Web Analytics Made Easy - Statcounter



رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس دهم معتقد است :متاسفانه به‌خصوص در دولت کنونی شکاف اجتماعی عمیقی در جامعه دیده می‌شود که هم ریشه‌های اقتصادی دارد و ناشی از مصائب و مشکلات اقتصادی و تضاد طبقاتی است و هم دلایل و عوامل فرهنگی و اجتماعی.

به گزارش عصرما، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرده که گام برداشتن به‌سوی همدلی و وفاق ملی و تلاش برای کاهش میزان بی‌اعتمادی عمومی اگر نگوییم مهمترین وظیفه دولت و به‌خصوص شخص رئیس دولت است، قطعاً از مهمترین وظایفشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به چند رویداد تلخ سیاسی-اجتماعی روزها و هفته‌های گذشته می‌گوید: «آقای رئیسی، رئیس‌جمهور 85 میلیون شهروند ایرانی است و این میزان تفکیک اجتماعی و این میزان خط‌کشی و دسته‌بندی مردم به این نحو که این گروه آن سوی رودخانه باشد، آن گروه این سو، آن‌ها به آن طرف خط قرمز بروند، این‌ها به این‌طرف، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.»

این نماینده ادوار مجلس با انتقاد نسبت‌به برخی سخت‌گیری‌ها و محدودیت‌های اجتماعی و افزایش دخالت در زندگی شهروندان که در این مدت در مباحثی ازجمله برخورد با زنان خواهان ورود به استادیوم‌های ورزشی یا تلاشی که ازسوی طیفی خاص از نمایندگان مجلس در بحث دسترسی شهروندان به فضای مجازی با محوریت «طرح صیانت» ناکام ماند، نسبت‌به عواقب تداوم این وضع هشدار داد و در عین حال تاکید کرد که «اتفاقاً جامعه ایرانی امروز بیش از هر زمان تشنه همدلی است.» او اضافه کرد: «وقتی به‌خاطر دو تار موی یک دختر جوان، با او برخوردی سخت صورت می‌گیرد، عجیب نیست که شاهد چند دستگی در جامعه باشیم و در جامعه اختلاف و متعاقباً در مواردی مقابله‌به‌مثل صورت گیرد و حتی بعضی به‌سوی انتقام‌گیری سوق یابند.»

جعفرزاده ایمن‌آبادی که حرکت به‌سوی آن‌چه را که با تعبیر «همدلی بزرگ» توصیف کرده، اولویت جامعه ایرانی می‌داند، معتقد است دولت وظیفه‌ای خطیر در این راستا برعهده دارد. او اما می‌گوید: «متاسفانه به‌خصوص در دولت کنونی شکاف اجتماعی عمیقی در جامعه دیده می‌شود که هم ریشه‌های اقتصادی دارد و ناشی از مصائب و مشکلات اقتصادی و تضاد طبقاتی است و هم دلایل و عوامل فرهنگی و اجتماعی.»

او به خاطره‌ای از دوران نمایندگی‌اش در مجلس در روزگار دولت‌داری احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: «به یاد دارم آن زمان به‌عنوان نماینده مردم از عملکرد احمدی‌نژاد در یک حوزه مشخص انتقاد کردم و یک مقام بلند مرتبه به من خرده گرفت و حتی گفت شما از دین خارج شده‌ای! که طبیعتاً بسیار تعجب کردم.»

این نماینده پیشین مجلس همچنین با ابراز نگرانی نسبت‌به تشدید چند دستگی در جامعه که نمود آن حتی در خانواده‌ها دیده می‌شود و منجر به اختلافات خانوادگی شده، گفت: «وقتی رئیس قوه مجریه ما در سخنرانی‌هایش، مردم را طبقه‌بندی می‌کند و پیوسته از این می‌گوید که مردم باید دارای چنین و چنان ویژگی‌هایی باشند، طبیعتاً باید منتظر نفاق، تظاهر، ریا و تزویر بیشتر باشیم.»

او بحث بر سر پخت نان بربری در ایام ماه مبارک رمضان یا برداشتن یک مجسمه زن به‌بهانه پوشش نامناسب(!) در استان گلستان را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت: «به‌واقع تمام مشکل ما، نان بربری صبح است؟! مشکلات اصلی کشور گم شده و مسئولان و مدیران دنبال حواشی هستند.»

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان با ابراز نگرانی نسبت‌به افزایش میزان خشونت اجتماعی به‌دلیل همین نوع رویارویی و مواجهه مجموعه حاکمیت با شهروندان گفت: «امروز مسئولان با مردم حرف نمی‌زنند و تحکمی برخورد می‌کنند و به‌واقع نگران این وضعیت هستم.»

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌ جمهور، گفت: اجرای قانون هوای پاک و برخورد با معضلات آن موضوعی ملی از توان مسئولین استان تهران خارج است که باید همه مسئولین و حاکمیت پای‌کار باشند تا ساماندهی انجام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در آیین "سپاس معلم" که با حضور اعضای شورای اداری استان تهران برگزار شد، اظهار داشت: خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم نعمتی است که باید قدردان آن باشیم و این فرصت را مغتنم بدانیم زیرا که ممکن است هر لحظه این نعمت و توفیق از ما سلب شود.

وی افزود: گفتمان، سیاست و رویکرد دولت مردمی سیزدهم همان گفتمان و رویکرد مقام معظم رهبری است، در خدمت به مردم با ویژگی‌هایی از جمله مردم‌داری، فسادستیزی، عدالت‌محوری و غیره که رئیس‌جمهور در احکام برای مسئولین و وزرا و مدیران صادر می‌کنند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌ جمهور در ادامه با بیان اینکه گفتمان مبارزه با فساد و پیشگیری رویکرد جدی دولت مردمی است، گفت: بر پایه این گفتمان مبانی و اصولی از سوی رئیس‌جمهور تدوین، ابلاغ و تأکید بر اجرای آن شده است.

درویشیان تصریح کرد: ابتدای دولت اصول دوازده‌گانه پیشگیری و مقابله با فساد به مسئولین کشور اعلام و ابلاغ‌شده که اگر به این اصول به‌درستی توجه و تبیین شود و نحوه اجرای آن در قوانین، مقررات و ساختارها دیده و دنبال شود، تقریباً هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: شفافیت یکی از این اصول مهمی است که بر اساس آن‌همه چیز باید در معرض و دید مردم باشد، مگر در موضوعات خاص نظامی که ممکن است شرایط سوءاستفاده دشمن را فراهم کند.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در دولت در زمینه شفافیت اقدامات مؤثر و گام‌های خوبی برداشته که در حال پیگیری است، ابراز داشت: یکی از گام‌های مؤثر دولت در موضوع شفافیت تدوین لایحه مدیریت تعارض منافع است که در مجلس در حال پیگیری است و نیز انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها، شرکت‌ها و غیره در راستای موضوع شفافیت اجرایی خواهد شد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی که اگر از سوی دولت و مردم وجود داشته باشد، بسیاری از انحرافات و تخلفات پیشگیری می‌شود و به مرحله بروز نمی‌رسد و ایجاد نمی‌شود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تأکید کرد: شایسته گزینی یکی از اصول دوازده‌گانه است که بر آن تأکید شده و اگر مدیر یک مجموعه ازنظر تخصص و اعتقاد و ایمان به گفتمان دولت و محتویات مقام معظم رهبری دارای شایستگی‌های لازم باشد، بسیاری از مشکلات آن مجموعه مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: نظارت کارآمد و مؤثر یکی از اصول حسن مدیریت و حاکمیت مطلوب است که لازمه آن نظارت مدیر بر زیرمجموعه است و باید برخورد قاطع، دقیق و مؤثر با فساد صورت گیرد و هیچ‌ خط قرمزی در برخورد با تخلف مدیر نداشته باشیم و البته همان‌گونه که اگر مدیری تخلف کند، مورد برخورد قرار می‌گیرد و اگر مدیری در مقابل فساد ایستادگی کند مورد حمایت قرار می‌گیرد.

تداوم تنفس "هوای پاک" در تهران

درویشیان بیان کرد: استان تهران استان ویژه‌ای است و از هیچ حیث قابل‌مقایسه با سایر استان‌ها نیست.

رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌ جمهور در پایان خاطرنشان کرد: استان تهران معضلات و مشکلات فراوانی دارد که یکی از این مشکلات قانون هوای پاک است که برخی دستگاه‌های نظارتی ورود کرده و برخوردهایی صورت گرفته اما این موضوع از توان مسئولین استان تهران خارج است و موضوع ملی است که باید همه مسئولین و حاکمیت پای‌کار باشند تا ساماندهی انجام شود البته پیگیری‌هایی انجام شده اما همچنان این معضل وجود دارد و تبعاتی فراوانی نیز در پی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • حراج نفت ایران به قیمت مال‌دزدی است؟
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!