Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@02:09:59 GMT

درمان طبیعی سرفه‌های مزمن

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۲۵۳۱

مصرف برخی از ترکیب‌های گیاهی باعث می‌شوند تا سرفه مزمن خودتان را درمان کنید. ناطقان: طب سنتی و گیاهی برای بسیاری از مشکلات سلامت، راهکار ارائه داده است.

بازگشت به استفاده از دارو‌های گیاهی امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این دارو‌ها علاوه بر این که عوارض چندانی ندارند، می‌توانند برای بسیاری از مشکلات کارآمد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر بسیاری از مردم را تحت تاثیر قرار داده، سرفه است. برای درمان سرفه نیز طب سنتی راهکار‌های فراوانی ارائه داده است.
سرفه و درمان‌های طبیعی

برای سرفه‌های مزمن ترکیبات بسیار موثری وجود دارند. اگر با سرفه‌های مداوم دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید به داروخانه گیاهی مراجعه کنید. طبیعت برای مشکلات مختلف، دارو‌های شفابخش متعددی ارائه داده است.

اگر با حملات سرفه‌های بی وقفه دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید از این مخلوط دارویی ابن سینا بهره‌مند شوید.

ترکیب فندق و عسل

ابن سینا بیان می‌کند که مخلوط کردن فندق با عسل و خوردن آن سرفه مزمن را برطرف و تنفس را آسان می‌کند. وی برای درمان سرفه مخلوط‌های دیگری هم ارائه داده است.

 شربت عسل

مخلوطی از عسل و آب که روی حرارت کم پخته می‌شود. برای ضعف بدن، سرفه و التهاب ریه مفید است.

دستور تهیه:

عسل و آب روی حرارت کم پخته و کف آن گرفته می‌شود.

بعد از جوش آمدن صاف می‌شود.

در مخلوط شکر و آب، کف پس از جوش آمدن مخلوط برداشته می‌شود.

سپس گیاهانی مانند صمغ ماستیک، زعفران، دارچین و گلنگل را به آن اضافه می‌کنند.

شربت صمغ کاج

شربت قیر از شیره نوعی درخت کاج تشکیل شده است. از آن جایی که رنگ این شربت سیاه است و طعم دودیِ قوی و تلخی دارد با نام شربت قیر شناخته می‌شود.

این شربت به هضم غذا کمک می‌کند.

برای مشکلاتی مانند سرماخوردگی، سرفه، اسهال مزمن و ترشحات رحمی مفید است.

شربت قیر

در سرفه‌های مزمن که با تب بالا همراه نباشند، بسیار مفید است.

برای درد قفس سینه مفید است.

نقش مثبتی در سلامت ریه دارد.

شربت ازگیل

برای سرفه و مشکلات روده مفید است.

درد‌های سینه را تسکین می‌دهد.

برای درد‌های رحم مفید است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درمان طبیعی ، سرفه های مزمن ، ترکیب های گیاهی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان طبیعی سرفه های مزمن ترکیب های گیاهی ارائه داده سرفه های مزمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان

به گزارش خبرآنلاین ،نیازهای غذایی منحصربه‌فرد هر شخص ممکن است به میزان مصرف فعلی رژیم غذایی، سطح فعالیت، سطح استرس، ژنتیک و سابقه خانوادگی، محل زندگی و در دسترس بودن غذا بستگی داشته باشد.

ایسنا در خبری نوشت:علاوه بر این، متغیرهایی مانند مصرف الکل، مصرف کافئین و حتی سفر نیز می‌توانند در این مسئله نقش داشته باشند. به عنوان مثال، کسانی که الکل بیش از حد مصرف می‌کنند، در معرض خطر کمبود ویتامین B هستند.در ادامه تعدادی از ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که برای سلامت مردان ضروری و ارزشمند هستند، معرفی شده‌اند:

ویتامین D

ویتامین D می‌تواند سطح تستوسترون سالم را در مردان افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D عاملی برای کاهش تستوسترون است و تستوسترون پایین باعث می‌شود مردان مستعد ابتلا به انواع مشکلات سلامتی مانند کمبود خواب، کاهش انرژی و متابولیسم یا اختلالات جنسی شوند؛ در نتیجه دریافت ویتامین D بخش مهمی از سلامت مردان است.

ویتامین D هم‌چنین نقش مهمی در حفظ سلامت استخوان با افزایش جذب کلسیم دارد. علاوه بر این، ویتامین D با عملکرد خوب سیستم ایمنی مرتبط است. با این حال، بسیاری از مردان به دلیل کمتر قرار گرفتن در معرض آفتاب کافی در روز یا خوردن غذاهای غنی از ویتامین D، دچار کمبود ویتامین D هستند، بنابراین مصرف مکمل می‌تواند مفید باشد.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است که برای بسیاری از عملکردهای مهم بدن، از جمله: ریکاوری عضلات، سنتز پروتئین، عملکرد اعصاب و موارد دیگر ضروری است. منیزیم در دانه کدو تنبل، دانه چیا، بادام، بادام هندی، لوبیا سیاه، موز و اسفناج یافت می‌شود.

هم‌چنین مصرف مکمل منیزیم نیز مفید است. طبق تحقیقات، مکمل‌های منیزیم می‌توانند سطح تستوسترون خون در مردان را بهبود ببخشد و سلامت عضلانی را افزایش دهد. مقدار توصیه شده مصرف منیزیم در مردان ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم در روز (هم از رژیم غذایی و هم از مکمل) است.

امگا ۳

امگا ۳ اسیدهای چرب اشباع‌نشده چندگانه هستند که فواید متعددی برای سلامتی دارند. امگا ۳ به سلامت قلبی عروقی، سلامت مفاصل و سلامت مغز در مردان کمک می‌کند. امگا ۳ در ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین و ماهی خال مخالی به طور فراوان یافت می‌شود و در غذاهایی مانند دانه کتان، دانه چیا و گردو نیز به مقدار زیاد وجود دارد. اگر امگا ۳ کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی‌کنید، می‌توانید از طریق مصرف مکمل امگا ۳، این کمبود را جبران کنید.

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

زینک (فلز روی)

روی یا زینک چندین مزیت مهم برای سلامت مردان دارد. این ماده معدنی نقش مهمی در عملکرد مناسب سیستم تولید مثل مردان، از جمله تولید اسپرم، سلامت پروستات و سنتز تستوسترون ایفا می‌کند.سطح کافی روی برای حفظ سطح تستوسترون سالم، که در میل جنسی و رشد عضلات نقش دارد، بسیار مهم است. روی هم‌چنین برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی، کمک به فعال کردن آنزیم‌های دخیل در پاسخ ایمنی و ارتقای سلامت کلی مفید است.

غذاهای غنی از روی عبارتند از: گوشت گاو، آجیل، دانه‌ها، لبنیات و تخم مرغ. مردان در صورت مصرف مکمل روی، مراقب باشند که میزان مصرف آن‌ها بیش از ۴۰ میلی گرم در روز نباشد؛ زیرا مصرف بیش از حد روی می‌تواند باعث کمبود مس شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901015

دیگر خبرها

  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار