Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@03:43:25 GMT

عرضه گوشی iQOO Neo6 با مشخصات جالب توجه

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۳۳۱۵

عرضه گوشی iQOO Neo6 با مشخصات جالب توجه

فرارو- گوشی iQOO Neo6 با ویژگی‌های سطح پرچمدار در ۳۱ فروردین در بازار چین ارائه می‌شود.


به گزارش فرارو، برند iQOO زیر نظر شرکت Vivo فعالیت می‌کند و بر گوشی‌های گیمینگ تمرکز دارد. این برند در مارس ۲۰۲۱ گوشی iQOO Neo5 را با مشخصات سطح پرچمدار، اما با قیمت مقرون به صرفه عرضه کرد. این برند اکنون iQOO Neo6 را در چین راه‌اندازی کرده است که دارای پردازنده پیشرفته Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 و مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های قابل توجه نسبت به نسل قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش مشخصات کامل این دستگاه جدید بررسی خواهد شد.


از نظر طراحی، گوشی iQOO Neo6 دارای طراحی مشابه با iQOO Neo5 است. ضخامت دستگاهی که به تازگی راه اندازی شده است تنها ۸.۵ میلی متر و وزن آن ۱۹۷ گرم است. جزیره دوربین دارای طراحی دو رنگ با یک ماژول مستطیلی است که دارای سه لنز و یک فلاش LED می‌باشد. این گوشی در سه رنگ نارنجی، آبی و مشکی موجود است. دو مدل که رنگ نارنجی و آبی دارند، دارای پنل پشتی از جنس چرم مصنوعی برای ایجاد چسبندگی به دست است. این ویژگی کمک می‌کند تا گیمر‌ها در زمان بازی‌های طولانی احساس خستگی کمتری کنند. در نقطه مقابل نسخه مشکی رنگ دارای شیشه فلوریت AG با بافتی ابریشمی است. این دستگاه هیچ دکمه‌ای در لبه سمت چپ قاب ندارد؛ اما لبه سمت راست آن دارای دکمه‌های تنظیم صدا و کلید پاور است.


این دستگاه دارای یک صفحه نمایش تخت ۶.۶۲ اینچی AMOLED است که وضوح +Full HD، حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهد. این دستگاه همچنین دارای نرخ نمونه برداری لمسی ۱۲۰۰ هرتز به همراه سنسور‌های فشار دوگانه در زیر صفحه نمایش است تا بازی‌هایی را که به چهار انگشت نیاز دارند را بتوان به آسانی با دو انگشت انجام داد. علاوه بر این، اسکنر اثر انگشت نیز در زیر نمایشگر قرار دارد.

گوشی iQOO Neo6 مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است. این تراشه با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 3.1 همراه است. رم دستگاه را نیز می‌توان تا ۴ گیگابایت به صورت مجازی افزایش داد.


برند iQOO همچنین Independent Display Chip Pro را در این دستگاه گنجانده است تا بخشی از فشار کار گرافیک روی پردازنده انجام شود. این شرکت می‌گوید که این کار باعث می‌شود تا در زمان بازی‌های طولانی، نرخ فریم‌ها ثابت بماند، زیرا در این حالت گوشی انرژی کمتری مصرف می‌کند و حرارت پایین تری خواهد داشت.


خنک نگه داشتن سخت افزار این گوشی با کمک یک سیستم اتلاف حرارت بزرگ انجام می‌شود. این سیستم از آلیاژ فلز خاکی کمیاب تشکیل شده است که دارای اتاق بخار با مساحت بزرگ و ساختار گرافیت سه بعدی شش لایه است.
لازم به توضیح است که عناصر کمیاب زمین یا عنصر‌های خاکی کمیاب مجموعه‌ای از ۱۷ عنصر شیمیایی هستند که تقریبا ویژگی‌های شیمیایی یکسانی دارند و در سنگ معدن‌های یکسانی پیدا می‌شوند. برخی از این عناصر مانند سریم برخلاف نامشان بسیار فراوان اند. این عنصر‌ها به دلیل ویژگی‌های زمین‌شیمی در زمین بسیار پراکنده اند و در هیچ جا به اندازه کافی متمرکز نیستند، در نتیجه جستجو و بهره برداری از آن‌ها بسیار پرهزینه است. برخی از این عناصر در لوازم الکترونیک کاربرد حیاتی دارند. از جمله سریم، گادولینیم و نئودیمیم در ساخت صفحه نمایش LCD، فیبر نوری، لیزر و ... استفاده می‌شوند.


تجربه بازی با گنجاندن دو موتور خطی برای تولید لرزش دقیق‌تر و ایجاد احساس بهتر بازخورد لمسی بهبود یافته است. گوشی iQOO Neo6 دارای بلندگو‌های نیمه بسته بالایی است که به گیمر‌ها کمک می‌کند به صدا گوش دهند و موقعیت صدا را در هنگام برخی بازی‌ها شناسایی کنند. بلندگو‌ها همچنین برای ارائه جلوه‌های صدای فراگیر و بهبود میدان صوتی که در بسیاری از بازی‌های موبایل بسیار مهم هستند، ارتقاء یافته اند.


این دستگاه برنامه OriginOS Ocean مبتنی بر اندروید ۱۲ که از پیش نصب شده است را اجرا می‌کند و ویژگی‌هایی مانند کنترل از راه دور مادون قرمز، NFC تمام صحنه و سرویس جدید Vivo Card را ارائه می‌دهد. این برند یک باتری بزرگ ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز به شارژ سریع ۸۰ واتی ارائه کرده و ادعا می‌کند که این دستگاه را می‌توان تنها در ۵ دقیقه تا ۳۰ درصد شارژ کرد. گزینه‌های اتصال این گوشی شامل ۵G، وای فای، بلوتوث نسخه ۵.۲، OTG، پورت USB Type-C، قابلیت NFC و موارد دیگر است.


گوشی iQOO Neo6 دارای یک سیستم دوربین سه گانه در پنل پشتی است. این سیستم شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی ISOCELL GW۱P سامسونگ با دیافراگم f/1.9، یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی پرتره با دیافراگم f/2.4 می‌شود. دوربین اصلی دارای تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS) نیز هست. در پنل جلویی نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای گرفتن سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی تعبیه شده است.


این گوشی از ویژگی‌هایی مانند کاهش نویز هوش مصنوعی، الگوریتم Night Raw HDR، الگوریتم AI Anti-Glare، حالت پرتره، حالت شب، ویدئو با دید دوطرفه، زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر، ویدئو‌های 4K و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.
گوشی iQOO Neo6 در سه نسخه با پیکربندی متفاوت حافظه عرضه خواهد شد. نسخه اول با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به قیمت ۲۷۹۹ یوان (تقریبا معادل ۴۳۹ دلار آمریکا) به فروش می‌رسد. نسخه دوم دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی است و ۲۹۹۹ یوان (تقریبا معادل ۴۷۱ دلار آمریکا قیمت دارد. نسخه سوم با داشتن ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی در سطح بالاتری نسبت به دو مدل دیگر قرار دارد. این نسخه به قیمت ۳۲۹۹ یوان (تقریبا معادل ۵۱۸ دلار آمریکا) روانه بازار می‌شود.


این دستگاه در سه رنگ نارنجی، آبی و مشکی عرضه می‌شود. شرکت iQOO اعلام کرده است که اولین فروش گوشی iQOO Neo6 در ۲۰ آوریل ۲۰۲۲ (۳۱ فروردین) برگزار می‌شود.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو

کلیدواژه: گیگابایت رم گوشی iQOO Neo6 بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند

محمدرضا آل‌سارا، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، روغن خودرو گفت:یکی از مهم‌ترین نکات این است که کالاهای مورد نیاز خودروی خود را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب است زیرا واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند باید تهیه شود.

او در پاسخ به این سوال که چگونه روغن تقلبی را از اصلی تشخیص دهیم؟ اضافه کرد:روغن‌های تقلبی در یک بسته‌بندی دربسته است و تا در آن باز نشود تشخیص کیفیت آن بسیار مشکل است. تنها درصورتی قابل تشخیص است که آن واحد صنفی روغن را باز کند و بفهمد تقلبی هست یا خیر.

ال سارا اضافه کرد: البته راه دیگر این است که همه روغن‌های عرضه شده در بازار به آزمایشگاه تشخیص بروند. بازرسی و نظارت اگر توأم با متخصصان واحدهای صنفی باشد و به کارشناسان برای انجام این کار مراجعه شود، قطعا تأثیر مثبتی در بهبود اوضاع خواهد گذاشت.

او در خصوص نحوه خرید لاستیک گفت:به طور کلی باید  به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند

برای خرید لاستیک نیز حتماً باید به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز مراجعه کرد. همچنین به نکاتی مانند داشتن علامت استاندارد ملی ایران یا بین‌المللی، نداشتن نقص و عیوب ظاهری مانند ناهمواری، ترک، حباب و… توجه کرد. خریداران لاستیک می‌توانند از طریق سامانه‌های پیامکی یا وب‌سایت‌های مربوطه اصالت لاستیک را استعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • محبوب ترین گوشی‌ های میان رده شیائومی سری redmi
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر: رفاقت!
  • مشتریان به نشان استاندارد و اصالت قطعات خودرو توجه کنند
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۸ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone ۱۳