Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@18:33:04 GMT

ایلان ماسک قصد تصاحب کامل توئیتر را دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۲۵۷۶

ایلان ماسک قصد تصاحب کامل توئیتر را دارد

ایلان ماسک آخرین پیشنهاد خود را برای خرید شرکت توییتر ارائه کرده و می گوید این شرکت پتانسیل فوق العاده ای دارد.

ثروتمندترین مرد جهان ۵۴.۲۰ دلار در ازای هر سهم توئیتر به صورت نقدی ارائه خواهد کرد که نشان دهنده ۵۴ درصد حق بیمه نسبت به قیمت پایانی ۲۸ ژانویه و ارزشی حدود ۴۳ میلیارد دلار است. این در حالی است که سهام این شرکت رسانه‌های اجتماعی اخیرا ۱۸ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک ۵۰ ساله، این پیشنهاد را روز پنجشنبه در پرونده‌ای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده اعلام کرد. این میلیاردر، که شرکت تسلا را نیز کنترل می‌کند. او درباره تغییراتی که می‌خواهد در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اعمال کند، صریح صحبت کرده است، و شرکت پس از اعلام اینکه ماسک به بزرگترین سهامدار شرکت تبدیل شده است او را به عضویت در هیئت مدیره دعوت کرد.

پس از اینکه خبر خرید سهام اولیه توسط او منتشر شد، ماسک بلافاصله شروع به نظرسنجی از کاربران دیگر در مورد اقدامات احتمالی کرد، از تبدیل دفتر مرکزی توئیتر در سانفرانسیسکو به پناهگاه بی خانمان‌ها و افزودن دکمه ویرایش برای توییت‌ها گرفته تا اعطای علائم تأیید خودکار به کاربران ممتاز.

بر اساس شاخص میلیاردر بلومبرگ، او در حال حاضر حدود ۲۶۰ میلیارد دلار ارزش دارد، در حالی که ارزش بازار توئیتر حدود ۳۷ میلیارد دلار است. برخی معتقدند ماسک می‌تواند از عهده تصاحب توئیتر برآید.

ماسک در نامه‌ای به هیئت مدیره توئیتر گفت که او معتقد است توئیتر نه شکوفا خواهد شد و نه به الزامات اجتماعی [آزادی بیانش]در شکل کنونی آن عمل خواهد کرد، بلکه توئیتر باید به یک شرکت خصوصی تبدیل شود.

بعید است که تصاحب کامل توئیتر توسط ماسک یک فرآیند طولانی مدت باشد. ماسک گفت: "اگر معامله کارساز نباشد، با توجه به اینکه من به مدیریت اعتماد ندارم و معتقدم که می‌توانم تغییرات لازم را در بازار عمومی ایجاد کنم، باید در موقعیت خود به عنوان سهامدار تجدید نظر کنم. "

آدام کریسافولی از Vital Knowledge در گزارشی گفت که پیشنهاد ۵۴.۲۰ دلاری به ازای هر سهم برای سهامداران یا هیئت مدیره "خیلی کم" است که نمی‌تواند آن را بپذیرد و افزود که سهام این شرکت کمتر از یک سال پیش به ۷۰ دلار رسید.

ماسک، مورگان استنلی را به عنوان مشاور خود برای تصاحب استخدام کرده است. قیمت پیشنهادی همچنین شامل شماره ۴۲۰ است که به طور گسترده به عنوان یک مرجع رمزگذاری شده برای ماری جوانا شناخته می‌شود. او همچنین ۴۲۰ دلار را به عنوان قیمت سهام برای احتمالاً خصوصی کردن تسلا در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد، حرکتی که او را مورد بررسی دقیق SEC قرار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۲۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید