Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور ترکیه به تشریح سیاستها و اقدامات این کشور در قبال مهاجران غیرقانونی از کشورهای مختلف پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز دوشنبه هفته جاری"سلیمان سویلو" وزیرکشور ترکیه به مناسبت نهمین سال تاسیس اداره مهاجرت این کشور، با "ساواش اونلو" رئیس این اداره و هیات همراه دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سویلو در این دیدار با اشاره به اینکه مبنای سیاست مهاجرت ترکیه را مبارزه با مهاجرت غیرقانونی، حل مسئله در منبع آن، اتخاذ تدابیر مؤثر امنیتی، دستگیری مهاجران غیرقانونی در داخل کشور و مکانیسم سریع و سالم طرد آن‌ها از کشور تشکیل می‌دهد، گفت: اکنون در افغانستان در ازای 10 هزار دلار، قاچاق مهاجر به اروپا با انتقال به ترکیه انجام می‌شود. چگونه جلوی این اقدام گرفته می‌شود؟ با دیوارهای مرزی، دستگیری آن‌ها در ترکیه و اجرای مکانیسم استرداد و یا طرد آن‌ها. این مکانیسم از دو ماه پیش آغاز بکار کرده است. از ابتدای سال جاری از بین 100 مهاجر افغانی، 41 مهاجر را به افغانستان برگرداندیم. بعد از باز شدن فرودگاه کابل نیز 8 هزار و 500 مهاجر افغانی به کشورشان بازگردانده شدند.

وی گفت: مرز آغری و ایغدیر به لحاظ امنیتی کاملاً تحت کنترل است. در بخش 830 کیلومتری مرز سوریه نیز سیستم‌های لازم نصب‌شده است. در مرز عراق و سوریه هم با همکاری سازمان آب ترکیه، سازمان انبوه‌سازی مسکن و وزارت کشور سیستم‌های مشابه در منطقه رودخانه هزیل نصب‌ شده است. ترکیه هر اقدام لازم علیه مهاجرت را انجام داده است. ملت ما راحت باشد، دولت تمامی امکانات خود را در این زمینه بسیج کرده است.

وزیر کشور ترکیه با بیان اینکه کسانی که به عملیات‌های برون‌مرزی ترکیه در عفرین، چوبان بی، اعزاز، جرابلس و منطقه کاهش تنش ادلب اعتراض می‌کنند و در مجلس نیز به مجوز عملیات برون‌مرزی رأی منفی می‌دهند، چگونه مانع از مهاجرت به مرزهای ما خواهند شد؟ اظهار داشت: آیا آنها ایده‌ای در این زمینه‌دارند، یا نه صرفاً به خاطر دشمنی با سیاست‌های مهاجرت دولت چنین رفتار می‌کنند؟ اگر ما اردوگاه‌هایی در ادلب نداشته باشیم، این افراد به کجا خواهند آمد؟ اگر اکنون آرامش در جرابلس، اعزاز، ماره، الباب تأمین نشود، شهرک‌های صنعتی تشکیل نشود، آیا انسان‌ها می‌توانند به‌راحتی در آنجا زندگی کنند؟ این‌ها (اپوزیسیون) فقط حرف می‌زنند و هیچ پروژه‌ای ارائه نمی‌دهند. 

سویلو افزود: در حال حاضر 3.7 میلیون شهروند سوری در چارچوب حفاظت موقت در ترکیه بسر می‌برند. نزدیک به 1.4 میلیون نفر هم از کشورهای مختلف با کسب مجوز اقامت و 318 هزار نفر در چارچوب حمایت بین‌المللی در ترکیه زندگی می‌کنند.

وزیر کشور ترکیه ادامه داد: ترکیه در مجموع میزبان نزدیک به 5.5 میلیون تبعه خارجی است. از سال 2016 جلوی ورود بیش از 2.5 میلیون نفر به ترکیه گرفته‌ شده است. 1.4 میلیون نفر در راستای مبارزه با مهاجرت غیرقانونی دستگیر شده‌اند و ظرف 5 سال گذشته حدود 700 هزار تبعه خارجی به ترکیه آمده و از اینجا به اروپا و یا کشورهای ثالث رفته است.

تغییر شرایط اخذ شهروندی از طریق خرید ملک در ترکیه

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه وزیر کشور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد