Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش گفت: شروع لایحه رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ است و آیین‌نامه آن به دولت ارسال شده که پس از بررسی در کمیسیون و بعد از آن در هیأت دولت، نتیجه‌اش را معلمان خواهند دید؛ وقتی احکام صادر شد، ۶ ماه دیون سال ۱۴۰۰ هم پرداخت خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سفر به اصفهان، در جمع خبرنگاران در ارتباط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: این سند در سال ۱۳۹۰ تصویب شد و تمهیدات برای اجرای این سند در دستور کار قرار گرفت؛ منتها به دلیل اختلاف آرا در پیاده‌سازی، ظهور آن را در مدرسه نمی‌بینیم، اگرچه اقداماتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به همین دلیل مقام معظم رهبری در شهریور ۹۹ فرمودند برنامه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین که شاخص‌مند هم باشد، تدوین شود؛ ما در جلسات مختلف پس از آسیب‌شناسی به این نتیجه رسیدیم که باید سند را در مدرسه اجرا کنیم.

نوری توضیح داد: اینطور نیست که برای پیاده‌سازی تعدادی مدارس را انتخاب کنیم؛ بلکه تعدادی مناطق آموزشی انتخاب می‌شوند و بعد از این سند باید بر اساس یک فرایند صحیح، درست و نظام‌مند پیاده‌سازی شود که احتمالا در حدود ۵ تا ۱۰ درصد مدارس را در دستور کار قرار دادیم که از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ شروع خواهد شد.

وزیر آموزش و پروش ادامه داد: در زمینه مدارس کانکسی، ما تقبل کردیم که با همکاری خیران و نهاد‌های مربوطه مثل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام کار‌های لازم را انجام دهیم.

وی در خصوص نحوه تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش اصفهان افزود: بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز از محل ۳۴ هزار نفر آزمون استخدامی و بخشی هم از محل تعیین تکلیفی‌ها به استان تخصیص پیدا می‌کند.

نوری افزود: بخش دیگر هم افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است که از سال‌های آینده انجام خواهد شد تا تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هم در مدارس حضور پیدا کنند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: به طور طبیعی اسفند سال گذشته و ابتدای امسال هم بخشی از این نیرو را ترمیم کردیم، ولی به حد کفایت نیست که امیدواریم در اقدامات سال‌های بعدی این کار انجام شود.

وی درباره طرح رتبه‌بندی هم متذکر شد: این لایحه با کش و قوس زیادی مواجه بود و در حدود ۱۰ سال به طول انجامید؛ ولی خوشبختانه در این دولت و این مجلس با حمایت شورای نگهبان به تصویب رسید که نسبت به لایحه‌ای که تحویل مجلس شد متفاوت است و شروع بسیار خوبی است.

نوری توضیح داد: طبق ماده یک این قانون، هدف از اجرای آن ارتقای نظام تربیتی کشور است و برای معلمان انگیزه ایجاد خواهد کرد؛ شروع این لایحه از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ است و آیین‌نامه آن به دولت ارسال شده که پس از بررسی در کمیسیون و بعد از آن در هیأت دولت، نتیجه‌اش را معلمان خواهند دید؛ وقتی احکام صادر شد، ۶ ماه دیون سال ۱۴۰۰ هم پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صدور احکام لایحه رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش وزیر آموزش خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهیم جامعه ما سربلند و سرافراز باشد همه برای حرمت معلم بکوشیم. اگر حرمت معلمان نگاه داشته شود جامعه، جامعه‌ای با حرمت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در آیین سپاس معلم که صبح امروز در دبیرستان دخترانه شهید چمران منطقه ۱۸ تهران برگزار شد، در ابتدا از همسر شهید مدافع حرم شهید فرامرزی قدردانی کرد و سپس زنگ سپاس معلم را به صدا درآورد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان اظهار کرد: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند و مدرسه جایی است که در آن آینده کشور ساخته می‌شود. بی‌دلیل نیست که در دیدگاه رهبر انقلاب به کرات تاکید شده که جامعه بالنده، جامعه‌ای است که برای معلمان اهمیت قائل است و شأن و منزلت معلم را حفظ می‌کند و ارتقا می‌دهد.

صحرایی با بیان اینکه معلم نورافشانی می‌کند، گفت: کسی که جهل را از بین می‌برد، معلم است. مدرسه‌ها که اصلی‌ترین عنصر آن معلم است جایی است که آینده کشور در آن ساخته می‌شود. بنابراین هر کسی که دل در گرو سرافرازی کشور دارد باید به معلم و مدرسه توجه کند. رهبر انقلاب می‌فرمایند معلم کسی است که زیرساخت سرافرازی کشور را می‌سازد.

وی افزود: خدا را شاکر هستیم به‌خاطر این توفیق که خدمتگذار معلمان باشیم. امروز همه از پیشرفت‌های کشور به خود می‌بالند و کسی در دنیا جرأت نگاه چپ به کشورمان را ندارد. این قدرت مایه عزت ماست ولی ریشه آن معلمان هستند. ما به هیچ جایی نخواهیم رسید الا از مدرسه‌ها، الا با معلمان و این تضمین‌کننده پیروزی ماست.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: اگر می‌خواهیم جامعه ما سربلند و سرافراز باشد همه برای حرمت معلم بکوشیم. اگر حرمت معلمان نگاه داشته شود جامعه، جامعه‌ای با حرمت خواهد بود.

صحرایی تأکید کرد: دانش‌آموزان ما از معلمان خود یاد گرفته‌اند که چگونه قهرمان باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی صربستان، افزود: آن‌ها نه با بودجه و امکانات بلکه با همت، اراده و استقامت خود پیروز شدند، چیزی که از معلمان خود یاد گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تعدادی از معلمان با اهدای شاخه گل قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • هدیه ۲ میلیونی وزیر آموزش و پرورش به حساب معلمان واریز شد
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • معلمان امشب منتظر هدیه دولت باشند؛ مبلغ چقدره؟
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم