Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهره‌های سال هنر انقلاب در بخش پژوهش و نویسندگی در هشتمین هفته هنر انقلاب معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهارمین شب تقدیر از چهره‌های برگزیده هنر انقلاب با تقدیر از شاعران و هنرمندان بخش موسیقی شامگاه چهارشنبه ۲۴ فروردین‌ماه در محوطه باز حوزه هنری برگزار شد.

بعد از قرائت قرآن کریم توسط مرتضی یراقبافان، عبدالله روا مجری برنامه از میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری دعوت به سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عرفان‌پور با اشاره به اینکه از قدیم تاکنون این حیاط و فضا به عنوان محفل هنرمندان برای تولید هنر در حافظه همه ما به یادگار مانده است، گفت: همواره این رویا را داشته‌ایم که همبستگی و همدلی رقم بخورد و این دیدار‌ها در شب‌های ماه مبارک رمضان زمینه‌ساز دیدار‌ها و حضور‌های با برکت هنرمندان در حوزه هنری است که هر یک از شما صاحب امضا و جریان‌ساز در زمینه موسیقی و شعر هستید.

وی افزود: مرکز موسیقی حوزه هنری در ۲ سال و چند ماه اخیر تلاش کرده است در زمینه‌های مختلف از جمله موسیقی ایرانی، پاپ، تلفیقی، پژوهش و آموزش موسیقی آثاری را تولید و برنامه‌هایی را برگزار کند.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری بیان اینکه محدودیت‌هایی داشته‌اند، اما همه عوامل پای کار ایستاده‌اند تا بهترین نتیجه رقم بخورد، اظهار داشت: بیش از ۶۰ آلبوم موسیقی منتشر کرده‌ایم و سایر فعالیت‌هایی که شرحش در این مجال نمی‌گنجد. امیدواریم روز‌های بهتری در سرزمینی که با موسیقی و شعر گره خورده است پیش رویمان باشد.

در ادامه برنامه عماد توحیدی و علیرضا قزوه مدیر دفتر موسیقی سازمان صداوسیما برای معرفی چهره‌های منتخب هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰ به روی سن آمدند.

در ابتدا قاسم صرافان به دلیل سرایش تعداد قابل توجهی از سرود‌ها و ترانه‌های انقلابی در سال ۱۴۰۰ چهره سال هنر انقلاب رشته موسیقی معرفی و تقدیر شد.

همچنین امیرحسین سمیعی به دلیل اجرای مؤثر آثار و سمفونی‌های فاخر موسیقایی درباره شهدای غواص و شهید سلیمانی «پوئم سمفونی اروند، پوئم سمفونی سرباز و چند اثر دیگر چهره شاخص هنر انقلاب در حوزه موسیقی شناخته شد.

در بخش بعدی صادق آهنگران به دلیل خواندن قطعات شاخص درباره شهید سلیمانی و جبهه مقاومت به عنوان چهره هنر انقلاب در حوزه موسیقی معرفی شد. وی به دلیل داغدار بودن برای درگذشت محمدزمان گلدسته شاعر انقلابی نتوانسته بود در مراسم حضور یابد.

در ادامه کلیپی از بیانات شهید سید مرتضی آوینی درباره هنر انقلاب پخش شد.

سپس عباس محمدی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان داشت: حوزه هنری خانه شماست و خوشحال و خوش وقتم که این جمع صمیمی را بعد از ۲ سال کنار هم می‌بینم. آرزوی طول عمر و سلامتی برای همگی دارم و خبر از دست دادن محمدزمان گلدسته همه ما را غمگین کرد.

در ادامه سعید حدادیان و ناصر فیض برای همراهی او در بخش معرفی چهره‌های سال هنر انقلاب در بخش شعر روی سن آمدند.

عالیه مهرابی به دلیل کسب جایزه شعر فجر، نفر برگزیده بخش شعر بزرگسال جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی به عنوان چهره سال هنر انقلاب در بخش شعر تقدیر شد.

همچنین نغمه مستشار نظامی دومین شاعری بود که در این بخش به دلیل تقدیر رهبر معظم انقلاب از شعری که ایشان برای مادران شهدا و کتاب «تن‌ها گریه نکن» و راه‌اندازی انجمن‌های مجازی و کمک به ترویج شعر انقلاب تقدیر شد.

علیرضا رجبعلی‌زاده نیز در سومین تقدیر این بخش به دلیل سرودن مجموعه شعر عید در تبعید (برگزیده شعر فجر و همچنین برگزیده کتاب سال) به عنوان چهره سال هنر انقلاب در حوزه شعر معرفی و تقدیر شد.

در پایان عکسی به یادگار با حضور چهره‌های برگزیده هفته هنر انقلاب در بخش‌های یاد شده روی جایگاه ثبت شد.

محمدمهدی دادمان، مجدالدین معلمی، علی قربانی، عبدالحمید قره‌داغی، سعید حدادیان، سروش بخشش، حسن وارسته، امید مهدی‌نژاد، عباس سجادی، اسماعیل امینی، حامد عسکری، ناصر فیض، میلاد عرفان‌پور، هوشنگ جاوید، رضا صنعتگر، کوروش زارعی، عباس حسین‌نژاد، محمد زرویی نصرآباد، امیرحسین سمیعی، قاسم صرافان، عباس محمدی، سیدجواد شرافت، عالیه مهرابی، نغمه مستشارنظامی و علیرضا رجبعلی‌زاده از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چهره های سال هنر انقلاب موسیقی و شعر انقلاب میلاد عرفان پور سال هنر انقلاب در بخش حوزه هنری تقدیر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ تهران خبر داد. 

رضا حیدری ادامه داد: در نمایشگاه ایران اکسپو علاوه بر ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری مربوط به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان آذربایجان غربی ۱۷ بسته سرمایه‌گذاری نیز معرفی شده است. 

وی افزود: برای این فرصت‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری کد کیوآر تعریف شده است که بازدیدکنندگان با اسکن این کد می‌توانند اطلاعات لازم در ارتباط با این فرصت‌ها را در کوتاه‌ترین زمان به دست آورند. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربیاو تصریح کرد: در این نمایشگاه نقشه‌های گردشگری استان نیز در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود که حاوی اطلاعاتی در مورد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • نامزدهای مورد حمایت شریان در خوزستان معرفی شدند
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • فیلم/ رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»