Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تلویزیون اینترنتی اورانژ روز پنج‌شنبه اعلام کرد: پلیس مستقر در مقابل دانشگاه سوربن امروز هدف اشیاء پرتاب شده قرار گرفت و مجبور شد برای جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان جدید به این دانشگاه، از گاز اشک‌آور استفاده کند.

دانشجویان در اعتراض به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، دانشکده ساینس‌پو پاریس (موسسه مطالعات سیاسی پاریس که با عنوان مختصر سیانس‌پو شناخته می شود) را تا حدی مسدود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال، دانشگاه سوربن از روز گذشته همچنان تا حدی اشغال شده است.

دانشگاه پاریس ۱ یا پانتئون-سوربن (به فرانسوی: Pantheon-Sorbonne University) یکی از شعب سیزده‌گانه دانشگاه پاریس محسوب می‌شود که در سال ۱۹۷۱ از دانشگاه پاریس جدا شد و هم اینک یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فرانسه و مهمترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی در این کشور است و با هشت قرن برتری یکی از بزرگترین دانشگاه های فرانسه است.

روزنامه لَ لیبر بلژیک نیز در همین ارتباط نوشت: دانشگاه پانتئون سوربن پاریس از روز گذشته توسط فعالان ضد فاشیست اشغال شده است.

بر اساس این گزارش، در پایتخت فرانسه و درست سه روز پس از اعلام نتایج دور اول انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری این کشور، فعالان دانشگاه پاریس ۱ پانتئون سوربن را اشغال کردند.

لَ لیبر می‌افزاید: دانشجویان ناراضی به وضوح درب یک ساختمان را بازکردند تا در آن محل تجمع کنند و آمفی تئاتر این دانشگاه پر از معترضانی است که سرودهای ستیزه جویانه و ضد فاشیستی می‌خوانند.

روزنامه پرشمارگان "لو فیگارو" همزمان با انتشار نتایج دور نخست انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه، سوالی مبنی بر اینکه "آیا از نتایج دور نخست راضی هستید؟" مطرح کرد که ۶۵.۷۷ درصد پاسخ‌دهندگان به این سوال اعلام نارضایتی کردند.

در همین پیوند، یکشنبه شب و در پی اعلام نتیجه دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، شهرهای بزرگی چون رن، پاریس و لیون به صحنه اعتراض، ناآرامی و خشونت تبدیل شد.

 اعلام نام امانوئل مکرون رئیس جمهوری فعلی فرانسه و مارین لو پن به عنوان نامزدهایی که به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند، چند شهر فرانسه را ناآرام کرد.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) پیش‌بینی شده است و در آن برندگان دور نخست امانوئل مکرون و مارین لو پن به رقابت می‌پردازند.

برچسب‌ها فرانسه انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امانوئل مکرون مارین لوپن پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فرانسه انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امانوئل مکرون مارین لوپن پاریس انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری فرانسه دانشگاه پاریس دور نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار

۱۹ سال پیش ایرنا به نقل از یک منبع آگاه از بحث و گفتگو در شورای شهر تهران بر سر استعفای محمود احمدی نژاد پس از نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. برخی از اعضا معتقد بودند وی پس از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری باید از سمت خود استعفا بدهد.

منبع: ایرنا

tags # محمود احمدی‌نژاد سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد
  • انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین
  • فیلم/ یورش پلیس فرانسه به دانشگاه ساینس پو پاریس
  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • حمله پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در دانشگاه «ساینس پو»
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین