Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@16:54:21 GMT

امیر آشتیانی: حضور نیروهای خارجی در منطقه مخل امنیت است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۹۱۶۲

امیر آشتیانی: حضور نیروهای خارجی در منطقه مخل امنیت است

وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در گفتگوی تصویری بر گسترش همکاری‌های میان تهران و توکیو تأکید کردند.

امیر آشتیانی در این گفتگوی تصویری با همتای ژاپنی خود ضمن تأکید بر حساسیت جایگاه و اهمیت جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در مناطق مهم ژئوپلتیکی غرب و شرق آسیا، توسعه مناسبات میان دو کشور را در چارچوب صلح و ثبات، مثبت و سازنده اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دکترین و سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران، همکاری‌های جمعی میان کشورهای منطقه را برای تأمین و حفظ امنیت و ثبات ضروری دانست.

وزیر دفاع کشورمان پس از تشریح ویژگی‌های مناطق مهم خلیج فارس و تنگه هرمز خصوصاً از منظر راهبردی و تبیین رویکرد جمهوری اسلامی ایران بر لزوم برقراری امنیت دریانوردی توسط کشورهای منطقه، حضور نیروهای خارجی را نامشروع و مخل امنیت دانست.

وزیر دفاع ژاپن «کیشی نوبوئو» نیز در این گفتگو پس از بیان نحوه فعالیت ناوگان دریایی این کشور در منطقه غرب آسیا، بر ضرورت همکاری با جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت دریانوردی تأکید کرد.

در بخش پایانی مذاکرات دو طرف راه کارهای توسعه مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: نیروهای خارجی امیر آشتیانی جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیر سرتیپ الهامی با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا علیه‌السلام، ضمن قدردانی از زحمات کارکنان این منطقه پدافندی از آمادگی دفاعی و بخش‌های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزيابی قرار داد.

وی با حضور در جمع فرماندهان این منطقه با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ارتش اظهار داشت: با وجود تحریم‌‌های ظالمانه و کمبود‌های فراوانی که در این سال‌ها وجود داشته، اما ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می‌برد، ارتشی که منظم، استوار و مجهز به تجهیزات نوین است.

امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه ارتش در همه حوداث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌‌ها بوده است، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • واکنش ایران به بیانیه امیر کویت در سفر به مصر درباره میدان آرش
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند