Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین المللی گفت: رهبر انقلاب اشاره کردند که مذاکرات به هرجایی که برسد و نتیجه‌ی آن چه مثبت، نیمه مثبت و چه منفی بشود کشور معطل نتیجه مذاکرات نشود؛ دولت این را در حد قابل قبولی انجام داده و شرایط کشور را مرتبط به نتایج برجام نکرده است.

حمیدرضا آصفی کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایران اکونومیست، درخصوص بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران نظام مبنی بر جهت‌گیری خوب دیپلماسی کشور، اشارات ایشان به مذاکرات هسته‌ای و مقاومت تیم مذاکره‌کننده‌ی ایرانی اظهار داشت: در سخنان مقام معظم رهبری درخصوص مذاکرات هسته‌ای چند نکته کلیدی وجود داشت؛ یکی این‌که باید کسانی که در میدانِ عمل هستند حمایت بشوند و اگر هم نقد و نقطه‌نظری هست، به روشی مناسب و به‌گونه‌ای طرح بشود که مذاکره‌کنندگان حمایت بشوند و در جهت تقویت آن‌ها استفاده بشود و ایشان در گذشته نیز این‌طور عمل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته مهم بعدی اینکه فرمودند مذاکرات به هرجایی که برسد و نتیجه‌ی آن چه مثبت، نیمه مثبت و چه منفی بشود کشور معطل نتیجه مذاکرات نشود؛ دولت فعلی این را در حد قابل قبولی انجام داده و شرایط کشور را مرتبط به نتایج برجام نکرده است. اگر برخی مشکلات در کشور مانند مشکلات اقتصادی و شرایط برخی اقشار و دهک‌های پایین اوضاع سختی دارند، دلایل این را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد و دولت سعی کرده این وضعیت را از موضوع برجام جدا کند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی با بیان اینکه نکته‌ی بعد این‌که مذاکرات تا حالا خوب جلو رفته و تیم مذاکره‌کننده مقاومت قابل توجهی داشتند، تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده از خود دست‌پاچگی نشان نداد و خیلی تلاش کرده و می‌کند که این مذاکرات به نتیجه برسد، چون به نتیجه رسیدنِ مذاکرات، حراست و نگهداری از 14 سال تلاش دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران است. بنده معتقد هستم که این مذاکرات هر وقت به نتیجه برسد، حاصل تلاش بیش از یک دهه‌ دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران است که به پشتوانه‌ی میدان جلو رفته و این تلاش‌ها هم به پشتوانه‌ی اقتدار و تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور بوده که جلو رفته است؛ وقتی می‌'ویییم این به نتیجه برسد یعنی تلاش همه‌ی دست‌اندرکاران نظام را ارج می‌نهیم.

آصفی گفت: تیم مذاکره‌کننده ایران بدون دست‌پاچگی کار را دنبال کرده و نکته‌ای که مقام معظم رهبری تاکید کردند که ما در بن‌بست نیستیم و آمریکا در بن‌بست است، نکته دقیقی است و یعنی ما کار خود را می‌کنیم و در حوزه هسته‌ای نیز طبق برنامه اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم؛ در مورد تحریم‌ها نیز به‌نحوی که در توان‌مان بوده آن‌ها را خنثی می‌کنیم. البته اصرار داریم که اگر آمریکا حقوق ایران را به رسمیت بشناسد، مذاکرات را دنبال کرده و به نتیجه برسانیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شرایط به‌نحوی نیست که جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال آمریکا بدَود و این شرایط عوض شده و الان آمریکاست که باید تکلیف خود را مشخص کند، ما با اروپا‌یی‌ها صحبتی نداریم و بحث‌ها تمام شده و چین و روسیه هم با مواضع ما مشکلی ندارند. سخنگوی وزارت خارجه‌ی چین در روزهای گذشته اعلام کرد که بلوکه کردنِ پول‌های ایران و برخی کشورها تأییدی است بر این‌که آمریکا راهزن بین‌المللی شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عملا موضوع بین ایران و آمریکا هست و آمریکا باید حقوق ایران را به رسمیت بشناسد و اگر این درایت و عقل‌گرایی در هیأت حاکمه‌ی آمریکا به‌وجود بیاید می‌شود برجام و مذاکرات احیای برجام را در کوتاه‌ترین مدت امضا کرد و به نتیجه رساند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کارشناس مسائل بین تیم مذاکره کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!

آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمدرضا رادان در اجتماع حامیان طرح نور فراجا که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد از همه کسانی که به سبب تکلیف دینی خود با حضورشان از عفاف و حجاب حمایت کردند، قدردانی کرد و گفت: این مجلس در مکانی مقدس برگزار شد، شهدا برای حفظ تمامیت ارضی کشور و اسلام از جان خود گذشتند و این افتخاری است برای پلیس که در محضر شهدا به تکلیف الهی، قانونی و شرعی خود در همان راه شهدا عمل می‌کند.

فرمانده فراجا ادامه داد: قصه پر غصه عفاف و حجاب که دشمنان برای آن برنامه‌ها ریختند، برای امروز و دیروز نیست بلکه ریشه این نقشه شوم به زمان حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) می‌رسد.

رادان مسئولان و مردم را به هوشیاری دعوت کرد و افزود: دشمن با تمام توان درحال برنامه‌ریزی برای از بین بردن عفاف و حجاب است. غیرت مردم اسلامی ایران در برابر تمامیت کفر با حمایت کامل مادران و زنان مومن و عفیفه بود که توانست سال‌های سال در برابر دشمن ایستادگی کنند.

فرمانده فراجا ادامه داد: دشمن فهمید نمی‌تواند با اصل حجاب و عفاف مقابله کند به همین خاطر شروع به مقابله با برنامه‌های شوم خود کرد تا بنیان خانواده ایرانی اسلامی را سست و نابود کند. جبهه کفر تمام تلاش‌های خود را انجام می‌دهد تا حجاب و دین مردم ایران را از بین ببرد. رضاشاه هم که گماشته غربی‌ها بود نتواست حجاب و دین را از مردمی که پیرو امیرالمومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بودند، بگیرد.

رادان تصریح کرد: غربی‌ها با استفاده از ابزار رسانه تلاش در ایجاد تحریفات کردند. چرا که می‌دانند وقتی حیا و عفت که دو بال اساسی دین و اسلام است از بین برود، غیرت از سر مردم نابود می‌شود، اما دشمن نمی‌دانست که مردم ایران با حمایت از پلیس با کوششی وصف ناپذیر به دنبال احیای دین خود هستند. شهید کاظمی و شهدای گرانقدری که در گلستان شهدای اصفهان آرمیده‌اند نشان دهنده این است که مردم ایران در برابر نقشه‌های دشمن سرخم نمی‌کنند و مردم اصفهان مایه افتخار و سربلندی ایران اسلامی هستند که با غیرت و دینداری خود سال‌های سال پا به پای انقلاب ایستادگی کرده‌اند.

فرمانده فراجا گفت: مردم باید افتخار کنند که رئیس جمهوری دارند که فردی ولایی و با علم و دانش در حال تلاش مضاعف برای از بین بردن گره‌های ایجاد شده و مشکلات مردم است و نمایندگان مجلس نیز از افرادی بودند که بسیار تلاش کردند و آبروی خود را به میدان آوردند که لایحه حجاب و عفاف به بهترین شکل ممکن تصویب شود.

رادان ادامه داد: ما در کنار قبور شهدا پیمان می‌بندیم که مدافع خون شهدا باشیم و مسیر طرح نور را با کمک هم برای پاسداشت دختران سرزمین‌مان و مادران عزیز میهن ادامه بدهیم تا مادران آینده نیز مانند گذشته شهیدپرور باشند.

وی در بخشی از سخنان خود با طرح این پرسش‌ها که از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟! و در دانشگاه‌هایی که به دختران ستم دیده با بدترین وضعیت حمله‌ور می‌شوند چه خبر؟ گفت: دشمنان تمام سعی خود را می‌کنند تا با تحریف واقعیت، مردم ایران را نسبت به دین ضعیف و سست عنصر کنند، ولی حماسه نهم دی‌ها همچنان در حال شکل گیری است و این نهضت ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • آخرین شانس صلح؛ مذاکرات آتش‌بس در قاهره نتیجه بخش است؟
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • تلاش استکبار جهانی برای فراموشی مساله غزه بی‌نتیجه است
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • ابعاد رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در غزه
  • افشاگری کیهان درباره مخالفت با لایحه عفاف و حجاب