Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@03:32:45 GMT

واکنش ایران به ادعای بی‌اساس وزارت خارجه آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۱۹۹۳

واکنش ایران به ادعای بی‌اساس وزارت خارجه آمریکا

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: روشن است که هیچ انتظاری از دولتِ معتاد به دروغ آمریکا برای بیان حقائق و واقعیت های موجود نمی توان داشت و لذا ماهیت سوگیرانه، سیاسی و مداخله جویانه این گزارش برای همگان و برای ملت ایران واضح و مبرهن است.

خطیب زاده با اشاره به اینکه دولت آمریکا با تاریخی مملو از جنگ، کودتا، تجاوز، ترور، آدم‌ربایی، محاصره اقتصادی و قتل مردمان بیگناه در اقصی نقاط جهان ناقض اصلی حقوق بشر بوده و لذا به هیچ‌وجه شایستگی سخن گفتن از مفاهیم متعالی مانند حقوق بشر را ندارد، اضافه کرد : آمریکا در حالی اشک تمساح درباره ملت ایران می ریزد که جنایت های این کشور علیه ایران از جمله ساقط کردن هواپیمای مسافربری و تحریک اذناب داخلی در ترور مردم و مسئولین در طول دهه های گذشته و تلاش همه‌جانبه برای محروم کردن ملت سرافراز ایران از حقوق اولیه خود، برای همیشه در اذهان مردم ایران زنده است و اقدامات قهری یکجانبه آمریکا از جمله تحریم‌های غیرقانونی اقتصادی این کشور که مصداق روشن تروریسم اقتصادی بر علیه مردم ایران و از جمله موانع اصلی ورود داروهای ضروری برای بیماران ایرانی شده است، خود نقض فاحش حقوق مردم ایران را در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعاهای رژیم آمریکا را ریاکارانه و به منظور نیل به اهداف سیاسی نامشروع این کشور دانست و تاکید کرد : دستور مستقیم رئیس جمهور وقت آمریکا برای ترور بزدلانه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بود، به خوبی ماهیت تروریستی ایالات متحده را به نمایش گذاشته است.

خطیب زاده افزود: دولت آمریکا چشم خود را در برابر نقض های فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در داخل کشور خود و متحدین اذنابش بسته است. همگان به طور مکرر دیده اند که چگونه تبعیض نژادی در آمریکا علیه اقلیت‌ها و آفریقایی تبارها به طور سیستماتیک و گسترده رخ می دهد، که در جای خود منجر به اعتراض وسیع سیاهپوستان و مردم در این کشور شده است. خشونت های افسارگسیخته پلیس و قتل سیاهپوستان در جلو دیدگان مردم، رویکردهای ضد حقوق بشری دولت آمریکا را عیان می سازد و تاسف‌بار تر آنکه پاسخ آمریکا به این موارد از نقض حقوق بشر تنها اقدامات نمایشی، بی اعتنایی و بی توجهی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران براساس موازین حقوق داخلی و تعهدات بین المللی خود همواره در راستای تحقق حقوق ملت بزرگ ایران و ارتقاء آرمانهای اصیلی چون حقوق بشر راستین حرکت کرده است و اینگونه اظهارات و گزارش های بی اساس و ریاکارانه تزلزلی در این مسیر و اراده دولت و ملت ایران برای ساخت ایرانی عزیز و سربلند بر اساس ارزشها و اصول دینی و ملی خود ایجاد نخواهد کرد.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1621808

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سعيد خطيب زاده حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: بیانیه‌ های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد میدان آرش ایجاد نخواهد کرد
  • واکنش کنعانی به تکرار ادعای یک‌جانبه کویت درباره میدان آرش
  • سخنگوی وزارت خارجه: تکرار ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس در مورد میدان «آرش» از سوی طرف کویتی مردود و مایه تاسف است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • عکس| واکنش‌ها به ادعای بی‌اساس بی‌بی‌سی در مورد نیکا شاکرمی بالا گرفت
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است