Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@04:06:54 GMT

بلاتکلیفی سه محموله واکسن در گمرک/کسی مراجعه نکرد!

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۱۹۷۹

بلاتکلیفی سه محموله واکسن در گمرک/کسی مراجعه نکرد!

آفتاب‌‌نیوز :

سلیمانی -مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)- درباره محموله واکسن وارداتی که اخیرا در گمرک مانده و ترخیص نشده است، توضیح داد که اخیرا سه محموله واکسن وارد شده که وزارت بهداشت برای تحویل آن هیچ مراجعه و مکاتبه‌ای نداشته است و از این رو گمرک واکسن‌ها را به انبارهای یخچال‌دار منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در ۱۹ فروردین ماه امسال، محموله ۲۱ پالتی واکسن از بلغارستان وارد فرودگاه امام شد و بعد از آن محموله دیگر در ۲۲ فروردین حاوی چهار پالت از آلمان آمد و امروز همزمان با ۲۵ فروردین نیز محموله هفت پالتی دیگر از ژاپن وارد شده است اما برای هیچ یک از این محموله‌ها تاکنون درخواستی از سوی وزارت بهداشت برای تحویل و ترخیص وجود نداشته است.

مدیرکل فرودگاه امام خمینی (ره) توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه کرد و گفت که وقتی محموله اول در ۱۹ فروردین وارد شد، از سوی وزارت بهداشت درخواست ترخیص وجود نداشت، از این رو از هیات امنای ارزی پیگیری کردیم و به ما اعلام کردند که نامه و مجوزی از سوی وزارت بهداشت برای ترخیص واکسن‌های وارد شده دریافت نکرده‌اند، از این رو گمرک محموله را داخل انبارهای یخچال دار قرار داد. محموله‌های بعدی که وارد شد هم هیچ‌گونه پیگیری از سوی وزارت بهداشت و یا هیات امنای ارزی برای ترخیص واکسن‌ها نشده است و به روال محموله اول آنها را نیز به انبار منتقل کرده‌ایم.

سلیمانی با اشاره به اینکه از گذشته گمرک به محض ورود واکسن آن را از پای پرواز و در کمترین زمان ترخیص کرده و به نماینده بهداشت تحویل داده است، یادآور شد که هر زمان که اولین مکاتبه با گمرک در مورد ترخیص و تحویل صورت بگیرد، بلافاصله در این رابطه اقدام خواهیم کرد اما مسئله این جاست که کسی هنوز برای تحویل و ترخیص محموله‌های وارداتی واکسن اقدامی نکرده و از گمرک پیگیری نداشته است.

وی این را هم گفت که از زمان واردات واکسن تاکنون، این اولین بار است که گمرک مجبور شده محموله را به انبارهای یخچال دار تحویل دهد.

واردات واکسن کرونا به ایران از نیمه بهمن ۱۳۹۹ آغاز شد و در آن زمان ارونقی- معاون وقت فنی گمرک ایران- از ورود واکسن خبر داد و اعلام کرد طی هماهنگی‌های صورت گرفته، ورود واکسن به صورت حمل یکسره انجام و کمتر از ۱۵ دقیقه و بدون طی تشریفات گمرکی ترخیص با حضور مسئولان گمرک انجام و محموله‌ها تحویل نمایندگان وزارت بهداشت می‌شود.

این در حالی است که طبق گزارش گمرک ایران، تا اواخر اسفند سال قبل حدود ۱۵۸ میلیون دوز واکسن وارد ایران شده بود که به همین ترتیب و به صورت حمل یکسره از گمرک ترخیص شد.

واکسن‌های اخیر وارداتی که در گمرک دپو شده، عمدتا استرازنکاست، واکسنی که این روزها مراجعه کننده و درخواست کننده بیشتری دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گمرک واکسن کرونا سوی وزارت بهداشت محموله ها واکسن ها وارد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، بنابر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آن‌ها عازم سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک را انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند، علاوه بر این، در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک