Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:44:07 GMT

لزوم اقناع سازی برای واکسیناسیون در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۱۳۱۰

لزوم اقناع سازی برای واکسیناسیون در آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی خواستار مشارکت و همکاری همه جانبه کلیه دستگاه های اجرایی در مقابله با بیماری کرونا شده و تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است.

رضا ابراهیمی امروز ۲۵ فروردین در جلسه ستاد استانی کرونا با اعلام اینکه در حال حاضر وضعیت کنترل بیماری کرونا در حد نسبتاً مطلوب بوده اما خطر عادی انگاری شرایط وجود دارد، افزود: اقناع سازی جامعه برای انجام واکسیناسیون کووید-۱۹ و رعایت پروتکل های بهداشتی با استفاده از تمام ظرفیت های موجود ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی به اهمیت موضوع اطلاع رسانی و اقناع مردم بخصوص والدین دانش آموزان اشاره کرده و افزود: نقش دانش آموزان در انتقال آگاهی های بهداشتی در بین خانواده ها مهم و کلیدی می باشد و اداره آموزش و پرورش و مدیران مدارس از تمامی ظرفیت های موجود برای استفاده از این توان در راستای اقناع و آموزش دانش آموزان برای انجام واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به  بیماری کرونا و رعایت پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی اقدام کنند.

ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها نیز در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا حضور یابند.

دکتر ریخته گر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه ضمن اشاره به آخرین وضعیت پاندمی بیماری کووید-۱۹ در جهان و کشور و درخصوص آخرین رنگ بندی کشور گفت: در کشور از لحاظ وضعیت کرونا ۳۴ شهر قرمز، ۶۹ شهر نارنجی، ۲۹۱ شهر زرد و ۵۴ شهر آبی داریم.

وی به نقش بسیار مهم واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی در بهبود وضعیت تاکید کرده و افزود: در استان ما نیز در حال حاضر شهر قرمز نداشته و ۴ شهر نارنجی، ۸ شهر زرد و ۵ شهر آبی می باشد.
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی واکسیناسیون کرونا آذربایجان غربی رعایت پروتکل بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی، گفت: اجرای واکسیناسیون به موقع دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، همچنین رعایت اصول امنیت زیستی و آموزش دامداران از مهمترین راه‌های پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در دام سبک است.

دکتر سید محمد سیاح، افزود:طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بیماری ویروسی بسیار واگیر در گوسفند و بز است و این بیماری به شدت قابل انتقال در جمعیت نشخوارکنندگان کوچک و همچنین مشترک میان حیات وحش و جمعیت دام‌های اهلی است.

او گفت: عمده‌ترین راه انتقال، تردد دام آلوده در مکان‌هایی که تماس با حیوانات وحشی داشته و یا از آبشخور‌های مشترک استفاده می‌کننداست.

وی، افزود: طاعون نشخوارکنندگان کوچک با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات چشم، بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر و سپس تلف می‌شود، لذا در صورت شیوع، می‌تواند خسارات فراوانی به جمعیت دامی منطقه وارد می‌کند.

سیاح، تأکید نمود: از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از این بیماری، انجام واکسیناسیون به موقع دام‌ها و همچنین رعایت کلیه اصول امنیت زیستی در جابه‌جایی دام‌ها، دفن صحیح لاشه دام آلوده و ضد عفونی آبشخور‌ها است.

 

 

دیگر خبرها

  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌