Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@10:12:35 GMT

مردم‌یاری از اولویت‌های ارتش است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۹۵۸۷

مردم‌یاری از اولویت‌های ارتش است

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق کشور گفت: پس از دفاع مقدس نیز ارتش در سایه تبعیت از ولایت در تمام عرصه‌ها در کنار نیروهای مسلح، انجام وظیفه می‌کند.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ رضا آذریان، ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال‌شرق کشور  با اشاره به روز ارتش بیان کرد: ۲۹ فروردین، روز تولد ارتش جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خود می‌بالیم که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی یک روز به نام ارتش و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی محوری نام‌گذاری شده است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، نقش بسیار مهمی داشت. اگر تاریخ ایران اسلامی را ورق بزنید، فرماندهان ارتش و کارکنان این نیرو یک ارتش انقلابی و مجاهد را درک کردند. در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگانی بودند که تعدادی از آن‌ها به شهادت رسیدند که تدابیر امام خمینی (ره) را دریافت می‌کردند و در شرایط سخت دوران پهلوی جهت آگاهی‌بخشی به کارکنان این سخنان و اعلامیه‌ها را منتشر می‌کردند.

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق کشور یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ارتش، در مقابل تجزیه‌طلبان و گروه‌های معاند در اقصی نقاط ایران ایستاد.آمریکا که در مراحل مختلف شکست خورده بود، با حمایت و پشتیبانی از ارتش بعث عراق و تحریک صدام به ایران حمله‌ور شد و جنگ هشت‌ساله‌ای را به میهن اسلامی ما تحمیل کرد. در این مقطع نیز نیروی زمینی ارتش در کنار نیروهای مردمی و سایر نیروهای مسلح در برابر متجاوزین ایستادند و تجاوز آن‌ها را دفاع کردند.

آذریان با بیان اینکه وحدت ارتش و سپاه در دوران دفاع مقدس در دست‌یابی به پیروزها نقش تعیین‌کننده‌ای داشت، خاطرنشان کرد: ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی که ۴۶ هزار تن از آن‌ها مربوط به نیروی زمینی ارتش است نشان از سلحشوری و رزم بی‌امان غیورمردان ارتش در دوران دفاع مقدس دارد.

ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال‌شرق کشور گفت: بعد از دفاع مقدس نیز ارتش در سایه تبعیت از ولایت در تمام عرصه‌ها در کنار نیروهای مسلح، انجام وظیفه می‌کند. آنچه بعد از دفاع مقدس به دست آمد، تفکر نوین دفاعی در تمام ابعاد با تکیه به اندیشه جوانان شاغل در ارتش و دیگر جوانان جامعه بود. با تشکیل جهاد خودکفایی در چهار نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی ارتش به خودکفایی رسید. این جوانان در مراکز خودکفایی تلاش کردند وابستگی‌های ارتش را در حوزه تجهیزات و توانمندی دفاعی رفع کنند؛ بر همین اساس با قدرت اعلام می‌کنم ایران، قدرتمندترین نیروی نظامی و ارتش در منطقه را دارا است.

وی ادامه داد: مردم در مراحل مختلف، پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند، بر همین اساس مردم اولویت ارتش است. در حوزه مردم‌یاری، ارتش همچنان در کنار مردم قرار دارد و اقدامات صورت گرفته در طول سال‌های گذشته در بحران‌های طبیعی همچون سیل، زلزله و برف مؤید این ادعا است. در حوزه محرومیت‌زدایی نیز می‌توان به اقداماتی همچون آب‌رسانی، خدمات بهداشتی و درمانی، راه‌سازی و ترمیم جاده‌ها اشاره کرد.

 آذریان تأکید کرد: با اشراف اطلاعاتی، شرایط منطقه را در آن‌سوی مرزها رصد می‌کنیم و اگر تهدیدی صورت بگیرد، متجاوزین در آن‌سوی مرزها پاسخ قاطع و کوبنده را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز ارتش 29 فروردین دفاع مقدس منطقه شمال شرق کشور ارتش جمهوری اسلامی ارشد نظامی ارتش ارتش در منطقه نیروی زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین ازحق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی