روی سطح لباس لکه ایجاد می کند. شما باید در هنگام خرید اتو به این نکته توجه کنید که اتو چکه نکند.

 

میزان  بخار دهی در اتو به چه صورت است؟

بخار دهی در اتو بخار به دو صورت پیوسته و لحظه ای انجام می شود. هر چقدر که اتو مقدار بیشتری بخار تولید کند، چین و چروک های لباس در مدت زمان کوتاه تری باز می شوند.

 

بخار دهی عمودی چیست؟

اگر شما قصد دارید که پرده ها یا لباس ها در حالت عمودی یا آویزان اتو کنید، باید اتویی را انتخاب کنید که به سیستم بخار دهی عمودی مجهز باشد. در غیر این صورت اتو بخار معمولی نمی تواند به این خواسته شما پاسخ دهد‌.

 

توان مصرفی اتو بخار معمولی چقدر است؟

توان مصرفی اتو بخار به میزان بخار دهی آن بستگی دارد. بدیهی است هر چقدر که توان مصرفی اتو بیشتر باشد، هزینه برق بیشتر می شود. بنابراین در هنگام خرید اتو به توان مصرفی آن دقت کنید . توان مصرفی بین 2000 تا 3000 برای یک‌ اتوی معمولی و خانگی مناسب است.

 

ظرفیت یا گنجایش مخزن آب به چه عواملی بستگی دارد؟

گنجایش مخزن آب در انواع اتو بخار با یکدیگر مختلف است. هر چقدر که توان مصرفی و وزن اتو بیشتر باشد، ظرفیت ذخیره سازی آب در مخزن آن بیشتر است.

 

معرفی انواع اتو بخار

امروزه تعداد زیادی کارخانه در زمینه تولید انواع اتو بخار فعالیت می کنند. به همین دلیل تنوع در فروش این نوع اتو در بازار افزایش پیدا می کند. در نتیجه ممکن است که انتخاب اتو برای مشتری سخت تر شود. در ادامه به برخی از انواع مختلف این نوع اتو اشاره می کنیم.

اتو بخار معمولی یا ارزان

قیمت اتو بخار معمولی یا دستی در مقایسه با انواع اتو های دیگر در بازار مناسب تر است. مکانیسم عملکرد و تولید بخار در این اتو بسیار ساده است. معمولا برای ساخت کف این اتو از استیل، تیتانیوم و سرامیک استفاده می شود. قیمت مناسب و کارایی خوب این نوع اتو باعث شده است که تمایل افراد برای خرید آن افزایش پیدا کند.

اتو با مخزن جداگانه

گنجایش یا ظرفیت مخزن آب در این نوع اتو در قیاس با اتوی معمولی یا ارزان بیشتر است. همین امر موجب می شود که مقدار بخار تولید شده در این اتو افزایش پیدا کند و فرایند اتو کردن لباس ها در مدت زمان کوتاه تری انجام شود.

 

اتوی پرسی

فرایند اتو کردن در اتوی پرسی به این صورت است که لباس یا پارچه مورد نظر را باید بین دو صفحه اتو قرار دهید. در این حالت اتو چین و چروک های لباس را به راحتی صاف می کند. قیمت این نوع اتو در مقایسه با اتوی معمولی و اتو با مخزن جداگانه بیشتر است. اتوی پرسی در ابعاد، اشکال و رنگ های مختلف تولید می شود. معمولا از این نوع اتو در خشک شویی ها و خیاطی ها استفاده می شود. مکانیسم کارایی این نوع اتو بر اساس تولید فشار، بخار و گرما است. بخار و فشار تولید شده در این نوع اتو، چین و چروک لباس را در مدت زمان کوتاه تری صاف می کند. گرمای تولید شده در اتوی پرسی نیز پارچه های لباس ها را سریع تر خشک می کند.

بخارگر یکی از مهم ترین انواع اتو بخار

مکانیسم کارایی و عملکرد بخارگر یا اتوی ایستاده به این صورت است که مخزن آب موجود در این دستگاه تحت تأثیر گرما بخار می شود. از این اتو می توان برای صاف کردن چین و چروک های لباس ها یا پرده ها در حالت آویزان و عمودی استفاده کرد. به این صورت که سر این دستگاه را در جهت عمودی لباس یعنی از پایین به بالا حرکت می دهید. کار کردن با این نوع اتو بسیار راحت است. زیرا اتو کردن با این نوع دستگاه نیاز به مهارت یا تخصص خاصی ندارد، به گونه ای که هر کسی می تواند به راحتی از این اتو استفاده کند.

برای اینکه بخواهید پارچه یا لباسی را با این دستگاه برقی اتو کنید، نیازی نیست که آن را بر روی میز اتو پهن کنید. بخار تولید شده در این دستگاه به حدی داغ است که می تواند میکروب های مختلف پرده ها و لباس ها را از بین ببرد. کارخانه ها برای ساخت جنس کف این نوع اتو معمولا از تفلون استفاده می کنند.

 

کلام پایانی

در این مقاله در مورد موضوعات مختلفی مثل نکات خرید اتو بخار و انواع آن صحبت کردیم. امیدواریم این مقاله بتواند رضایت شما عزیزان را جلب نماید و از مطالب و عناوینی که در این مقاله ذکر شد، استفاده ی لازم را برده باشید.

منبع : silakala.com

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اتو بخار خرید انواع اتو بخار نوع اتو نوع اتو خرید اتو بخار هنگام خرید تولید شده اتو بخار کار کردن توان مصرفی چین و چروک برای ساخت لباس ها مخزن آب بر روی کف اتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا

بیش از ۳ میلیون تن انواع محصول به ارزش ۳۶ همت هفته گذشته در بورس کالا دادوستد شد و سیمان، سنگ آهن و فولاد بیشترین حجم معاملات را در تالار صنعتی و معدنی، و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری بیشترین حجم معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را داشتند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران 3 میلیون و 284 هزار و 326 تن انواع محصول به ارزش 36 هزار میلیارد تومان دادوستد شد. به لحاظ حجم سیمان، سنگ آهن و فولاد بیشترین حجم معاملات را در تالار صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری نیز بیشترین حجم معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را به خود اختصاص داده بودند.

بر اساس این گزارش، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله 2 میلیون و 719 هزار و 651 تن انواع کالا به ارزش 24.7 هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و 297 هزار و 938 تن سیمان، 741 هزار تن سنگ آهن، 422 هزار و 238 تن فولاد، 231 هزار و 250 تن آهن اسفنجی، 17 هزار و 210 تن آلومینیوم معامله، 7 هزار و 930 تن مس، یک هزار و 185 تن روی، 200 تن کک و 200 تن کنسانتره مولیبدن شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی 421 هزار و 768 تن انواع کالا و محصول به ارزش 9.1 هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی 184 هزار و 900 تن وکیوم باتوم، 140 هزار و 449 تن قیر، 102 هزار و 877 تن مواد پلیمری، 54 هزار و 500 تن لوب کات، 39 هزار و 103 تن مواد شیمیایی، 13 هزار و 970 تن گوگرد، 5 هزار و 521 تن روغن و 570 تن گازها و خوراک ها معامله شد.

همچنین تالار کشاورزی نیز شاهد معامله یک و نیم تن زعفران به ارزش 150 میلیارد تومان بود و بازار فرعی هم معامله 22 هزار و 623 تن انواع کالا و محصول به ارزش72.2 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • آشنایی با کابل نسوز
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی