Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:57:12 GMT

خشم و اعتراض به مرگ یک جوان سیاهپوست در میشیگان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۰۹۴۷

خشم و اعتراض به مرگ یک جوان سیاهپوست در میشیگان

به گزارش ایرنا از دویچه وله، تیراندازی پلیس به پاتریک لیویا، سیاهپوست ۲۶ ساله آمریکایی و مرگ این جوان، موجی از خشم و اعتراض به راه انداخته است. لیویا که از سوی ماموران در پست کنرل ترافیک متوقف شده بود، در زمان بازرسی فرار کرد اما پلیس او را گرفت و از پست به سرش شلیک کرد.

چهار ویدئو از دوربین‌های نظارتی منتشر شده‌ که روند ماجرا در هفته گذشته را به خوبی نشان می‌دهند: افسر پلیس سفیدپوست ماشین پاتریک لیویا را به خاطر پلاک مخدوش آن متوقف می‌کند و گواهینامه می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مکالمه‌ای کوتاه، لیویا می‌کوشد از محل بگریزد.

افسر مربوطه به دنبال او می‌دود و لیویا را در محوطه‌ جانبی به زمین می‌اندازد. سپس هر دو با یکدیگر گلاویز می‌شوند. پلیس او را با صورت به زمین می‌دوزد و از پشت سر به او شلیک می‌کند. کل ماوقع ۹۰ ثانیه طول می‌کشد. ادعا شده که درگیری بر سر شوکر افسر شروع شده است.
اریک وینستروم، رئیس پلیس گرند راپیدز در میشیگان، موضوع را یک "تراژدی" نامیده و از به مرخصی فرستاده شدن مامور خبر داده است. او افزوده که تحقیقات بر سر تشکیل یک پرونده جنایی در جریان است.

مقامات شهر نیز از "حادثه‌ای اسف‌بار" یاد کرده و خشم و انزجار عمومی را قابل درک دانسته‌اند.

پیش از انتشار این ویدئوها، تظاهراتی در شهر گرند رپیدز به راه افتاده بود. عصر سه شنبه ۱۲ آوریل، صدها نفر با شعار "جان سیاهان مهم است" به سمت مرکز شهر راهپیمایی کردند. ویدئوها که جزییات امر را نشان می‌دهند، خشم عمومی را تشدید کردند.  
در ایالات متحده، عملیات مرگبار پلیس با ماهیت مشابه، اندک نیست. دو سال قبل، قتل جورج فلوید موجی عظیم از اعتراض برانگیخت و به جنبشی در راستای حقوق سیاهپوستان و مقابله با پیشداوری‌های نژادی تبدیل شد. در آن واقعه، افسر پلیس سفیدپوست، زانویش را آن قدر روی گردن فلوید فشار داد تا او از هوش رفت و قبل از رسیدن به بیمارستان جان باخت.

محاکمه ضارب جورج فلوید "محاکمه نژادپرستی" در آمریکا نام گرفت و دادگاه برای این افسر پلیس۴۰ سال حبس تقاضا کرد.

برچسب‌ها جامعه سیاه پوستان آمریکا ایرنا ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جامعه سیاه پوستان آمریکا ایرنا ایالات متحده آمریکا جامعه سیاه پوستان آمریکا ایرنا ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان آلمانی که علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تجمع اعتراض آمیز و بدون خشونت برگزار کرده‌اند از برخورد خشن پلیس و دستگیری‌های بسیاری از آنان از دولت و نیرو‌های نظامی این کشور گلایه‌مند هستند.

یکی از این دانشجویان آلمانی خطاب به دوربین می‌گوید: نمی‌گذارند اعتراض کنیم، بر سر ما فریاد می‌کشند، ما تهدید می‌شویم، زیرا با نسل‌کشی جاری در غزه مخافیم، پشتیبانی مالی زیادی وجود دارد که باعث از دست رفتن جان‌های بسیاری شده است. اینجا همه با هم علیه استعمار، فاشیسم و مهاجرت اجباری مردم غزه ایستاده‌ایم.

دانشجوی دیگری می‌گوید: ما از ۸ آوریل در اینجا در حال اعتراض علیه اشغالگران در کنار ساختمان مجلس و دفتر صداعظم آلمان هستیم، ۸ آوریل روزی بود که آلمان به دیوان بین‌المللی دادگستری رفت آن هم به اتهام کمک و تشویق به نسل‌کشی، امروز صبح به بهانه‌های واهی از چادرهایمان بیرون شدیم، خشونت پلیس علیه اعتراض مسالمت‌آمیز ما بیش از اندازه بود.

این فیلم را می‌توانید در زیر ببینید: 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

به گزارش آنا، طی چند روز گذشته دانشجویان سراسر جهان از جمله آمریکا، انگلیس، فرانسه، هند، نیویورک، سوئد و ... علیه جنایت و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه دست به تظاهرات مسالمت‌آمیز زده‌اند اما با مقاومت و سرکوب شدید پلیس و نیروهای نظامی در این کشورها روبرو شده‌اند.

همچنین در فیلم زیر اساتید دانشگاه نیویورک مقابل نیروهای پلیس ایستاده‌اند تا از دسترسی آن‌ها به دانشجویان در جریان تجمع همبستگی با غزه جلوگیری کنند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • دموکراسی بدون روتوش/ پلیس آمریکا زیر تیغ عدالت دانشجویی
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد
  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا/ به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
  • دانشجویان آلمانی: فقط به جرم مخالفت با نسل‌کُشی در غزه سرکوب می‌شویم+ فیلم
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا