Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوا خوش‌نسب روز پنجشنبه در نشست بررسی اقدامات در خصوص آزادی زندانیان خراسان رضوی افزود: در دوره‌های گذشته تلاش می‌شد زندانیان با کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال بدهی آزاد شوند، اما اکنون از این دست محکومان جرائم غیر عمد نداریم و آزادی زندانیان با بدهی یک میلیارد ریال را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی گفت: اگر بتوانیم با یاری خیرین این هدف را محقق کنیم برای آزادی ۲۵۰ زندانی جرائم غیرعمد استان خراسان رضوی با بدهی زیر یک میلیارد ریال اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: اگر در گذشته به دنبال پیشگیری از وقوع آسیبها بودیم الان با جمعیت کنونی زندانیان و مسائل مربوط به آزادی زندانیان نیازمند مواجه نبودیم، لذا باید همچنان پیشگیری در اولویت باشد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری خراسان رضوی به ظرفیت اصناف مشهد اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه ۵۲ درصد اصناف گردشگری کشور در مشهد فعالیت دارند و از طرفی با بسیاری از اصناف دیگر می‌توانیم در رفع مساله بدهی زندانیان اقدام کنیم.

خوش نسب افزود: در حال حاضر گروهی از خیرین به صورت کاملا رایگان برای غربالگری سلامت زندانیان در خصوص بیماری سرطان پشت درب‌های زندان منتظر مجوز هستند و امیدواریم مسوولان زندان مشهد با این خیرین همکاری کنند.

اتحادیه‌های صنفی برای آزادی زندانیان پای کار بیایند

رییس ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: ۹۷ اتحادیه صنفی مشهد اگر پای کار بیایند می‌توان با اتکا به ظرفیت این قشر اقدامات بزرگی را رقم زد، چنانچه قرار است ۲۹ فروردین اتحادیه طلا و جواهر و نقره مشهد گلریزانی اختصاصی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ترتیب دهند که اقدامی شایسته است، امیدواریم سایر اتحادیه‌های صنفی در مشهد نیز مشارکت کنند.

جواد غفاریان طوسی افزود: پارسال ۲۱۰ میلیارد ریال از سوی خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد جمع‌آوری شد که با توجه به جمعیت و ظرفیت بالای فرهنگی و اقتصادی و صنفی مشهد معتقدیم باید این رقم به ۲ هزار میلیارد ریال می‌رسید.

رضا سلم‌آبادی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نیز گفت:  این نهاد در استان سه هزار خانواده زندانی را زیر پوشش دارد و سالانه ۳۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه می‌کند.

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: زندانیان زن مظلوم هستند، چراکه امکان حضور در بند باز را ندارند و از طرفی در بخش اشتغال در زندان نیز با مشکلاتی مواجه‌اند.

فاطمه سلیمی افزود: در خصوص آزادی زندانیان زن جرائم غیر عمد شورای شهر اقداماتی انجام داده است و این آمادگی وجود دارد از ظرفیت شهرداری برای اشتغال این قشر استفاده شود.

دبیر ستاد هماهنگی مشارکتهای مردمی خراسان رضوی نیز با انتقاد از فعالیت پراکنده و چند بخشی در خصوص آزادی زندانیان گفت: به عنوان نمونه این ستاد به تنهایی ۵۰۰ خانوار از زندانیان جرائم غیرعمد را زیر پوشش دارد و برای آنها ۱۹ میلیارد ریال هزینه کرده است.  

محمد جواد فولادی افزود: اکنون اتحادیه‌های صنفی، ستاد دیه، اداره کل زندانها و اقدامات تامینی استان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر نهادها و تشکل‌های مردمی در حوزه آزادی زندانیان فعالیت دارند، اما هم‌افزایی و تجمیعی برای این اقدامات انجام نشده است.

فعالان حوزه طلا و جواهر مشهد نیز از اعلام آمادگی خیرین این مجموعه جهت ایجاد اشتغال برای دست‌کم ۵۰ زندانی در زندان مشهد در حوزه تولید مصنوعات نقره اعلام آمادگی کردند.

برچسب‌ها مشهد استانداری خراسان رضوی شورای اسلامی شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد استانداری خراسان رضوی شورای اسلامی شهر مشهد مشهد استانداری خراسان رضوی شورای اسلامی شهر مشهد آزادی زندانیان آزادی زندانی میلیارد ریال خراسان رضوی برای آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت

سرهنگ سیدرضا اسدنژاد گفت: در این مدت ۷۲ فقره تصادف جرحی و ۵۰۰ فقره تصادف خسارتی در خیابانها و معابر مشهد رخ داده است.

وی اضافه کرد: مرتکبان ۶ هزار و ۴۹۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۶۴۸ فقره از این تعداد مربوط به تصادفات حادثه‌ساز است.

جانشین رییس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: در راستای برخورد قاطع با تخلفات حادثه ساز، دیروز ۵۵ دستگاه خودروی حادثه ساز نیز در مشهد توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

اسدنژاد افزود: اکنون ترافیک در خیابانهای این کلانشهر عادی و روان است.

روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود