Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:47:40 GMT

تفاهم نامه طرح گسترش سواد آبی در استان بوشهر امضا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۱۷۶۳

تفاهم نامه طرح گسترش سواد آبی در استان بوشهر امضا شد

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در این آیین گفت: با پیشرفت خوب واکسیناسیون در کشور و ایجاد ایمنی عمومی، مدرسه ها نیز بازگشایی شده و این امر نشانگر همت بزرگ نظام آموزشی است.

علی محمدی با اشاره به شرایط منابع آبی استان بوشهر گفت: بوشهر از نظر منابع آب استانی فقیر است به نحوی که حدود 85 درصد از آب آشامیدنی بوشهر از خارج از استان تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سوی دیگر سالانه حدود 700 میلیون مترمکعب آب در حوزه کشاورزی استان مصرف می شود و این امر تاثیر بزرگی در کاهش منابع آب سطحی و زیر زمینی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر اظهارکرد: راندمان پایین و هدر رفت بالا در مصارف مختلف مثل آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی یکی از چالش های بزرگ مدیریت آب استان بوشهر است و باید در کوتاه مدت به سوی اصلاح روش های مصرف و افزایش راندمان گام برداریم.

محمدی افزود: فرهنگ سازی، اثرگذارترین شاخصه در زمینه مدیریت مصرف است و باید نسل جوان و نوجوان را با این مسئله آشنا کنیم.

وی اظهارداشت: باید در برنامه های امروز، نسل های آینده را نیز در نظر گرفت و طرح گسترش سواد آبی نیز با مشارکت دانش آموزان که آینده سازان کشور هستند به ثمر می رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: خانواده بزرگ آموزش و پرورش با وجود بهره گیری از معلمان و دانش آموزان می تواند نقش مهمی در زمینه فرهنگ سازی ایفا کند.

محمدی گفت: به موازات ارتقا فرهنگ مصرف بهینه آب می بایست در شبکه های توزیع در حوزه کشاورزی و شرب بازنگری شود تا حد اقل هدر رفت اتفاق بیفتد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این آیین گفت: با برنامه ریزی و سازماندهی لازم تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا اطمینان یابیم آموزش های دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم عمق کافی را پیدا کرده باشد.

علی موحدی با اشاره به وظیفه ذاتی این سازمان در فرهنگ سازی افزود: گرچه وزارت نیرو متولی مدیریت آب است اما آموزش و پرورش نیز سهم خود را در مشارکت برای حفاظت از منابع آب به درستی درک کرده و اقدامات مقتضی را مد نظر دارد.

وی بر توجه توامان به مصرف آب در بخش های کشاورزی صنعت و شرب تاکید کرد و اظهار داشت: گاهی اوقات ساده ترین مصادیق صرفه جویی در مصرف آب مربوط به تجهیزات و تاسیسات انتقال و توزیع آب در منازل است که با اصلاح آن ها می توان حجم قابل توجهی صرفه جویی در آب را شاهد بود.

موحدی گفت:همچنین باید زیرساخت های بازیافت و بازچرخانی آب در ساختمان ها نیز فراهم شود.

وی از دغدغه مندی همکاران شرکت آب منطقه ای بوشهر در توجه به جنبه های فرهنگی مدیریت آب قدردانی کرد و یادآورشد: با توجه به گسترش پیامدهای پدیده تغییر اقلیم، توجه به راهکارهای بهینه سازی مصرف آب بیش از پیش اهمیت یافته و باید برای تامین امنیت آبی فرزندانمان و حفظ معیشت جوامع محلی استان خود از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

برچسب‌ها بوشهر شرکت آب منطقه ای وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شرکت آب منطقه ای وزارت آموزش و پرورش بوشهر شرکت آب منطقه ای وزارت آموزش و پرورش آب منطقه ای بوشهر شرکت آب منطقه ای استان بوشهر منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نوری اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری اقتصادی بین استان کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو) منعقد شد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران فرصت مغتنمی برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی به ویژه صادرات با معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های موجود کشور و به تبع استان در این عرصه بود.

وی اضافه کرد: تیم اقتصادی استانداری کردستان با همراهی بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی سنندج در این نمایشگاه ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی، صنعت و معدن و گردشگری را به هیأت‌های تجاری معرفی کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: افزون بر انعقاد تفاهم نامه در چند روز برپایی این نمایشگاه با مسئولان کشوری هم دیدارهایی داشتیم و در آن به بیان نیازها و مطالبات و استعدادهای استان پرداختیم.

کد خبر 6094981

دیگر خبرها

  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی