Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@18:53:38 GMT

روش پاک کردن کش گوشی‌های اندرویدی

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۲۷۰۹

روش پاک کردن کش گوشی‌های اندرویدی

پر شدن فضای ذخیره سازی و حذف برخی از فایل‌ها به دلیل نداشتن فضای کافی یکی از چالش‌های کاربران اندروید است.

به گزارش techradar، به دلیل بالا بودن حجم اطلاعات و گسترش روزافزون اینترنت، داشتن گوشی هوشمند با ظرفیت ذخیره سازی بالا برای کاربران در اولویت قرار دارد. با تخلیه قسمت کش، فضای ذخیره سازی گوشی‌های هوشمند آزاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آزاد کردن فضای ذخیره سازی و پاک کردن کش مراحل زیر را انجام دهید.

برنامه تنظیمات گوشی را باز کنید. به منوی برنامه‌ها رفته و برنامه مورد نظر را پیدا کنید. گزینه‌های ذخیره سازی را پیدا کرده و Clear Cache را انتخاب کنید. با آزاد شدن مقداری فضای ذخیره‌سازی سیستم، سرعت تلفن‌های قدیمی یا گوشی هوشمند فعلی تان بیشتر می‌شود.

کَش  چیست؟

به فایل‌های ذخیره‌شده در حافظه سیستم کش می‌گویند. یک برنامه یا صفحه وب این فایل‌ها را ایجاد می‌کنند. هدف از ذخیره کردن این فایل‌ها استفاده از آن‌ها هنگام باز کردن برنامه یا صفحه مذکور است. البته هنگام دسترسی به برنامه‌ها هم برنامه را به‌طور کامل بارگیری می‌کند. هزینه این کار، اشغال فضای ذخیره‌سازی گوشی شما است. با پاک کردن حافظه پنهان گوشی اندروید، چند مگابایت فضای اضافی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته پاک کردن حافظه پنهان بسته به نوع گوشی‌های اندرویدی کمی متفاوت است.

نحوه خالی کردن کش

برنامه تنظیمات با نماد چرخ دنده را باز کنید. در صورت ناتوانی در یافتن آن از عملکرد جستجوی برنامه گوشی استفاده کنید. به فهرست برنامه‌ها بروید. البته برای یافتن فهرست کامل برنامه ها، گزینه‌هایی همچون مدیریت برنامه‌ها هم وجود دارد. در این لیست برنامه موردنظر برای پاک شدن کش آن را پیدا کنید. در برخی از گوشی‌های اندرویدی، می‌توان بر اساس اندازه فضای ذخیره‌سازی فیلتری برای برنامه‌ها انتخاب کرد. با انجام این کار، اندازه حافظه پنهان هر کدام از برنامه‌هایتان مشخص می‌شود.

در فهرست برنامه ها، میزان استفاده برنامه از فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند شما معلوم می‌شود. البته حافظه نهان شامل فضای نصب واقعی برنامه و همه به‌روزرسانی‌های آن هم می‌شود. حال گزینه استفاده از فضای ذخیره سازی را انتخاب کنید. در اینجا اطلاعاتی در مورد فضای ذخیره سازی برنامه از جمله فضای کش را مشاهده می‌کنید. گزینه پاک کردن حافظه پنهان را انتخاب کنید. با انجام این مراحل، کش گوشی‌های اندروید خالی شده و فضا آزاد می‌شود.

دلیل وجود داشتن داده‌های کش در گوشی‌های هوشمند، بارگیری صفحات وب در هر بار استفاده از برنامه‌ها با سرعت بالاتر است. برخی از برنامه‌ها ۱ گیگابایت یا بیشتر از حافظه تلفن همراه شما را پر می‌کنند. البته یکی دیگر از راه‌های آزاد شدن فضا و دسترسی به ظرفیت ذخیره سازی، خرید کارت‌های microSD است.یکی دیگر  از راه‌های داشتن حافظه ذخیره سازی بیشتر، استفاده از سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری است. بسیاری از کاربران از این پلتفرم‌ها برای ذخیره عکس‌ها و ویدئو‌های مورد علاقه‌شان استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید

ترفند ارسال فایل‌های بزرگتر از ۱۰۰ مگابایت در واتساپ

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حافظه داخلی حافظه جانبی گوشی های هوشمند فضای ذخیره سازی حافظه پنهان برنامه ها پاک کردن فایل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • گوشی Honor 200 Lite چه مشخصاتی دارد؟
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید