Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات ۱۰ میلیارد دلار از بنادر استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ از نظر ارزشی ۶۷ درصد افزایش یافته است. - اخبار استانها -

ابوالقاسم محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از افزایش صادرات از بنادر استان و رونق اقتصادی و تجاری خبر داد و اظهار داشت: با توسعه زیرساخت‌ها و گسترش تعامل با کشورهای مختلف شاهد افزایش مراوده تجاری صادرات کالا از بنادر استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به صادرات 10 میلیارد دلار کالا غیرنفتی از بنادر استان بوشهر خاطر نشان کرد: سال گذشته افزون بر 10 میلیارد دلار انواع محصولات از جمله میعانات گازی از بنادر استان به کشورهای مختلف صادر شد که نسبت به سال ماقبل آن افزایش نشان می‌دهد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات بدون احتساب میعانات گازی بیش از 25 میلیون و 506 هزار تن کالا به ارزش افزون بر 9.9 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: سال قبل صادرات بدون میعانات گازی از نظر وزنی 6 درصد و ارزشی 73 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن داشته است.

محمدزاده با اشاره به صادرات 25 میلیون و 780 هزار تن کالا به ارزش حدود 10 میلیارد و 136 میلیون دلار به احتساب میعانات گازی خاطرنشان کرد: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال 1399 از نظر ارزشی 67 درصد افزایش یافته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان را شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات دانست و تصریح کرد: بیشترین مقصد صادراتی از طریق گمرکات استان بوشهر به کشورهای چین، امارات متحده عربی، ترکیه، هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، برزیل ، موزامبیک و قطر بوده است.

رونق صادرات در دومین بندر کانتینری ایران/ 50 میلیون تن کالا در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد + فیلمصادرات کالا از مرز بین‌المللی مهران 116 درصد رشد کرداستاندار سیستان و بلوچستان: اسکله تخصصی فولاد و صادرات مواد معدنی در بندر چابهار احداث می‌شود

 

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر فرصت جام جهانی قطر را زمینه گسترش روابط تجاری و اقتصادی استان بوشهر دانست و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده زمینه صادرات انواع محصولات به کشور قطر از بنادر و گمرکات استان بوشهر فراهم کرده که پیش‌بینی افزایش زیرساخت‌ها و رشد صادرات محصولات نسبت به سال گذشته شده است.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنادر استان میعانات گازی میلیارد دلار گمرکات استان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی طرزعلی در گفتگو با خبر ۱۴ گفت: برای کالا‌های اساسی به نرخ ۲۸۵۰۰ تومان یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون دلار و برای خدمات ۱۱۷ میلیون و برای واردات در مقابل صادرات به نرخ توافقی ۶۸۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۹۳۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶ میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۴۶۲ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۲۳ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۶۷ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۳۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۱۹۴ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۹۷، ۲۹، ۱۷۴، ۱۰۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۸۳ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی در پایان افزود: تاکنون بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران انجام شده است و در مجموع ۲۷۱۶ کیلوگرم طلا عرضه و فروخته شده است.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت