Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، با اشاره به اینکه اتفاق امروز در منطقه حکیم نظامی اصفهان ارتباطی با فرونشست زمین نداشته‌است، گفت: اتفاق امروز به علت فرسودگی شبکه‌ فاضلاب و نشت آب بود. شبکه‌ فاضلاب شهر با قدمت ۵۰ ساله در بعضی مناطق خوردگی و فرسودگی ناشی از قدمت دارد و شکستگی زمین به علت نشت آب و خالی شدن زیر لوله و پوسیدگی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره‌ عملیات بازسازی محل آسیب دیده عنوان کرد: از صبح امروز عوامل آتش‌نشانی، شهرداری، پلیس راهنمایی رانندگی و آب و فاضلاب در محل حضور پیدا کردند و با ایمن کردن محل، نشتی آب برطرف شد. عوامل شرکت آب و فاضلاب امشب هم قرار است در محل حفاری انجام دهنده و بازسازی را تا صبح فردا به انجام برسانند.

وی افزود: پیش از این هم چند مورد از این حوادث به دلیل شکستگی شبکه‌های فاضلاب اتفاق افتاده است. شرکت آب و فاضلاب از سنوات گذشته تا الان ۱۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب را بازسازی کرده و برنامه دارد به صورت اولویت‌دار بازسازی شبکه‌ی فاضلاب را ادامه دهد.به شبکه آب ‌و فاضلاب گفته شده است شبکه‌هایش را از نظر فرسودگی‌ بررسی و پایش کند و در مناطقی که اولویت دارد، اقداماتی جهت بازسازی انجام دهد زیرا بخش وسیعی از شبکه فرسوده است. 

شیشه فروش در ادامه با اشاره به اینکه فرونشست در استان اصفهان مانند سایر استان‌ها وجود دارد بیان کرد: راهکار فرونشست زمین، تقویت آبخوان‌ها است که درخواست‌های استان صورت گرفته که باید برنامه‌ریزی برای تقویت آبخوان‌ها و کسری ذخایر آب زیرزمینی انجام شود.به علت شرایط خشکسالی و کمبود منابع آب، برداشت آب طی سنوات گذشته از سفره‌های آب زیرزمینی افزایش پیدا کرده که نتیجه‌اش فرونشست در دشت‌های مختلف بوده است همانطور که در سایر مناطق کشور هم شاهد وقوع فرونشست هستیم.

وی ادامه داد: در استان اقداماتی از قبیل، شناسایی و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند زیر چاه‌ها و اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی منابع آب و مصرف بهینه آب در بخش‌های مختلف کشاورزی و گلخانه‌ای انجام شده است. در شهرها جداسازی آب فضای سبز از آب شرب، حذف کشت چمن، جایگزینی درختچه‌های متناسب با اقلیم خشک و نیمه‌خشک در فضای سبز شهری، اجرای طرح‌های نوین آبیاری در فضای سبز و جایگزینی پساب به جای آب جاری در صنعت، استفاده از لوازم کاهنده مصرف آب و استانداردسازی کولرها انجام شده است.

وی درخصوص مناطق تحت تاثیر فرونشست گفت: برنامه‌ریزی فرونشست زمین در جلسات سازگاری با کم‌آبی استان با هدف احیای آبخوان‌ها و جبران کسری منابع آب مطرح می‌شود.چند مورد حوادثی که در شهرستان اتفاق افتاده است به شکستگی لوله‌های فاضلاب مربوط می‌شود. اما ۲۷ دشت از ۳۵ دشت استان تحت تاثیر فرونشست زمین است. دشت‌های اصفهان، برخوار، مهیار، کاشان، آران و بیدگل، اردستان، کلپایگان و فلاورجان تحت تاثیر فرونشست هستند.

خبرنگار: فاطمه لشنی‌زند

انتهای خبر/ 

حمید انصاری کد خبر: 1136710 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی فرونشست زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۲۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت

آفتاب‌‌نیوز :

خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

احمد رجبی با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان‌آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان‌آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه، خوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • امدادرسانی آتش‌نشانان یزد به خودروهای درگیر در فرونشست زمین