Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@05:21:52 GMT

علت احساس وجود جسم خارجی در چشم

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۳۳۰۸

علت احساس وجود جسم خارجی در چشم

انجمن "بینایی خوب" آلمان اعلام کرد که احساس وجود جسم خارجی یا دانه شن در داخل چشم اغلب به دلیل خشکی چشم است که معمولاً به دلیل نشستن طولانی مدت در مقابل صفحه کامپیوتر رخ می‌دهد.

با استراحت دادن گاه به گاه به چشم ها، استفاده از قطره‌های چشمی حاوی اسید هیالورونیک و استفاده از عینک‌های مخصوص می‌توان با خشکی آن مقابله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکان خوردن پلک‌ها نشان دهنده خستگی شدید چشم است و در اینجا باید با استفاده از قطره‌های چشمی مرطوب کننده استراحت کرد و خواب کافی داشت.

اگر دچار پرش پلک هستید، این نشان دهنده سطح پایین قند خون یا حمله میگرنی است. قند خون پایین را می‌توان با خوردن چیزی مناسب مقابله کرد، در حالی که حمله میگرن را می‌توان با مصرف دارو‌های میگرن برطرف کرد.

زمانی که حروف در هنگام خواندن به صورت مورب به نظر می‌رسند یا خطوط مستقیم به طور ناگهانی کج به نظر می‌رسند، این حالت خطرناک‌تر می‌شود ومی تواند نشان دهنده چیزی باشد که به عنوان "دژنراسیون ماکولا وابسته به سن" شناخته می‌شود. در صورت تشخیص زودهنگام، چشم پزشکان می‌توانند از از دست دادن بینایی قریب الوقوع را با دارو جلوگیری کنند.

اگر هاله‌های رنگی همراه با چشم درد و حالت تهوع مشاهده کردید، نشان دهنده آب سیاه است.

اگر آنچه را که به عنوان "باران دوده" شناخته می‌شود، مشاهده کردید، یعنی بسیاری از نقاط سیاه کوچک که در یک جهت حرکت می‌کنند، این هشدار از جدا شدن شبکیه می‌دهد، و همین امر در هنگام مشاهده فلاش‌های مکرر نور یا در مورد از دست دادن جزئی بینایی صدق می‌کند.

دوبینی همراه با سردرد شدید و علائم فلج نیز هشدار دهنده سکته مغزی یا خونریزی مغزی است.

منبع: العین

منبع: فردا

کلیدواژه: اختلالات بینایی پلک ها نشان دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جایزه پولیتزر از دانشجویان پوشش دهنده اخبار اعتراض‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت پولیتزر، هیات مدیره جایزه پولیتزر که از روزنامه نگاری و ادبیات تجلیل می‌کند، با صدور بیانیه‌ای از دانشجویان روزنامه‌نگاری که به انتشار اخبار اعتراض‌های اخیر دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا می‌پردازند تجلیل کرد.

در بیانیه هیات مدیره پولیتزر آمده است:

همانطور که ما گرد هم می‌آییم تا بهترین و شجاع‌ترین روزنامه‌نگاری کشور را بررسی کنیم، هیات جایزه پولیتزر از تلاش‌های خستگی ناپذیر روزنامه‌نگاران دانشجو در سراسر دانشگاه‌های کشورمان، که اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها را با وجود خطرات بزرگ شخصی و دانشگاهی پوشش می‌دهند، قدردانی می‌کند.

در ادامه آمده است:

ما همچنین می‌خواهیم گزارش‌های فوری و فوق‌العاده‌ای را که روزنامه‌نگاران دانشجو در دانشگاه کلمبیا، جایی که جوایز پولیتزر در آنجا برگزار می‌شود، را تحسین کنیم.

هیات مدیره جایزه پولیتزر با اشاره به اینکه سه‌شنبه شب اداره پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه فراخوانده شد، از دانشجویان روزنامه‌نگاری که با روحیه آزادی مطبوعات، در شرایط سخت و خطرناک و در معرض خطر دستگیری، تلاش کردند تا یک رویداد خبری مهم ملی را ثبت کنند، تجلیل کرد.

دانشگاه‌های آمریکا در هفته اخیر با اعتراض دانشجویانی که در حمایت از فلسطین و اعتراض به کشتار رژیم صهیونیستی در غزه فضای دانشگاه‌ها را پر کردند، روبه رو بوده است.

امسال صدوهشتمین دوره اهدای جوایز پولیتزر برگزار و اسامی برندگان ۶ ماه می در دو بخش روزنامه‌نگاری و ادبیات اعلام می‎شود.

کد خبر 6095561

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویان آمریکا نشان‌دهنده بیداری وجدان‌های‌ جهانی است
  • معلمان پرورش دهنده هویّت دانش‌آموزان هستند
  • حمایت جایزه پولیتزر از دانشجویان پوشش دهنده اخبار اعتراض‌ها
  • انریکه تحقیرم کرد، او حتی با من دست نداد
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • رونمایی از نشان صادراتی GTS Plus سمنان
  • شیوه واکنش به نشانه‌های هشدار دهنده خودکشی
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • میوه‌هایی که به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه