Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@07:57:57 GMT

فرصت‌سازی در افغانستان از دل تهدید

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۸۹۹۲۶

فرصت‌سازی در افغانستان از دل تهدید

به گزارش قدس آنلاین، سردار شهید قاسم سلیمانی در یکی از سخنرانی‌هایش می‌گوید «من براساس تجربه می‌گویم که فرصت‌های حاصل از تلاش در مقابل تهدیدات، بسیار بیشتر و بزرگ‌تر است تا فرصت‌های درون یک فرصت.»

اگر بخواهیم برای رخدادهای روزهای گذشته در هرات و کابل افغانستان یک سطح تحلیل متکی به اطلاعات دقیق ارائه و فرصت‌های حاصل از آن را مورد توجه قرار دهیم، در مسیر اثبات و مصداق سخن شهید قاسم سلیمانی گام گذاشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای قدرت‌یابی طالبان، غرب‌زده‌های مارک‌دار و شناخته‌شده در داخل ایران همه انرژی رسانه‌ای و مجازی خود را بر ضرورت مقابله و برخورد با طالبان قرار داده و تلاش کردند دو کشور را درگیر نمایند. این پروژه در داخل افغانستان با کمی تأخیر در قالب شعار مقاومت! شروع شد تا افغانستان وارد گرداب جنگ داخلی شود و سرریز همه مشکلات و آسیب‌ها و مهاجران با میزان وسیع‌تری علیه ایران تحقق یابد.

این پروژه تابه‌حال راه به جایی نبرده، ولی از مدت‌ها قبل بخش دوم این پروژه برای درگیر کردن دو ملت ایران و افغان شروع و در داخل ایران، افغان‌هراسی و در داخل افغانستان، ایران‌هراسی و بدرفتاری با مهاجران در فضای مجازی رواج پیدا کرد.

همه این رخدادها توسط رسانه‌های ماهواره‌ای پوشش داده شده و طبل بحران‌سازی از طرف ادوات رسانه‌ای شناخته شده نسل رسانه‌های انگلیسی و صهیونیستی و نفاق و وهابی زده شد. اوج این نفرت افکنی را با نمایش وحشیانه یک تکفیری مزدبگیر در به شهادت رساندن دو روحانی خدوم و زخمی کردن نفر سوم در حرم امام رضا (ع) نشان دادند.

داستان این است که ایران یک بازیگر با ریشه‌های قدرتمند و پایگاه مردمی وسیع در بین تمامی اقوام افغانستان است و میزبانی ۴۰ میلیون آواره افغانی در ۴۰ سال گذشته که یک میلیون آواره جدید در هشت ماه گذشته به آن افزوده شده، نشانگر پیوندهای عمیق مهم‌ترین بازیگر منطقه‌ای با افغانستان است.

پاکستان در پروژه‌ای مشترک با انگلیسی‌ها و وهابی‌های سعودی، رویه‌های متنوعی از ابزارهای بازگشت و سیطره بر افغانستان و بحران‌سازی در ابعاد منطقه‌ای را در دستور کار گذاشته و تحت یک مدیریت آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی آن را عمل می‌کند. ترویج داعش و گسترش سازماندهی آن در شرق و جنوب شرقی و شمال شرقی و غربی افغانستان تا به حال دنبال شده است.

برای حذف ایران و به رسمیت شناختن طالبان، باید فضای عمیق پیوند دو ملت و دو کشور آنچنان آلوده و ویران شود تا طرح پنهان انگلیس از طریق سرویس اطلاعاتی پاکستان و برخی دست‌های دیگر با طالبان از طریق عنوان لویی جرگه جدید شکل گیرد. مزاحم پروژه انگلیسی و امریکایی، ایران و پیوند عمیق با افغانستان است.

برای این منظور طراحی امریکایی، انگلیسی و اسرائیلی با ادوات نفاق، وهابی، سرویس ISI پاکستان و غرب‌زده‌های افغانی و ایرانی به میدان آمده و با دلقک‌بازی ۲۰ نفره در مقابل کنسولگری ایران در هرات و سفارت ایران در کابل، آرزوی خالی را در سر گذراندند.

پیامد و بازتاب‌های این اقدام وحشیانه در حرم رضوی و سپس سنگ‌پرانی مزدبگیرها در هرات، آنچنان واکنشی در مهاجران افغان در ایران و در بین اقوام و مجامع وسیع مردمی و گروه‌های سیاسی از شیعه و سنی به‌وجود آورده که برخلاف انتظار برنامه‌ریزان انزوای ایران در افغانستان، حتی طالبان را که تماشاچی سنگ‌پرانی بود، حساس کرده و اجازه تظاهرات وسیع در هرات و کابل در حمایت از ایران را ندادند و بازنده رفتارهای عوامانه که اسیر تولیدات عملیات روانی تاریک‌خانه‌های ماسونی و صهیونیستی شده بودند، قرار گرفتند.

درواقع با هزینه‌های گوناگون مالی، بشری، تبلیغاتی و عملیات روانی ظرفیت‌های خفته یا به حاشیه رفته ایرانی در افغانستان یا در ایران را پیدا کرده، به‌شکلی که می‌توان با ظرفیت و انگیزه‌های آنان، گام‌های بزرگی در افغانستان در قبال طرح‌های شرورانه دشمنان برداشت.

منبع: جوان آنلاین

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: روابط ایران و افغانستان جنگ داخلی در افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۸۹۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • شگفتی‌سازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملتهای فوتسال آسیا
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی