Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:58:57 GMT

کاهش کارمزد تسهیلات بانکی دغدغه جدی تولید کنندگان بابلی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۱۳۶۳

کاهش کارمزد تسهیلات بانکی دغدغه جدی تولید کنندگان بابلی

به گزارش ایرنا، جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی بابل که با حضور مسئولان شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرمانداری بابل برگزار شد، جدی ترین خواسته های تولید کنندگان مطرح ودر مسیر گره گشایی قرار گرفت.

در این نشست تولید کنندگان در خصوص رفع برخی از مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی اعم از برق، گاز ، جاده و آب مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید کنندگان درباره حذف یکباره ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی هم دغدغه هایی را مطرح کردند و خواستار شدند که این کار به صورت کارشناسی این اقدام صورت گیرد و تولید کنندگان هم در این امر دیده شوند.

تسهیلات بانکی با کارمزد ۲۲ درصد کمرشکن است

مصطفی عباس نژاد شانی تولید کننده ملی جوجه یکروزه کشور که دارای چند عنوان برتر تولید کننده ملی می باشد در این جلسه بیان کرد: تسهیلات بانکی که امروز تولید کنندگان دریافت می کنند بازپرداخت آن به حدود ۲۲ درصد می رسد که این امر برای واحدهای تولیدی کمرشکن می باشد.

وی صدور مجوز تولید را از دیگر خواسته های بحق تولید کنندگان خواند و گفت: حدود سه سال است که درخواست مجوز تولید جوجه یکروزه شعبه دیگری را داده ام ولی علی رغم انجام کارهای اداری و موافقت های دستگاه های مرتبط متاسفانه هنوز مجوزی صادر نشده است.

این تولید کننده اظهار داشت: بسیاری از تولید کنندگان بابلی همانند خودم از کشورهای همسایه دعوت نامه همکاری داریم ولی تحت هیچ شرایطی به خود اجازه نمی دهم که ۴۰۰ پرسنل خود را که در مجموعه فعال می باشند رها کرده و در کشورهای همسایه سرمایه گذاری کنم.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های موجود اگر برخی از مشکلات زیرساختی واحدهای تولیدی در حوزه برق ، آب ، سرعت اینترنت و کاهش کارمزد تسهیلات بانکی برطرف شود ایران نیاز به فروش نفت ندارد و با صادرات محصولات تولیدی و صنعتی نه تنها زمینه توسعه و اشتغال پایدار فراهم می شود بلکه ارزآوری خوبی برای کشور به همراه خواهد داشت.

عباس نژاد شانی گفت: با توجه به این که رفته رفته به فصل گرم سال نزدیک می شویم اگر خاموشی هایی مد نظر است حتما از قبل به تولید کنندگان اعلام شود تا خسارت های سنگین و شوک به واحدهای تولیدی و دستگاههای فعال وارد نشود.

سالانه ۵۰ هزار مشترک در مازندران افزایش می یابد

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در این نشست گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک برق در مازندران فعال می باشد که هر ساله با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان و ساخت و سازهای انجام شده ۵۰ هزار مشترک اضافه می شود.

سید کاظم حسینی کارنامی افزود: ۷۵درصد از برق مصرفی مازندران در حوزه خانگی است که برای پاسخگو بودن به این نیازها یا باید نیروگاه های جدید  راه اندازی کنیم یا اینکه مصرف را مدیریت کنیم.

وی اظهار داشت: از سال گذشته قطعی برق با برنامه و از قبل اعلام شده بود که در سال جدید تلاش ما این است که این امر به صورت دقیق تر و منظم تر از سال گذشته در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد.

حسینی بیان کرد: تولید و مصرف برق استانی تصمیم گیری نمی شود بلکه تمامی برق های تولیدی در یک مکان متمرکز و در کشور توزیع می شود که اگر در برخی از مواقع که مصرف بالا می رود قطع برق زمانبندی نشود احتمال خاموشی کامل یک استان وجود دارد.

خروج ۱۱۷ واحد تولیدی از تملک بانک ها

یاسر امینی مدیرعامل شهرک های صنعتی مازندران هم در این نشست گفت: در یک سال گذشته ۱۱۷ واحد تولیدی که در تملک بانک ها بودند تعیین تکلیف و به سرمایه گذار جدید واگذار شد.

وی افزود: در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان برای رفع مشکلات زیرساختی شش شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی بابل سرمایه گذاری شده است که این رقم در سال جاری به ۳۱ میلیارد تومان افزایش یافته است که در حوزه زیرساختی برق، جاده و آب سرمایه گذاری خواهد شد.

او ادامه داد : خرید و فروش واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی ممنوع می باشد و به صورتی جدی از آن جلوگیری می شود.

امینی گفت : با توجه به اینکه در مازندران با کمبود زمین مواجه می باشیم و امور اراضی جهاد کشاورزی مدعی زمین های زراعی و باغی برای تغییر کاربری می باشد از زمین های موجود شهرک های صنعتی باید به نحو احسنت استفاده کنیم.

مشکل واحدهای تولیدی به صورت میدانی حل می‌شود

قاسم عزیزاده گرجی فرماندار بابل نیز در این جلسه نیز گفت: گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی جدی ترین برنامه مجموعه فرمانداری در سال جاری می باشد که به صورت میدانی برطرف می شود.

وی افزود: دغدغه های جدی تولید کنندگان در حوزه تسهیلات بانکی و رفع مشکلات زیرساختی با استفاده از ظرفیت های اداری و همچنین قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مرتفع خواهد شد.

عزیززاده گرجی بیان کرد: فعال کردن واحدهای تولیدی راکد که باید هر چه سریعتر به چرخه تولید بازگردند در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار بابل گفت: اگر خواهان رونق اشتغال و کاهش تورم می باشیم باید مشکلات زیرساختی واحدهای تولیدی برطرف شود که این امر رونق اقتصادی را برای کشور به ارمغان می آورد.

برچسب‌ها مازندران اشتغال زایی بابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران اشتغال زایی بابل مازندران اشتغال زایی بابل تولید کنندگان مشکلات زیرساختی واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی تسهیلات بانکی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟