Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@20:27:40 GMT

چالش‌های بیمه زندگی و تحول دیجیتال در کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۹۸۶۴

چالش‌های بیمه زندگی و تحول دیجیتال در کشور

عضو کارگروه درمان سندیکای بیمه‌گران ایران بیان کرد: بیمه باید موتور توسعه اقتصادی باشد و صنعت بیمه تلاش می‌کند، اما سهم، زمانی رشد می‌کند که دولت به طور جدی پای خود را وسط بگذارد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خصوصی کرده و به صنعت بیمه پول تزریق کند اسد اسدی در مورد جایگاه صنعت بیمه و نقش آن در اقتصاد کشور گفت: چندی پیش وزیر اقتصاد اعلام کردند که وام بدون ضامن با اعتبار سنجی، داده می‌شود این یعنی بانک‌ها از نظر تکنولوژی، ساختار و مالی از صنعت بیمه در کشور جلوتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین دلایل آن سهم بانک‌ها نسبت به بیمه در تولید ناخالص ملی و ارزش سرمایه این دو صنعت است که مشخصا صنعت بیمه سهم ناچیزی در اقتصاد کشور دارد که یکی از پیامد‌های آن سرمایه گذاری کمتر در بخش‌های توسعه‌ای و تکنولوژیک خواهد بود همچنین قدرت چانه زنی با نهاد‌های قانون گذار و دولت نیز به نسبت کمتر است.
وی در خصوص اینکه درسال‌های اخیر برافزایش ضریب نفوذ بیمه از طریق فروش بیمه‌های زندگی بسیار تاکید شده، اما به‌نظر می‌رسد که صنعت بیمه اقبال لازم را کسب نکرده و هنوز تا جایگاهی مناسب فاصله بسیار دارد. مشکل در کجا است؟ بیان کرد: از مهمترین مسائل درافزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی یا هر محصولی، بازار‌های موازی و رقابت بین آنهاست. یکی از بازار‌های رقیب در بیمه‌های زندگی بازار سرمایه است که بدلیل عدم آگاهی کافی درخصوص شیوه‌های سرمایه گذاری، روی نیاوردن مردم به سرمایه گذاری‌های بلند مدت با ریسک کمتر و تمایل به سرمایه‌گذاری‌های پرریسک و هیجانی بدلیل مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از یکسو و کمبود اطلاعات از مزایای این محصول و سایرمولفه‌های عملکردی درون صنعت؛ ضریب نفوذ این رشته تفاوت معناداری با سطح قابل قبول دارد.
اسدی اظهار کرد: کشور سوئد یکی از کشور‌های پیشرو در رفاه اجتماعی است که یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر شاخص رفاه اجتماعی، ضریب نفوذ بیمه خصوصا در رشته اشخاص است. رفاه اجتماعی همبستگی شدیدی با قوی بودن مکانیسم‌های بیمه‌ای به‌خصوص بیمه‌های اشخاص دارد. اگر سیستم بیمه‌ای سوئد را مطالعه کنید می‌بینید که این کشور با خصوصی سازی صندوق‌های بازنشستگی و حمایت موثر از آن‌ها توانست بسیاری از این شاخصه‌ها را بهبود بخشد. چندی پیش، اقتصاددانان کشور اَبَر بحران‌های آینده کشور را برشمردند که یکی از آن‌ها صندوق‌های بازنشستگی بوده‌اند. در چند سال آینده تعداد زیادی افراد مسن در جامعه خواهیم داشت که آینده و بیمه آن‌ها باید تامین شود و این یکی از چالش‌های بزرگ خواهد بود.
عضو کارگروه درمان سندیکای بیمه‌گران ایران بیان کرد: بیمه باید موتور توسعه اقتصادی باشد و صنعت بیمه تلاش می‌کند، اما سهم، زمانی رشد می‌کند که دولت به طور جدی پای خود را وسط بگذارد و صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خصوصی کرده و به صنعت بیمه پول تزریق کند. صنعت بیمه می‌تواند کار‌های بزرگی انجام دهد، اما وضع فعلی در مقابل اتفاقی که باید بیفتد، ناچیز است. یکی دیگر از مشکلات این است که گاهی فعالان صنعت بیمه مشکلات را بخشی می‌بینند و کلان نگر نیستند. باید به این تفاهم رسید که حل مشکلات صنعت بیمه با همکاری بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه، شبکه فروش و با سرمایه‌گذاری مشترک از یکسو و تعامل با تمامی ذینفعان میسر خواهد بود.
وی عنوان کرد: نقش سرمایه را در افزایش ضریب نفوذ بیمه بسیار مهم است البته همیشه می‌توان با روی آوردن به شیوه‌های بهبود مستمر با شیب ملایم توسعه این صنعت را شاهد باشیم، منتهی از بعد کلان که نگاه کنیم هر جایی که ارزش بازار و در نتیجه سرمایه‌گذاری بیشتر باشد سیستم‌ها و فرآیند‌ها بهبود یافته و توسعه می‌یابند. از مثال‌های داخلی می‌توان به صنعت پتروشیمی کشور اشاره داشت.
عضو کارگروه درمان سندیکای بیمه‌گران ایران با بیان اینکه تاثیر اینشورتک و فناوری را در افزایش ضریب نفوذ بیمه به خصوص بیمه‌های زندگی بسیار است، گفت: اینشورتک و فناوری می‌تواند به صنعت بیمه کمک کند و حتی در دنیا، شرکت‌های بیمه‌ای هستند که با چند کارمند اداره می‌شوند، اما مشاوره حذف شدنی نیست. اینشورتک‌ها خصوصا در اتوماتیک سازی فرآیند‌های کاری در بخش صدور و پرداخت خسارت کارآمد هستند. برخی این تصور را دارند که دیجیتالی شدن یعنی همه فرآیند‌ها و فعالیت‌ها باید از طریق فناوری آی تی انجام شود و این یعنی توسعه و پیشرفت درصورتی که در صنعت بیمه خصوصا بیمه‌های زندگی بنظر می‌رسد اینگونه نیست و در کشور‌های توسعه یافته بخش مشاوره یکی از ارکان اساسی فروش در رشته‌های خاص بیمه است. حذف مشاوره می‌تواند تبعات اقتصادی و اجتماعی در پی داشته و همین میزان آمار تعلیق و بازخرید بیمه نامه را افزایش دهد. اینکه خدمات را B۲B کرده و از نزد مشتری آغاز شود به معنی حذف مشاوره نیست.
مشتری باید مشاوره را بگیرد و باید قانون بالا دستی هم برای این موضوع بگذارند که بدون گرفتن مشاوره امکان خرید بیمه نامه خصوصا در رشته زندگی فراهم نباشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صنعت بیمه بیمه ضریب نفوذ بیمه بیمه های زندگی ضریب نفوذ بیمه های زندگی ضریب نفوذ بیمه بیمه های زندگی سرمایه گذاری صنعت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور

مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت گفت: موضوع اصلی ما خوراک صنعت پتروشیمی ها است و ما وظیفه داریم راهبرد رهبر انقلاب به سرانجام برسد.

او افزود: صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی توانسته خوب عمل کند چرا که در گذشته هیچ سرمایه‌گذاری انجام نشد،امروز ما بیش از ۷۵ مجتمع پتروشیمی در کشور به صورت فعال داریم که مجموع تولید این مجموعه‌ها بالای ۹۳ میلیون تن در سال است. امسال تلاش ما این است که با جهش بلندی از مرز ۱۰۰ میلیون تن تولید عبور کنیم.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: حدود ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی دو سال و نیم آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه‌ها کشور نخواهیم دید. برای مشعل‌های صنعت پتروشیمی هم برنامه ریزی شده و در حال حاضر نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است. باقی مانده نیز مطابق برنامه تا ۳ سال آینده جمع آوری شود.

مهمترین راهبرد صنعت پتروشیمی تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی‌ها است و از این لحاظ بی نیاز شویم.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ۷ چالش بزرگ که شما را سرسخت‌تر از آدم‌های معمولی می‌کند
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود