Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین جلسه شورای عالی حج و زیارت که پس از هشت سال به ریاست رئیس جمهور برگزاشد، تسهیل سفرهای زیارتی را از وظایف مهم دانست و با اشاره به آثار و برکات این سفرهای معنوی اظهار داشت: لازم است سازمان حج و زیارت با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه شرایط مناسبی را برای سفر آسان و ارزان زائران به اماکن زیارتی به ویژه عتبات عالیات و سوریه از مسیرهای هوایی و زمینی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با اشاره به گلایه‌های به حق مردم از گرانی نامتعارف هزینه‌های سفر از طریق هوایی خصوصا در برخی مقاطع زمانی ویژه، به دستگاه‌های دولتی مربوطه گوشزد کرد: اجازه ندهید عده‌ای به نام سفرهای معنوی و زیارتی که مورد اشتیاق عموم مردم است به سوداگری و منفعت‌طلبی پرداخته و مردم را تحت فشار قرار دهند.

رئیسی همچنین انجام پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مرزهای زمینی با عراق را مورد تاکید قرار داد.

رئیس‌جمهور همچنین با هدف کاهش قیمت‌ها و تسهیل‌گری سفر زائران دستور داد فرایند چارترینگ هواپیماهای سفر به عتبات توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، به سازمان حج و زیارت نیز واگذار شود.

در این جلسه همچنین با دستور رئیس جمهور مقرر شد با توجه به فرصتِ باقیمانده تا زمان حج تمتع، تمهیدات لازم برای انجام این مناسک دینی از سوی دستگاه‌های دولتی فراهم و نیازمندی‌ها در این زمینه تامین شود.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت سید ابراهیم رییسی وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت سید ابراهیم رییسی وزارت راه و شهرسازی سازمان حج و زیارت سید ابراهیم رییسی وزارت راه و شهرسازی رئیس جمهور حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فاوای اصفهان راه‌اندازی شد.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گردشگران خارجی که قصد سفر به شهر زیبای اصفهان را دارند، می‌توانند از جدیدترین نقشه معابر و اماکن شهر اصفهان بهره‌مند شوند.

وی افزود: پیرو درخواست اداره امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، سامانه مکان‌مند شهر اصفهان به زبان انگلیسی برای استفاده گردشگران خارجی توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با نشانی isftourism.isfahan.ir/map راه‌اندازی شد.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: سامانه اصفهان من قابلیت‌های متعددی از جمله قابلیت مسیریابی خودرو، دوچرخه و پیاده همراه با گام‌های مسیر به زبان انگلیسی، اطلاع از موقعیت دقیق اماکن تاریخی و تفریحی همراه با ارائه تصاویر و داده‌های توصیفی مربوطه، اطلاع از رویدادهای بین‌المللی در حال برگزاری در شهر اصفهان، قابلیت جست‌وجو موقعیت مکانی اماکن مختلف و فاصله زمانی آن‌ها و نمایش هم‌زمان تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های ترافیکی را شامل می‌شود.

فردانی بیان کرد: از دیگر نکات مثبت سامانه اصفهان من می‌توان به بهره‌وری این سامانه از جدیدترین تغییرات نقشه معابر و اسامی مصوب شورای نام‌گذاری معابر شهر اصفهان اشاره کرد.

کد خبر 750969

دیگر خبرها

  • شکسته شدن سد عدم اعزام زائران عمره به همت دولت سیزدهم
  • زمینه انجام پروازهای حج از فرودگاه‌های سمنان و شاهرود فراهم شود
  • نشست مسئولان حوزه حج و زیارت با فرماندهان پلیس فرودگاه‌های کشور
  • دستگاه‌های کردستان شرایط لازم را برای سفر زائران حرم امام خمینی(ره) فراهم کنند
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند