Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ غلامرضا فلاحی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: طبق این مصوبه ۱۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ و ۷۰ میلیارد تومان در ۲ سال بعد تخصیص خواهد یافت که با توجه به آغاز پروژه درخواست داریم اعتبار تخصیص یافته سال ۱۴۰۱ افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خراسان جنوبی جزو پنج استان فاقد موزه دفاع مقدس است که امیدواریم با توجه به اعتبار مصوب بتوانیم ساخت این مرکز فرهنگی که بیانگر نقش مردم خراسان جنوبی در دفاع مقدس است را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون از اعتبارات مصوب سال ۱۴۰۰ که حدود ۳.۵ میلیارد تومان بوده، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته و سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۷۵۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

وی افزود: در مورد پارک موزه می‌طلبد همزمان با آغاز پروژه دستگاه‌هایی همچون شهرداری اقدامات لازم را آغاز کنند.

فلاحی گفت: با توجه به فرارسیدن پنجم اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس و با توجه به ملی و بین‌المللی بودن موضوع و اینکه کمتر به آن توجه شده، امیدواریم به صحرای طبس با نگاه ملی و بین‌المللی پرداخته شود.

وی درباره یادمان‌های شهدا گفت: در ۶۲ نقطه استان شهید گمنام داریم که ۴۰ یادمان تکمیل شده، ۱۱ یادمان در حال اجراست و ۱۱ یادمان نیاز به تامین اعتبار دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و همراهی دستگاه‌های اجرایی امیدواریم بتوانیم امسال یادمان‌های شهدا را به اتمام برسانیم.

وی گفت: درخصوص تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس نیز تاکنون هزار و ۸۶۰ مدخل در استان شناسایی شده که ۶۰۰ مدخل به‌صورت کشوری به تصویب رسیده است.

وی افزود: در راستای تدوین دانشنامه ۳۱۵ هزار سند جمع‌آوری و ۵۱ هزار ساعت مصاحبه انجام شده است اما از آنجا که همه دستگاه‌های خراسان جنوبی مدخل دفاع مقدس هستند باید نسبت به جمع‌آوری اسناد توجه بیشتری داشته باشند تا در آینده نه چندان دور شاهد تدوین سند دفاع مقدس خراسان جنوبی باشیم.

رییس موزه بین‌المللی استکبارستیزی طبس هم در این نشست گفت: مساله صحرای طبس و این معجزه الهی در ۴۰ سال گذشته مغفول مانده است و به هر دلیل تا سال ۸۸ این معجزه در غبار بود و به رغم تاکید مقام معظم رهبری تا سال ۹۸ هیچ اتفاقی نیفتاد که امیدواریم در این دوره مورد توجه قرار گیرد.

محمدحسین جهانبخش افزود: در ۴۰ سال گذشته مراسم گرامیداشت واقعه طبس در محل حادثه برگزار شده و در ۲ سال گذشته علاوه در طبس در مرکز استان هم آیین گرامیداشت برگزار شد که امسال همزمان با پنجم اردیبهشت آیین محوری در صحرای طبس برگزار خواهد شد.

وی درباره ساخت موزه دفاع مقدس گفت: عملیات اجرایی این پروژه هفتم مهر سال گذشته آغاز شد و در چهار هزار متر مربع ساخته خواهد شد.

جهانبخش اظهار داشت:  در سفر سال گذشته رییس جمهور به خراسان جنوبی اعتباری مصوب شد که امیدواریم از محل تبصره ۱۴ هم بتوانیم اعتباراتی را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه موزه صحرای طبس به محلی برای انعکاس استکبارستیزی تبدیل خواهد شد افزود: امیدواریم در زمینه زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و فیبر نوری توجه لازم به این مجموعه باشد.

برچسب‌ها دفاع مقدس خراسان جنوبی ایالات متحده آمریکا طبس پروندهٔ خبری سومین سفر رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس خراسان جنوبی ایالات متحده آمریکا دفاع مقدس خراسان جنوبی ایالات متحده آمریکا طبس دفاع مقدس خراسان جنوبی میلیارد تومان صحرای طبس سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود