Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@13:06:13 GMT

پوتین: مسیر صادرات انرژی خود را تغییر می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۹۴۴۹

پوتین: مسیر صادرات انرژی خود را تغییر می‌دهیم

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین گفت، روسیه به راحتی می‌تواند مسیر صادرات منابع عظیم انرژی خود را از سوی غرب به سمت کشورهایی که واقعا به آن نیاز دارند، تغییر دهد و در عین حال مصرف انرژی داخلی را افزایش دهد.

رئیس جمهور روسیه که در نشستی در مورد توسعه قطب شمال روسیه سخنرانی می‌کرد، گفت: « زمانی که نوبت به نفت، گاز و زغال سنگ روسیه می‌رسد، ما می‌توانیم مصرف آنها را در بازار داخلی افزایش دهیم و فرآوری مواد خام را از سر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «ما همچنین عرضه منابع انرژی به سایر مناطق جهان که واقعاً به آن نیاز دارند را افزایش خواهیم داد.»

این اظهارات پوتین در بحبوحه آخرین ممنوعیت واردات نفت روسیه توسط آمریکا، کانادا، انگلیس و استرالیا در واکنش به عملیات نظامی مسکو در اوکراین بیان شد. ممنوعیت واردات انرژی روسیه، بخشی از تحریم‌های گسترده ضد این کشور است که با هدف قطع اقتصاد روسیه از تجارت و سیستم مالی جهان طراحی شده است.

پوتین بحران کنونی انرژی در اروپا را ناشی از امتناع کشورها از «همکاری عادی با روسیه و در نتیجه ضربه زدن به میلیون ها اروپایی» دانست.

وی تاکید کرد: «البته ما نیز با شکلاتی روبرو هستیم، اما این (مشکلات) فرصت‌های جدیدی برای ما ایجاد می‌کند.»

روز چهارشنبه، نیکولای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه گفت، مسکو آماده است نفت و محصولات نفتی خود را به «کشورهای دوست» بفروشد، زیرا واردکنندگان سنتی از خرید انرژی از روسیه اجتناب می‌‌کنند و این امر این کشور را مجبور می‌کند تا تولید نفت خام خود را کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های محلی ازبکستان نوشتند: شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه به عنوان پیمانکار ساخت اولین نیروگاه هسته ای در ازبکستان انتخاب شده است.

این پروژه نیروگاه هسته‌ای شامل ساخت دو واحد نیروگاهی مجهز به راکتورهای نوع VVER-۱۲۰۰ است. این نوع راکتور متعلق به نسل «۳+» بوده و بالاترین استانداردهای بین المللی ایمنی و کارایی را داراست.

انتظار می رود راه اندازی اولین واحد برق در سال ۲۰۳۰ انجام شود و راه اندازی واحد دوم برای سال ۲۰۳۳ برنامه ریزی شده است. هزینه اولیه این پروژه ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

نشریه استرانا روس اتم (Strana Rosatom) خاطرنشان می کند که ساخت نیروگاه هسته ای گام مهمی در توسعه زیرساخت های انرژی ازبکستان خواهد بود و منبع انرژی قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست را برای این کشور فراهم می کند.

قرارداد همکاری بین ازبکستان و روسیه برای ساخت این ایستگاه در دسامبر ۲۰۱۷ امضا شد. پس از آن، شرکت توسعه انرژی هسته ای اوزاتم (Uzatom) در ازبکستان ایجاد شد.

شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه «روس‌اتم» طی سال‌های اخیر به کشورهای آسیای مرکزی پیشنهاد ساخت نیروگاه‌های هسته ای با شرایط مطلوب را داده است؛ قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان چنین پیشنهادهایی را در مقاطع مختلف دریافت کرده اند و گام‌هایی را برای احداث این نیروگاه‌ها برداشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست