Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مقتومی روز پنحشنبه در نشست کمیته های برگزار کننده روز مراغه افزود: برای برگزاری مناسب این رویداد فرهنگی می توان، ۲ روز از این رویداد را در مناطق دامنه ای سهند از جمله روستاهای کرده ده و یای‌شهری به عنوان جاذبه های گردشگری برگزار کرد.
وی ادامه داد: برگزاری این رویداد می تواند زمینه ساز معرفی و شناساندن ظرفیت های این شهرستان برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقتومی اضافه کرد: با وجود اینکه برخی زیرساخت های این شهرستان مناسب نیست اما این عدم برخورداری از زیرساخت های راه و حمل و نقل کم و بیش در سایر شهرها نیز وجود دارد.
وی گفت: قیمت بالای قیر که به ۱۳ میلیون تومان به ازای هر تن می رسد، هزینه های بالای آسفالت ریزی را به شهرداری برای مناسب سازی معابر عمومی تحمیل می کند.
وی افزود: برای آسفالت تمامی معابر عمومی شهر مراغه نیاز به ۲ میلیون متر مربع آسفالت ریزی و حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به محدودیت های درآمدی و بودجه ای، تامین آن از عهده شهرداری خارج است.
وی ادامه داد: برای روکش آسفالت کمربندی های این شهر از میدان بسیج تا مجلس نیز به ۴۰۰ هزار متر مربع و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به بودجه تامینی شهرداری برای سال جاری، مبلغ بسیار بالایی است.
وی اضافه کرد: با این وجود، همت شهرداری، برنامه ریزی برای آسفالت ریزی در ۳۵۰ هزار متر مربع از معابر عمومی شهر مراغه برای بهبود زیرساخت های شهری است.
شهردار مراغه با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار، بتن غلطکی برای معابر شهری استفاده شده است، گفت: از این نوع نوآوری در احداث خیابان ۵۵ متری نیز به عنوان زیرسازی استفاده خواهد شد که زمینه ساز استحکام و صرفه جویی بیشتر خواهد شد.


وی با بیان اینکه رسانه ها باید نگاه واقع بینانه ای نسبت به مشکلات شهری داشته باشند، اضافه کرد: انتقادها در مورد وضعیت شهری باید سازنده و براساس واقعیت ها باشد.
مقتومی افزود: متاسفانه در انتخابات شخصیت های تاثیر گذار این شهرستان مورد هجمه های زیادی قرار گرفتند و این امر زمینه ساز ایجاد مانع برای سرمایه گذاری و توسعه شهرستان در سال های اخیر شده است.
شهردار مراغه از فعالان رسانه ها و سمن های این شهرستان خواست با همکاری و همدلی شهر را از وضعیت رکود فعلی به سمت و سوی توسعه و بالندگی هدایت و ارتقا دهند.
 


رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه گفت: برنامه مناسبی برای آینده شهر تاریخی مراغه باید تدوین و ترسیم شود.
حجت الاسلام حمید محمدی راد افزود: برای احیای گذشته درخشان مراغه به عنوان شهری جهانی و دروازه تمدن این مرز و بوم و محل زندگانی شخصیت های بزرگ علمی و اسلامی برنامه ریزی مناسبی انجام شود.
وی ادامه داد: براین اساس رسالت همه آحاد مردم و نهادها برای توسعه شهر و نیز احیای گذشته و تاریخ آن بیش از پیش دارای اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: کوتاهی هایی در ثبت برخی آثار ناملموس و فرهنگی مراغه شده است و باید برای ثبت آثار فاخر و شاخص این شهرستان تلاش شود.


برگزاری رویداد روز مراغه زمینه ساز توسعه باشد
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه گفت: برگزاری رویداد روز مراغه باید زمینه ساز توسعه و رونق اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این شهرستان باشد.
ابراهیم خوش رفتار افزود: با توجه به وجود بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی در این شهرستان، این رویداد فرهنگی بستر ساز جذب سرمایه های اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.
وی ادامه داد: دعوت از سرمایه گذاران با معرفی ظرفیت های مراغه مهم ترین رویکرد برگزار روز مراغه است و باید در این مسیر حرکت شود.
وی اضافه کرد: همچنین باید براساس هزینه های مادی و معنوی که برای برگزاری این رویداد خواهد شد، خروجی و پیامد قابل توجه و ملموسی در راستای پیشرفت شهر حاصل شود.
خوش رفتار گفت: در راستای برگزاری این رویداد، تاکنون کارگروه های مختلفی برای هماهنگی و عملیاتی شدن بخش های مختلف فرهنگی و هنری آن تشکیل شده است.
وی افزود: برای این منظور، کارگروه های تدارکات، چاپ و نشر بنر و تبلیغات، تصمیم گیری و سیاست گذاری، مشاوره، داغ تره سی با محوریت معرفی گیاهان بومی و دارویی، سمعی و بصری، شعر، خبر و رسانه، بهداشت و سلامت، ورزش ، جذب سرمایه گذار، گردشگری و نقاشی ایجاد و تشکیل شده است.
 رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر نیز گفت: در برگزاری رویداد روز مراغه باید برای بهره مندی مناسب از این حرکت فرهنگی، مخاطب شناسی مناسبی انجام شود.
حسین شیخ فرجی افزود: استفاده از شخصیت های تاثیر گذار در این رویداد مورد توجه قرار گیرد و رسانه ها نقش فعالی برای معرفی ظرفیت های مراغه داشته باشند.
وی اضافه کرد: اجرای برنامه های جنبی به ویژه افتتاح یا کلنگ زنی طرح های عمرانی یا فرهنگی در رویداد روز مراغه می تواند غنابخش این حرکت فرهنگی و هنری باشد.
رئیس کمیسیون اداری مالی شورای اسلامی شهر نیز گفت: شورای اسلامی شهر برای برگزاری هرچه بهتر و غنی تر روز مراغه از مشاوره شخصیت های تاثیر گذار و دانشگاهی استقبال می کند.
الناز پاکرو افزود: همچنین باید از ظرفیت تمامی دستگاه ها، سمن ها و افراد و نخبگان این شهرستان در رویداد روز مراغه استفاده و ظرفیت های این شهرستان به درستی معرفی شود.
وی اضافه کرد: رویداد روز مراغه باید با همراهی و همکاری همه شهروندان به نماد همدلی شهر فرهنگی و تاریخی مراغه تبدیل شود.


سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه هم گفت: رویداد روز مراغه نباید منحصر به یک روز و سخنرانی های چند ساعته و نهادی چون شهرداری و شورای شهر شود.
رضا عسکری افزود: برای برگزاری هرچه بهتر روز مراغه، می توان برنامه های فرهنگی و هنری در سه روز برگزار و در آن ظرفیت های این شهرستان را معرفی و تبیین کرد.
وی ادامه داد: در این رویداد، توانمندی و ظرفیت های این شهرستان در زمینه های گردشگری، کشاورزی و جاذبه های تاریخی و طبیعی فراتر از مررزهای جغرافیایی استانی و کشوری معرفی شود.
وی اضافه کرد: حضور میهمانان شاخص خارجی در رویداد روز مراغه می تواند زمینه ساز معرفی شهر فرهنگی و تاریخی مراغه در رسانه های بین المللی شود.
عسکری با انتقاد از برخی هجمه های اخیر رسانه ای گفت: با وجود این هجمه و تخریب های رسانه ای، شهرداری و شورای اسلامی شهر در راستای خدمت رسانی به شهروندان حرکت می کند.
وی افزود: با مساعد شدن وضعیت جوی، عملیات آسفالت ریزی در معابر عمومی شهر مراغه به عنوان مهم ترین دغدغه شهروندان آغاز شده است و تخریب های یک طرفه به دور از انصاف خواهد بود.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مراغه میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مراغه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی مراغه میراث فرهنگی ظرفیت های این شهرستان شورای اسلامی شهر برای برگزاری معابر عمومی سرمایه گذار آسفالت ریزی زمینه ساز شهر مراغه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم