Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:12:42 GMT

شست و شوی انواع موکت

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۰۴۹۲

شست و شوی انواع موکت

به همین خاطر امروزه بسیاری از افرادی که در منزل موکت دارند، به دنبال یک قالیشویی مناسب جهت شستن موکت‌های خود هستند. موکت‌ها هم مانند فرش‌ها می‌توانند در تمیز نشان دادن خانه نقش مهمی داشته باشند. پس شستن موکت‌ها هم جز موارد ضروری به حساب می‌آید که شما باید به آن دقت کنید. اما شستن موکت‌ چگونه امکان‌پذیر است؟ شستن موکت‌ها بسته به نوع و جنس موکت متفاوت است، زیرا موکت‌ها در بازار دارای انواع مختلفی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال برخی از انواع موکت‌ها عبارتند از: نایلونی، کبریتی، تایل، پشمی و طرح‌دار. به مانند قالیشویی با توجه به نوع و جنس هر یک از موکت‌ها باید مواد مناسبی برای موکت‌شویی انتخاب کرد. ما در ادامه این مطلب درباره شستن موکت نکاتی را بیان کرده ایم.

شست‌وشوی موکت در محل

بسیاری از افراد مشتاق هستند تا موکت‌ آنها در محل شسته شود. امکان شست‌وشوی موکت در محل همیشه وجود دارد و برخی از قالیشویی‌ها این خدمت را به شما ارائه می‌دهند. اما چطور باید موکت را در محل شست؟ برای اینکار باید حتماً نکات زیر توسط قالیشویی رعایت شود تا موکت تمیز و بدون آسیب شسته شود.

هنگامی که موکت در محل شسته می‌شود نباید آن را زیاد خیس کرد و یا از مقدار زیادی شامپو برای شست‌وشوی آن استفاده کرد، زیرا با این روند موکت دچار پوسیدگی شده و تمامی پرزهای آن از بین می‌رود. همچنین اگر موکت بیش‌ از اندازه خیس شود و درست خشک نشود، هنگامی که فرش را روی آن می اندازید به فرش آسیب جدی وارد می‌کند. برخی از این آسیب‌ها عبارتند از: رشد قارچ، حشرات و کپک‌ها.

انواع روش‌های شست‌وشوی موکت

به طور کلی موکت‌شویی به دو روش زیر انجام می‌شود که عبارتند از:

غیرمکانیزه

روش غیر مکانیزه موکت‌شویی یک روش بسیار قدیمی است. در این روش خبری از شستن موکت توسط قالیشویی نبود و فرد هرگاه که تصمیم به شستن موکت خود می‌گرفت آن را در حیاط منزل پهن می‌کرد و موکت را می‌شست. این روش مشکلات بسیار زیادی را به دنبال داشت که گاهی این مشکلات منجر به خراب شدن و در نهایت تعویض موکت می‌شد.

مکانیزه

در این روش همه‌چیز فرق کرده است و دیگر خبری از  فرد نیست. در روش مکانیزه برای شستن موکت از دستگاه‌ها و مواد شوینده مخصوص هر نوع موکت استفاده می‌شود. روش مکانیزه خود به تنهایی دارای روش و شیوه‌های مختلفی است که برخی از آنها عبارتند از: دستگاه‌های موکت‌شوی مخصوص، دستگاه‌های موکت‌شو با بخار، دستگاه‌های مخصوص موکت‌شو با اسپری مکش که این موارد شیوه‌های مکانیزه‌ای هستند. اکثر قالیشویی‌های خوب مانند قالیشویی صادقیه از این روش‌ها برای شست‌وشوی موکت استفاده می‌کنند. در قالیشویی صادقیه متناسب با نوع و جنس موکت شما یکی از روش‌های ذکر شده انتخاب می‌شود. در ادامه به چگونگی شستن این روش‌ها پرداخته‌ایم.

موکت‌شویی با بخار

این روش معمولاً مختص شستن موکت در منزل است. با بخار آب داخل مخزن دستگاه، موکت‌ها شسته می‌شوند. در روش موکت‌شویی با بخار ممکن است فرد برای شستن موکت در محل نیاز به زمان بیشتری داشته باشد اما اگر شما یا فرزند کوچکتان آلرژیک دارید این روش، یک روش بسیار عالی است. دستگاه موکت‌شوی بخار دارای دو نوع مختلف است: در نوع اول می‌توان مواد شوینده ریخت اما در نوع دوم تنها شستشو با بخار آب صورت می‌گیرد. در این روش با فشار بسیار زیاد، بخار روی موکت اسپری می‌شود به گونه‌ای که تا عمق تاروپود آن نفوذ پیدا می‌کند. همزمان آب کثیف از طریق مکنده به مخزن دیگری انتقال داده می‌شود.

دستگاه موکت‌شوی برسی

بی‌شک این روش یکی از روش‌های پرقدرت و سریع برای شستن موکت‌ها است. در این روش مواد شوینده داخل مخزن آب تمیز ریخته شده و روی موکت اسپری می‌شوند. همزمان برس‌های پرقدرت دستگاه، روی موکت کشیده خواهند شد و در نهایت آب کثیف از طریق مخزن جمع‌آوری می‌شود.

دستگاه موکت‌شوی اسپری مکش

این روش برای مکان‌هایی کاربرد دارد که دسترس به آنها سخت بوده و لازم است با دقت بیشتری شسته شوند. این دستگاه همزمان عمل شستشو و خشک کردن را انجام می‌دهد.

ارائه خدمات در قالیشویی

با توجه به توضیحات بالا اگر به دنبال شستن موکت در ظفر و یا دیگر مناطق تهران هستید می‌توانید از خدمات قالیشویی شهرک غرب  بهره ببرید. این قالیشویی با ارائه بهترین خدمات می‌تواند به شما کمک کند. علاوه بر این در قالیشویی آنلاین با توجه به خدمات آنلاینی که در خدمت تمامی مشتریان خود می‌گذارد کار آنها را راحت کرده و فقط از طریق یک گوشی افراد قادر هستند تا موکت و مبل و فرش خود را در سال نو بشویند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها رپرتاژ آگهی موکت قالی شویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رپرتاژ آگهی موکت قالی شویی رپرتاژ آگهی موکت قالی شویی شستن موکت ها دستگاه ها موکت شوی برای شست روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

جدیدترین قیمت انواع لپ تاپ‌های ایسر (ACER) موجود در بازار را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.

منبع: اقتصاد ۲۴

tags # لپ‌تاپ سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است!

دیگر خبرها

  • مرگ به دلیل شستن دست با تینر
  • شستن دست با تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۲ اردیبهشت
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • زمان حراج جدید سکه اعلام شد
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند