Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@05:59:08 GMT

سفر وزیر خاجه ایرلند به اوکراین

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۰۷۳۲

سفر وزیر خاجه ایرلند به اوکراین

سیمون کاونی، وزیر خارجه ایرلند دیشب از لهستان وارد کی‌یف شد. این اولین دیدار یک وزیر خارجه از یک عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل به اوکراین از زمان آغاز حمله روسیه به این کشور است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از میرور، سایمون کاونی که وزیر دفاع ایرلند نیز هست در سخنرانی خود در کی‌یف گفت: امروز در کی‌یف هستم زیرا وزیر خارجه اوکراین از من دعوت کرده بود که بیایم و از انجام این کار خوشحالم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما برای 10 روز گذشته برنامه ریزی کرده‌ایم. ما در اینجا نشست‌های سیاسی در سطح بالا با دولت اوکراین داریم، همچنین به مکان‌هایی که در هفته‌های اخیر جنایات جدی در آن رخ داده است - به بوچا و سایر حومه‌های کی‌یف سر زدیم.»

گفتگوهای کاونی با دولتمردان اوکراین بر این موضوع متمرکز بود که چگونه ایرلند می تواند به ارائه حمایت سیاسی، امنیتی و بشردوستانه از اوکراین، کمک به اوکراین در درخواست این کشور برای نامزدی در اتحادیه اروپا، پیشبرد تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه و پاسخگویی روسیه به این کشور ادامه دهد. ایرلند تاکنون 20 میلیون یورو کمک بشردوستانه به اوکراین و پناهندگان اوکراینی و 33 میلیون یورو به عنوان کمک غیرکشنده برای ارتش اوکراین از طریق تسهیلات صلح اروپا ارائه کرده است.

اعضای واحد واکنش اضطراری گاردا و سفیر ایرلند در اوکراین کاونی را در این سفر همراهی می کنند. 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله روسیه به اوکراین ، ایرلند

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین ایرلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، «سیمون هریس» (Simon Harris) نخست وزیر ایرلند امروز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بر لزوم به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

نخست وزیر ایرلند در این خصوص ادامه داد: ایرلند و اسپانیا خواستار به رسمیت شناختن فلسطین هستند.

«سیمون هریس» در ادامه نوشت: به رسمیت شناختن رسمی فلسطین به عنوان بخشی از اذعان به اینکه راه حل دو دولتی راهی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه است، مهم به شمار می آید.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیشتر اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۵۲ فلسطینی شهید شده و ۹۰ نفر هم زخمی شدند. شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.

کد خبر 6098679

دیگر خبرها

  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!