Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:11:26 GMT

سد کمندان لرستان ۸۶درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۳۰۳۹

سد کمندان لرستان ۸۶درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 به گزارش ایرنا از معاونت عمرانی استانداری لرستان، احمدرضا دالوند امروز پنجشنبه در سفر به شهرستان ازنا به همراه فرماندار، امام جمعه، نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، مدیران ستادی و دستگاه‌های اجرایی و دیگر مسئولان شهرستانی از روند اجرای طرح‌های عمرانی این شهرستانها بازدید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در این سفر از روند اجرایی سد کمندان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دالوند گفت: سد کمندان با هدف تامین آب زراعی چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه و تامین آب آشامیدنی شهرهای ازنا و الیگودرز به میزان ۱۸میلیون مترمکعب ساخته می شود.
وی اظهار داشت: این سد با ۸۶درصد پیشرفت فیزیکی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان تکمیل خواهد شد.  کلنگ سد کمندان ۱۸سال پیش به زمین زده شد اما به دلیل تامین نشدن به موقع اعتبارات تا کنون به بهره برداری نرسیده است.

این سد خاکی با هسته رسی در ۱۵کیلومتری جنوب شهرستان ازنا قرار دارد که طول تاج آن ۶۵۰متر و ارتفاع آن ۶۴متر است.

سد کمندان ازنا روی رودخان‌های عزیزآباد و کمندان در حال ساخت است و گنجایش مخزن آن ۲۸میلیون مترمکعب است.

دالوند همچنین در بازدید از عملیات اجرایی جاده چهار خطه ازنا- اراک گفت: این پروژه به طول حدود ۳۵ کیلومتر آغاز به‌کار شده که تاکنون ۷۷درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: برای تکمیل این پروژه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب ازنا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز در این سفر در بازدید میدانی از پروژه تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهر ازنا گفت: بخش سازه ساختمانی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر ازنا در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱ به پایان می رسد.

 حمیدرضا کرم وند گزارشی از روند اجرای پروژه، وضعیت فعلی و برنامه ریزی صورت گرفته جهت ادامه پروژه ارائه کرد.
 وی افزود: پروژه تصفیه خانه فاضلاب ازنا تاکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بخش شبکه جمع آوری بیش از ۴۰ درصد شبکه اجرا شده است که این پروژه از بین پنج پروژه تصفیه خانه فاضلاب که در استان داریم از پیشرفت مناسب تری برخوردار بوده است. 
کرم وند با تاکید بر اینکه این پروژه از پروژه هایی است که با برنامه ریزی های صورت گرفته و با وجود تنگناهای اعتباری و مالی و از طریق دریافت وام از بانک ها اجرا شده است، افزود: این پروژه در بخش شبکه به اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان و در بخش تصفیه خانه به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد که در صورت تخصیص اعتبارات مالی مناسب بخش سازه ساختمانی این پروژه در سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید و در کنار آن بخش شبکه نیز اجرا خواهد شد.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در خصوص بخش الکترومکانیکال این پروژه بیان کرد: اسناد مناقصه برای این بخش از پروژه در حال تکمیل است و تا پایان تابستان امسال‌ عملیات اجرایی بخش الکترومکانیکال پروژه نیز از طریق مناقصه آغاز خواهد شد.
در ادامه این بازدید معاون عمرانی استاندار لرستان ضمن تشکر از زحمات صورت گرفته در خصوص اجرای این پروژه توسط شرکت آب وفاضلاب بر پیگیری مستمر جهت تکمیل و بهره برداری از پروژه تاکید کرد.

هشدار به وقوع تنش آبی 

همچنین در جلسه شورای اداری که در فرمانداری ازنا برگزار شد، کرم وند در خصوص تنش آبی امسال و همچنین وضعیت بحرانی منابع تامین آب در استان هشدار داد.

ویدر خصوص پروژه های آب شهرستان ازنا افزود: برنامه ریزی های لازم جهت عبور شهرستان از تنش آبی صورت گرفته است که نیاز به تامین اعتبارات مالی دارد.
کرم وند در خصوص آبرسانی روستایی شهرستان ازنا تاکید کرد : از ۸۶ روستای ازنا حدود ۶۶ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب وفاضلاب استان لرستان قرار دارد که در دو پروژه مجتمع های بزرگ آبرسانی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: یک مجتمع مربوط به پروژه آبرسانی کمال صالح جهت آبرسانی به روستاهای بخش جاپلق است که چون منابع تامین آب آن در استان مرکزی قرار دارد، پس از ادغام شرکت های آب و فاضلاب و پس از شش ماه تلاش توانسته ایم، انشعاب مربوطه را از کمال صالح بگیریم.

کرم وند ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع مالی این پروژه، پکیج تصفیه موقت ازنا را به این پروژه منتقل کردیم تا بتوانیم آبرسانی به روستاها را آغاز کنیم.

وی همچنین افزود: این پروژه دارای ۲۴۵ کیلومتر خط و شبکه دارد که از مجموع ۳۸ روستای تحت پوشش آن، پنج روستا در ابتدای ماه مبارک رمضان آبرسانی شده که تا روزهای آینده به هشت روستا ارتقا خواهد یافت و تا تابستان امسال ۱۲ روستا و تا پایان سال جاری بیش از ۲۰ روستا از این پروژه آبرسانی خواهند شد و باقی روستاها در سال ۱۴۰۲ صورت خواهد گرفت که برای ادامه پروژه به اعتبار نیاز دارد. 
کرم وند در خصوص مجتمع آبرسانی روستایی دره تخت نیز افزود: با توجه به مشکلات اجتماعی پروژه اعتبارات آن از شرکت آب و فاضلاب روستایی حذف شده که نیاز به  اعتبارات دارد که در صورت رفع مشکلات اجتماعی و تامین اعتبار آمادگی کامل داریم، مراحل ساخت آن را آغاز کنیم.

برچسب‌ها خرم آباد لرستان ازنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرم آباد لرستان ازنا خرم آباد لرستان ازنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس

ابوالفضل رحیمی گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب روستای فوق و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول ۶۰۰۰ متر در مراحل پایانی است. 

او در خصوص پیامد‌های وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی بیان کرد: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پاییین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکین نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان تصریح کرد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال بوده که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان