Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:21:37 GMT

از تولید در رستم تا صادرات به ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۲۳۳۳

از تولید در رستم تا صادرات به ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس از رستم، سردار انصاری با بیان این مطلب که از اوایل فروردین ماه سال زراعی جاری تا کنون ده هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کاشت گیاه لوفا اختصاص یافته است، اظهار داشت: برداشت این محصول از اواسط تیرماه آغاز و تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.

وی متوسط برداشت در هر هکتار از این گیاه را پنجاه هزار عدد محصول یا میوه مفید گیاه لوفا بیان نمود و تصریح کرد: این گیاه مصرف صنعتی، طبی و حتی خوراکی داشته و از خشک شدن آن برای ساخت لیف، اسفنج و تولید کاغذ استفاده می‌شود که به شهرهای صنعتی نظیر اصفهان، آذربایجان و کشور ترکیه صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری اطلاعات کم کشاورزان در مورد این گیاه را در چند سال اخیر یادآور شد و افزود: کاشت این گیاه توسط کشاورزان جوان این شهرستان در حال توسعه، زمینه اشتغال و تناوب در کشت با سایر گیاهان زراعی را فراهم آورده است.

شایان ذکر است، کاشت گیاه لوفا از کار های پر سود به شمار می‌رود که به سرمایه اولیه کمی نیاز دارد و مناطق گرم و خشک محل مناسبی برای کشت این گیاه پرکاربرد است.

لوفا از خانواده کدوییان است و به دلیل قیمت بالای لیف طبیعی و تعداد کم تولید کنندگان، می‌تواند هدف مناسبی برای کارآفرینی باشد. 

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: لوفا میوه لوفا تولید کاغذ شهرستان رستم کشاورزی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی

مسئولان وزارت صنعت و تجارت طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری دومین جلسه هماهنگی بین‌ الوزارتی کمیته اقتصادی – تجاری، صنعتی – معدنی و نفتی، با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران خبر داده‌اند.

قدرت‌الله جمال، معاون وزارت صنعت و تجارت در این نشست گفت: اکنون افغانستان از یک کشور وارداتی به یک کشور صادراتی تبدیل شده است. مانند سایر کشورها صادرات دارد و در بسیاری از تولیدات به خودکفایی رسیده است. 

در ادامه این نشست جهت توسعه تجارت و آوردن سهولت‌های بیشتر در عرصه جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌ها، روابط بانکی و رفع چالش‌ها در زمینه ترانزیت و صادرات و ایجاد منطقه آزاد صنعتی میان دوکشور تبادل‌نظر صورت گرفت و نمایندگان ادارات گزارش فعالیت‌های شان را نیز ارائه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت