Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:30:17 GMT

لوکارنو از فیلمساز مستقل آمریکایی تجلیل می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۰۷۰۹

لوکارنو از فیلمساز مستقل آمریکایی تجلیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، کلی رایکارد فیلمساز مولف آمریکایی که به داشتن سبک «آهسته» مشهور است، از سوی جشنواره فیلم لوکارنو با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل می‌شود.

رایکارد از زمان نخستین فیلمش در سال ۱۹۹۴ با عنوان «رودخانه علف» که با تحسین منتقدان روبه‌رو شد بر مدار منحصر به فرد سینمای خود مانده و به عنوان چهره‌ای واقعی از سینمای مستقل آمریکا در طول تقریباً یک ربع قرن فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلم‌های بعدی وی از جمله «غزل»، «جوی پیر»، «وندی و لوسی»، «میان‌بر میک»، «حرکات شبانه»، «برخی زن‌ها» و «اولین گاو» وی که سال ۲۰۲۰ به عنوان افتتاحیه فیلم لوکارنو انتخاب شده بود، به عنوان یکی از صداهای متمایز در سینمای امروز همه با تحسین منتقدها روبه رو شده‌اند.

فیلم جدید رایکارد قرار است با عنوان «حضور یافتن» ماه آینده در جشنواره کن امسال به نمایش درآید.

جشنواره لوکارنوی سوییس که به معرفی و حمایت سینمای مستقل و پیشرفته می‌پردازد در بیانیه‌ای از فیلم‌های رایکارد به عنوان سینمایی با تکیه بر رآلیسم و با تمرکز بر فرآیندهای خلاقانه تولید مستقل و با افتخار یاد کرد.

در بخشی از بیانیه این جشنواره آمده است: بازآفرینی رمزهای ژانرهای مورد توجهی چون فیلم‌های تریلر، وسترن و جاده‌ای به رایکارد اجازه داد تا به دیدگاه‌های جدیدی که قبلاً به حاشیه رانده شده بودند بیشتر بپردازد و مسایلی چون حقوق زنان و بحران زیست محیطی را در فیلم‌هایش مورد توجه قرار دهد.

امسال هفتادو پنجمین دوره جشنواره لوکارنو برگزار می‌شود و جیانو نازارو مدیر هنری جشنواره از این دوره به عنوان دوره‌ای یاد کرد که در آن به «سال‌ها» توجه ویژه‌ای خواهد شد و فرصتی برای تصویر کردن «آینده» خواهد بود.

رایکارد ۱۲ آگوست در پیازا گرانده لوکارنو جایزه یک عمر دستاورد هنری خود را دریافت خواهد کرد.

تماشاگران لوکارنو روز بعد یعنی ۱۳ آگوست این فرصت را خواهند داشت تا در یک نشست عمومی با این کارگردان دیدار کنند و دو فیلم «میانبر میک» محصول ۲۰۱۰ و «حرکات شبانه» محصول ۲۰۱۳ – هر دو نامزد دریافت شیر طلای ونیز- وی را تماشا کنند.

عباس کیارستمی، ساموئل فولر، ژان لوک‌گدار، کن لوچ، سیدنی پولاک و انیس واردا از جمله کارگردان‌های برجسته‌ای هستند که پیش از این با دریافت این جایزه در جشنواره لوکارنو تجلیل شده‌اند.

هفتاد و پنجمین دوره جشنواره لوکارنو از ۳ تا ۱۳ آگوست (۱۰ تا ۲۲ مرداد) برگزار می‌شود.

کد خبر 5467010

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم لوکارنو جایزه سینمایی کارگردان سینما هفته هنر انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی هنر تئاتر ایران حوزه هنری ماه رمضان 1401 هنرمندان تئاتر ماه امید فیلم سینمایی انیمیشن نمایشنامه نویس محمد خزاعی کارگردان تئاتر آلبوم موسیقی سازمان سینمایی جشنواره لوکارنو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد

نشریه «سان» با استناد بر یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

به گزارش ایسنا، «جو بایدن» که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

«اسکارلت ماگوآیر» رئیس موسسه تحقیقاتی «جی‌ال پارتنرز» در گفت‌وگو با نشریه سان تاکید کرد که بسیاری از آمریکایی‌هایی نسبت به «سن بایدن و توانایی‌هایش» نگران هستند.

او گفت به همین دلیل است که نظرسنجی‌ها نشان از احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد.

البته ناگفته نماند که این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم صرفا چهار سال از جو بایدن کوچکتر است اما گاف‌های پی در پی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نگرانی‌ها را درباره «زوال عقل» او چندین برابر کرده است.

نشریه سان هم‌چنین به نقل از خانم ماگوآیر می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها نگرانند که جو بایدن قادر نخواهد بود از پس جلسه با ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) که ۱۰ سال از او جوان‌تر است، بربیاید.»

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

دست دادن بایدن با فرد خیالی

نشریه سان می‌افزاید: «از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر (۴۰ درصد) فکر می‌کنند که جو بایدن در صورت پیروزی، نمی‌تواند دوره دوم ریاستش را به اتمام برساند و احتمالا در دفتر کارش فوت خواهد کرد.»

هم‌چنین برخی از رای‌دهندگان معتقدند شاید بایدن بتواند به مسائل داخلی کشورش رسیدگی کند اما بعید می‌دانند او قادر باشد نسبت به مسائلی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، مدیریت خوبی از خود نشان دهد.

در این میان برخی دیگر به نگرانی‌هایی نظیر جنگ اوکراین و توانایی جو بایدن درخصوص مواجه شدن با رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرده‌اند.

نشریه سان در پایان با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی می‌نویسد: «بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارهاست. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد