Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@14:43:41 GMT

روایتی از یک نیکوکار اصفهانی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۹۳۹۳

روایتی از یک نیکوکار اصفهانی

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، شب گذشته محمد اعتباری، نیکوکار سازنده مدرسه برای کودکان نیازمند مهمان برنامه جشن رمضان بود.

محمد اعتباری که در حوزه‌ تجارت فولاد و آهن فعالیت دارد در برنامه شب گذشته از ماجرای شروع نیکوکاری خود صحبت کرد.

وی در ادامه مهمترین اقدامات نیکوکارانه خود را با بینندگان به اشتراک گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکوکار گفت: من در هفت سالگی پدر خود را از دست دادم؛ ایشان سرمایه بسیاری نداشت اما به دلیل اعتباری که در میان مردم داشت هر زمان در هر مکان اداری، بانکی و خصوصی می‌رفت مورد احترام قرار می‌گرفت.

اعتباری بیان داشت: این مسئله باعث شد که فامیلی اعتباری برای ما انتخاب شود. پس از فوت پدرم، مادرم همواره از من و دیگر فرزندان خود حمایت کرد و هیچ زمان به دنبال تجملات نبود. وی یک معلم ساده بود که تلاش داشت زندگی خوبی برای دو دختر و چهار پسر خود رقم بزند.

وی ادامه داد: من به غیر از فعالیت در حوزه تولید گز در بخش تجارت بخش فولاد و آهن کشور نیز فعالیت دارم. من این مشاغل را به مرور برای کسب استقلال پس از فوت پدرم پیدا کردم.

این نیکوکار ابراز کرد:‌تمامی پله‌های ترقی برای من به صورت آهسته و پیوسته نمایان شدند. زمانی که مادر من از دنیا رفتند هیچ مالی از خود به جای نگذاشتند اما زمانی که مراسم خاکسپاری ایشان برگزار می‌شد شاهد آمدن خانواده‌های بسیاری بودم که مادرم به آنها کمک می‌کرده است.

وی افزود: تصمیم من برای انجام کار خیر با دیدن آن افراد در مراسم ختم مادرم شکل گرفت و از همان روز هدف من برای ساخت مدارس آغاز شد. زمانی که در آن مراسم می‌خواستم خودروی خود را پارک کنم با مدرسه‌ای مواجه شدم که از لحاظ ظاهری بسیار فرسوده بود.

اعتباری تصریح کرد:‌زمان بازگشت به همراهانم گفتم که تصمیم دارم برای بازسازی آن مدرسه زمین خود را بفروشم. این مسئله باعث شد در پایان مراسم ختم چک خرید ۳ هزار متر زمین را به من بدهند. تمام مبلغ دریافت شده جهت بازسازی آن مدرسه خرج شد. اکنون این محل بیش از ۳۵۰ دانش‌آموز و کادر آموزشی بسیار حرفه‌ای دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ نیز پایگاه سلامت در کنار آن مدرسه تاسیس شد تا کودکان معلول بتوانند با سرعت بیشتر به آنجا بروند. سومین اقدام من تاسیس سالن نیایش برای دانش‌آموزانی بود که از شهرستان می‌آمدند و نیاز به استراحت داشتند. چهارمین اقدام تاسیس مدرسه یک کلاسه در روستای دره بادام با جمعیت ۱۸ خانواده بود تا کودکان برای تحصیل مسیر سخت و خطرناکی را طی نکنند.

این نیکوکار اظهار کرد: در آیه ۹۲ سوره آل‌عمران آمده که شما نیکوکار نیستید مگر آنکه از آن چه دوست دارید انفاق کنید. این امر در زندگی همسر و فرزندان من نیز پیدا است؛ به طوری که گاهی دختران من به همکلاسی‌ها و هم مدرسه‌ای‌های خود اینگونه کمک می‌کنند.

 اعتباری افزود: جا دارد از آموزش و پرورش استان اصفهان به دلیل مجوزهایی که به ما دادند تشکر کنم. کودکان بازمانده از تحصیل در کشور بسیار وجود دارند که تعداد بالایی از آن‌ها کودکان اهل افغانستان هستند. اکنون ما در استان اصفهان خیریه‌هایی داریم که به آموزش دانش‌آموزان بازمانده کمک می‌کنند تا به تحصیل خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیکوکار اصفهانی اعتباری مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن فاضلیان عضو هیأت مدیره بانک مسکن به تشریح سیاست‌های اعتباری بانک در سال جاری پرداخت و تحقق اهداف تعیین شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن را از اولویت‌های بانک مسکن در سال جاری عنوان کرد و گفت: این بانک تنها بانک تخصصی در بخش مسکن است که در تأمین مالی طرح‌های مسکن و ساختمان همیشه پیشتاز بوده است.

عضو هیأت مدیره بانک مسکن با بیان اینکه یکی از محوری‌ترین و اصلی‌ترین محور شعار دولت طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: تکلیف بانک در طرح نهضت ملی مسکن طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲، تأمین مالی ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به ارزش ۲۵۹ همت بوده است که توسط بانک مرکزی به بانک مسکن ابلاغ و بانک مسکن نیز طی این سال‌ها عمده فعالیت اعتباری خود را در اجرای این طرح متمرکز کرده است.

وی، همچنین تعیین تکلیف بقیه پروژه‌های مسکن مهر و تسریع در تکمیل و تحویل این پروژه‌ها به متقاضیان، پرداخت تسهیلات در بخش‌های دیگر از جمله ازدواج، فرزندآوری و تأمین مالی پروژه‌های عمرانی و آزادراهی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در سال گذشته بانک مسکن در دست اقدام داشته است.

فاضلیان با بیان اینکه فعالیت‌های بانک مسکن در پرداخت تسهیلات در سه بخش طرح نهضت ملی مسکن، تسهیلات تکلیفی و تعهدی و سایر تسهیلات عادی و مرسوم بانک خلاصه می‌شود، افزود: سپرده‌های بانک، وصول مطالبات و سرمایه بانک مسکن ابزارهای بانک در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستند که برای تقویت هریک از این بخش‌ها اقداماتی از جمله؛ ارائه طرح‌های جدید برای جذب سپرده‌های مشتریان، ارائه طرح‌های مختلف همانند بخشودگی جرایم برای وصول مطالبات و تلاش در راستای افزایش سرمایه بانک طی سال گذشته انجام شد که در سال جاری نیز همچنان این روند ادامه دارد.

این عضو هیأت مدیره بانک مسکن، علاوه بر تلاش برای پاسخگویی به نیازهای تسهیلاتی مشتریان، بر رعایت تعادل و توازن بین منابع و مصارف بانک در سیاست‌های اعتباری سال جاری تاکید کرد.

فاضلیان، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در راستای افزایش رونق در بخش مسکن، ارتقای نظام فنی و مهندسی از طریق حمایت‌های لازم از ساخت مسکن با استفاده از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی و غیره، حمایت از تولیدکنندگان و فروشندگان مصالح و تجهیزات ساختمانی و تقویت توان بخش عرضه و تقاضا از طریق اعطای انواع تسهیلات در بخش مسکن را از جمله رویکردهای بانک مسکن در تدوین سیاست‌های اعتباری بانک در سال جاری برشمرد.

وی یادآور شد: بانک مسکن به منظور تحقق خط مشی‌های اعتباری در سال جاری تغییراتی را در سیاست‌های اعتباری سال ۱۴۰۳ به صورت حمایت از واحدهای احداثی در قالب پروژه‌های صنعتی‌سازی، خانه‌های سبز، معماری ایرانی اسلامی، افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن، افزایش سقف تقسیط مطالبات ناشی از قراردادهای مشارکت مدنی احداث مسکن، افزایش سقف تسهیلات جعاله تکمیل و تجهیز مسکن، مرابحه بازسازی اساسی و مرابحه منصوبات با توجه به افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، تسهیل در شرایط صدور ضمانت‌نامه، افزایش حدود اختیارات ارزی و غیره ایجاد کرده است.

کد خبر 6099377 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت متقاضیان تسهیلات مسکن در این بانک مشخص شد
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • فیلمبرداری «دست خدا» آغاز شد/ روایتی سینمایی از تصمیم زن عروسک‌فروش
  • روایتی متفاوت از مصطفی رحماندوست درباره ننه سرما + فیلم
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • سارق طلاجات کودکان اصفهانی دستگیر شد
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
  • روایتی از سرگذشت عماد مغنیه + فیلم
  • بزرگداشت شهدای مدرسه فیضیه در قم