Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری مازندران به همراه معاون قضایی در امور زندانیان، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، رئیس و دادستان‌های حوزه‌های قضایی گلوگاه، بهشهر و نکا و ۳۰ نفر از قضات این حوزه‌های قضایی از زندان شهرستان بهشهر بازدید کردند و در جریان درخواست‌ها و مشکلات زندانیان قرار گرفتند. خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: در راستای سند تحول قضایی و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان حبس زدایی وکاهش جمعیت کیفری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کل دادگستری مازندران در این بازدید با تأکید بر توجه ویژه قضات به وضعیت زندانیان و فراهم سازی زمینه آزادی آنان با اعطای تأسیسات قانونی گفت: قضات در بازدید‌های خود از زندان متناسب با دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط، فراهم سازی مقدمات آزادی آنان را مد نظر قرار دهند، چون زندان جای هر مجرمی نیست و فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را برهم می‌زنند باید زندانی شوند.
وی در ادامه اظهار کرد: بازدید‌های هدفمند و کاربردی از زندان‌ها علاوه بر جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق زندانیان تقویت روحیه مددجویان زندان‌ها را نیز فراهم می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان مازندران تاکید کرد: این بازدید‌ها به منظور دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مشکلات مدد جویان انجام می‌شود تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را بیان کنند، در این دیدار‌ها برای برخی از پرونده‌ها که نیاز به بررسی و پیگیری در محاکم قضایی دارد دستور پیگیری داده می‌شود.
شایان ذکر است، طی بازدید رئیس کل دادگستری استان از زندان بهشهر به همراه قضات دادگستری ۵ زندانی واجد شرایط آزاد و ۵۸ زندانی نیز به مرخصی اعزام شدند و با ۱۵۰ زندانی نیز دیدار چهره به چهره انجام و نسبت به بررسی مشکلات آنان دستور لازم داده شد.   بیشتر بخوانید: ۴۲۱ زندانی استان مازنداران با کمک ستاد دیه در یک سال گذشته آزاد شدند   انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری مازندران بازدید

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری مازندران بازدید دادگستری مازندران رئیس کل دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند

ایسنا/البرز مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج از تحمل کیفر ۲۷۴ زندانی با استفاده از مراقبت الکترونیکی در خارج از این زندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، اله کرم عزیزی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: این افراد در اجرای سیاست‌های قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و با هدف بازسازی شخصیت زندانیان از طریق اعمال طرح نظارت و مراقبت الکترونیکی محکومیت خود را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: تایید حسن اخلاق، رفتار، رعایت قوانین و مقررات زندان توسط زندانیان از موارد اعلام شده به مراجع قانونی و اعلام موافقت آنان برای برخورداری واجدین شرایط از تسهیلات سامانه های نظارت و مراقبت الکترونیکی است.

عزیزی بیان کرد: استفاده از پابندهای الکترونیکی برای زندانیان این امکان را به آنان می‌دهد تا علاوه بر سپری نمودن طول مدت محکومیت خود در کنار خانواده بتوانند با حضور در محل کار خود امرار معاش نمایند.

مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج با اشاره به اینکه با استفاده از این سامانه، به جای اینکه شخص دوران محکومیت خود را در زندان سپری کند می‌تواند در جامعه و در کنار خانواده خود باشد، یادآورشد: تنها محدودیت‌های تردد، پیش‌بینی شده، فعالیت در یک محدوده جغرافیایی خاص است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند