Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، از وقتی رضا به جبهه رفته بود، پدرش آرام و قرار نداشت، پدرم همیشه برای سلامتی رضا در جنگ، روزهای دوشنبه و پنجشنبه روزه می‌گرفت. یک روز در منزل برای پدرش چایی آورده بودند. پدرش گفت: من روزه هستم. رضا اعتراض کرد که چرا با این ضعف بدنی روزه گرفتی؟ پدرش هم گفت: برای سلامتی تو روزه می‌گیرم! بعد با حالتی خاص به پدرش گفت: آن قدر روزه بگیر تا ما به کارمان برسیم؛ یعنی تو روزه می‌گیری و من نمی‌توانم شهید بشوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همان موقع گفت: نذر کن شهید شوم؛ آن وقت روزه بگیر تا اینکه وقتی خبر شهادتش آمد، پدر و مادرش روزه بودند و این نذر خودبه‌خود به جا آورده شد.


جلسه خانگی فرماندهان سپاه در منزل پدری شهید چراغی در سال ۱۳۶۰​ ، اولین نفر ایستاده از سمت راست «شهید رضا چراغی»؛ سومین نفر نشسته از سمت راست «شهید سید محمدرضا دستواره»؛ دومین نفر نشسته از سمت چپ «حاج احمد متوسلیان»

به مناسبت سی ونهمین سالروز شهادت سردار رشید اسلام شهید رضا چراغی فرمانده لشکر۲۷ محمدرسول‌ الله (ص) مراسم یادبودی با حضور خانواده معظم شهدا، فرماندهان، ایثارگران، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس امروز (پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه) از ساعت ۱۸ تا اذان مغرب در بزرگ‌ترین گلزار شهدای جهان، در میدان یادمان شهدای لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) نبش قطعه ۴۰ بهشت زهرا برگزار می‌شود.

دومین نفر از سمت چپ حاج احمد متوسلیان و سومین نفر شهید رضا چراغی

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید رزاق (رضا) چراغی پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ به سپاه پاسداران پیوست. با شروع غائله کردستان به مریوان رفت و مدتی جانشین فرمانده سپاه دزلی و زمانی نیز مسئول محور مریوان بود. پس از شروع جنگ با تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) به جنوب اعزام شد و از اواسط سال ۱۳۶۰ تا اواخر تیرماه ۱۳۶۱ فرماندهی گردان حمزه را بر عهده داشت. با همین مسؤولیت در دو عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس شرکت کرد. او در ۴ مرداد ۱۳۶۱ در بحبوحه عملیات رمضان به سمت قائم مقام فرماندهی تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) منصوب شد.


لبخند شهید رضا چراغی بعد از شهادتش

همچنین در عملیات مسلم بن عقیل به عنوان فرمانده تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) شرکت داشت و در عملیات والفجر مقدماتی پس از اینکه تیپ ۲۷ به لشکر تبدیل شد، فرماندهی آن را بر عهده گرفت. در عملیات والفجر مقدماتی، به او لقب «شمشیر لشکر» را دادند. سرانجام شهید رضا چراغی در عملیات والفجر ۱ در منطقه عمومی فکه به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای بهشت زهرا، قطعه ۲۴ ردیف ۷۶، شماره ۲۴ به خاک سپرده شد. 

پیش از این خبرگزاری فارس در گزارشی با عنوان «فرمانده‌ای با شوخ‌طبعی‌های خاص و پیروزمندی‌های نوروزی» به زندگی شهید رضا چراغی فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌ الله (ص) پرداخته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رضا چراغی احمد متوسلیان شهید رضا چراغی تیپ ۲۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس

دیوید کامرون با بیان این ادعا که پیشنهاد مطرح شده «سخاوتمندانه» است، گفت: «امیدوارم حماس این پیشنهاد را بپذیرد.»

وی اضافه کرد: «صادقانه بگویم، تمام فشارها و همه چشم ها در جهان امروز باید معطوف به حماس باشد و به آن‌ها بگوید این پیشنهاد را بپذیرید.»

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین ادعا کرد که تحقق راه حل موسوم به دو دولتی تنها راه تضمین امنیت پایدار در منطقه است.

وی با بیان اینکه «حماس طرفدار راه حل دو دولتی نیست و فقط به راه‌حل بدون اسرائیل فکر می‌کند» در اظهاراتی مداخله جویانه خواستار خروج رهبران حماس و کسانی شد که در عملیات هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) مشارکت داشتند.

وزیر امور خارجه انگلیس در عین حال از هفت دهه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین چشم‌پوشی و ادعا کرد که پذیرش راه حل دو دولتی در سایه عملیات طوفان الاقصی برای تل‌آویو دشوار است.

وی گفت: این کار سیاستمداران است که استدلال کنند امنیت منطقه با تحقق راه‌حل دو دولتی، بهتر تضمین خواهد شد.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین با تکرار مواضع جنگ‌طلبانه رژیم صهیونیستی عنوان کرد تا زمانی که همه گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) آزاد نشوند، درگیری‌ها نیز پایان نخواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • چرا حسن باقری نمی‌خواست فرمانده عراقی کشته شود؟
  • (ویدئو) حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • ببینید | حاجی‌زاده: عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • کار بزرگ شهید شفیع زاده در توپخانه سپاه