Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@14:58:58 GMT

فلسطین مرکز ثقل وحدت میان کشورهای اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۱۶۱۷

فلسطین مرکز ثقل وحدت میان کشورهای اسلامی است

حجت‌الاسلام جوادمجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه این نخستین مرتبه نیست که شاهد رفتارهای دوگانه حاکمان جوامع خبری و مدعیان حقوق بشری هستیم اظهار داشت: برای مثال در مسئله جنگ اوکراین و نیز در جنگ فلسطین، مشاهده شد که غرب در هر جا که به نفع خود است در آنجا هیاهو به راه انداخته و  فریاد انسان‌های مظلوم در ضایع شدن حقوق بشر و کشته شدن مردم سر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در همین خصوص ادامه داد: اما در آنجا که به نفع خود نیست سکوت کرده و یا با بی‌توجهی از کنار مسائل و حوادث مختلف عبور کرده است حال آنکه اگر کوچکترین مسئله‌ای در ایران رخ دهد نگاه بسیار انتقادآمیزی به این مسئله کرده و عنوان می‌کنند که در کشورمان خبری از حقوق بشر نیست.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حتی اگر مشابه آن اتفاق در آمریکا بیافتد رسانه‌های این کشور، یا آن را پوشش نداده و یا به صورت کمرنگی از آن عبور می‌کنند و در این راستا در جنگ اوکراین که رهبری نیز فرمودند که جمهوری اسلامی ایران آن را محکوم می‌کند، تفاوتی میان مردم مظلوم کشورها اعم از اوکراین، فلسطین، یمن، سوریه و عراق نیست و جنگ در هر کجای دنیا که باشد محکوم است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین یک نقطه مشترک وحدت بین جوامع انسانی است، افزود: جنایاتی که در فلسطین رخ می‌دهد مسئله قومیتی و یا اسلامیت نیست بلکه مسئله انسانیت است.

حجت الاسلام شبستری اظهار داشت: فلسطین می‌تواند برای تمامی ملل آزادی‌خواه دنیا که داعیه انسانی و رفع ظلم را دارند، به ویژه در کشورهای اسلامی و مسلمان، نقطه اتکا باشد.

وی بیان کرد: بنا بر فرموده امام خمینی(ره)، فلسطین پاره تن اسلام است و هیچ کشوری نمی‌تواند آرام بنشیند زمانی که می‌بیند کشوری مورد هجوم بیگانگان قرار گرفته چون همانند این است که کشور خود مورد هجوم قرار گرفته است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مرز، در کشورهای اسلامی ملاک نیست و تمامی کشورهای مسلمان بسان یک کشور هستند و اگر گوشه‌ای از یک کشور اسلامی مورد هجوم قرار گیرد بسان این است که کشور خود آن فرد مسلمان ولو فلسطینی نباشد مورد هجوم قرار گرفته است و همین خود می‌تواند یک نقطه وحدت باشد.

وی تصریح کرد: در سایه ندا و فریاد مظلومان فلسطینی، تمامی کشورهای اسلامی می‌توانند متحد شده و این هدف مشترک می‌تواند مرکز ثقلی برای وحدت میان کشورهای اسلامی باشد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام شبستری فلسطین کشورهای اسلامی مورد هجوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: دکتر محسن رضایی گفت: دو گوهر گرانبهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آنها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد. 

عضو مجمع تشکیل مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است، بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود. 

رضایی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است