Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@07:08:18 GMT

«پروژۀ آدام»؛ سفر زمان با چاشنی کمدی و احساس

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۳۴۱۷

«پروژۀ آدام»؛ سفر زمان با چاشنی کمدی و احساس

فرارو- معمولا فیلم‌های مربوط به سفر در زمان بیشتر تمرکزشان روی بازی با ذهن بیننده از طریق پرداختن به پارادوکس‌های علمی است. اما ویژگی خاص «پروژۀ آدام» این است که در عین اینکه با مسئلۀ جهش‌های زمانی بازی می‌کند، بیشتر از هر چیز روی احساسات متمرکز است.   به گزارش فرارو؛ رایان رینولدز در این فیلم نقش آدام رید را بازی می‌کند؛ خلبانی که در سال ۲۰۵۰ زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او باید به سال ۲۰۱۸ برگردد تا همسر گمشده‌اش لورا (زوئی سالدانا) را پیدا کند و مانع از این شود که سفر در زمان به سلاحی در دست مایا سوریان (کاترین کینر) تبدیل شود. اما عده‌ای در تعقیب رایان هستند و همین باعث می‌شود که او نتواند مختصات زمانی را به صورت دقیق تعیین کند. به همین خاطر به جای سال ۲۰۱۸ او به سال ۲۰۲۲ می‌آید. در این زمان او با خود ۱۲ ساله‌اش (واکر اسکابل) رو به رو می‌شود و از او برای رسیدن به هدفش کمک می‌گیرد (مجروحیت او باعث شده که سفینۀ فضاییش کد‌های ژنتیکی او را به درستی تشخیص ندهد و به همین دلیل او به کمک خود جوانترش نیاز دارد).   جنبۀ مفرح و طنزآمیز «پروژۀ آدام» تا حد زیادی متکی بر شوخ‌طبعی رینولدز است. حرف زدن او بیشتر اوقات کنایه‌آمیز و تند و تیز است و شوخی‌های ظریف و جذابی دارد. اما آن چیزی که باعث می‌شود این شوخ‌طبعی بتواند خودش را نشان بدهد موقعیت همراهی او با خود نوجوانش است. این واقعا ایدۀ بامزه و درخشانی بوده که بچگی‌های یک نفر با حرف‌ها و کارهایش اعصاب بزرگی‌های خودش را به هم بریزد. انتخاب اسکابل برای نقش آدام نوجوان واقعا فوق‌العاده بوده. او زوج درخشانی را با رینولد شکل داده و فضا را خیلی خوب برای شوخی‌های او آماده می‌کند. صحنه‌های اکشن مثل جنگ‌های فضایی و نبرد‌های تن به تن زمینی در تمام طول فیلم پراکنده هستند و موسیقی فیلم هم به حفظ حال و هوای پر تب و تاب فیلم کمک می‌کند. صحنۀ اکشن پایان فیلم هم از این جهت که از ظرافت‌های علمی استفاده می‌کند قابل توجه و سرگرم‌کننده است.   اما بهترین چیزی که در این فیلم هست نه اکشن است و نه کمدی، بلکه بار عاطفی و خانوادگی آن است. مسئلۀ ارتباط عاطفی والدین و فرزندان خیلی عمیق و ملموس در خیلی از لحظه‌های فیلم وجود دارد. مثلا رابطۀ آدام نوجوان با مادرش خیلی خوب نیست و به خاطر مرگ پدرش آشفته و ناراحت است. آدام بزرگسال به نوجوانی‌های خودش توصیه می‌کند که با مادرش مهربانتر باشد، چون خاطرات این رابطۀ سرد همیشه او را آزار خواهد داد. این توصیه واقعا احساس‌برانگیز و تاثیرگذار است، چون ما می‌دانیم که این فقط یک توصیه نیست بلکه دقیقا تجربه‌ای است که آدام سال‌ها با آن زندگی کرده. صحنۀ ملاقات آدام بزرگسال با مادرش در کافه هم فوق‌العاده است. او به مادرش اطمینان می‌دهد که پسرش عاشق اوست و این حرف را به عمیق‌ترین شکل ممکن بیان می‌کند، زیرا در واقع دارد از آن چیزی حرف می‌زند که در عمق قلب خودش جریان دارد.   شاید «پروژۀ آدام» فیلمنامۀ بی‌نقص و ماندگار فیلم «بازگشت به آینده» را نداشته باشد و حال و هوای آن هم بین کمدی اکشن درام تا حدی سرگردان باشد. اما آنقدر نکات و جزئیات ارزشمند عاطفی و انسانی تاثیرگذار در این فیلم هست که دیدنش را به تجربه‌ای لذتبخش و ارزشمند تبدیل کند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کارگردان: شان لوی (Shawn Levy) فیلمنامه‌نویس: جاناتان تراپر (Jonathan Tropper) بازیگران: رایان رینولدز (Ryan Reynolds)، واکر اسکابل (Walker Scobell)، مارک روفالو (Mark Ruffalo) امتیاز: ۶.۹/۱۰ منبع: aisleseat.com

منبع: فرارو

کلیدواژه: نقد فیلم سینمای جهان علمی تخیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت خوب نیست می‌روم

سرمربی آبی اناری‌ها از نمایش شاگردانش در دیدار برابر والنسیا راضی و خوشحال است. او گفت اگر وقت احساس کند که از حمایت لازم برخودار نیست تیم را ترک می‌کند.

به گزارش ایسنا، بارسلونا در آخرین بازی از هفته سی و سوم رقابت‌های لالیگا با نتیجه ۴ بر ۲ والنسیا را شکست داد.

ستاره این  بازی روبرت لواندوفسکی بود که توانست سه گل به ثمر برساند.

به نوشته آس، ژاوی در نشست خبری بعد از بازی گفت: من خوشحال و راضی هستم. اشتباه باعث شد تا با نتیجه دو بر یک عقب بیفتیم اما ناامید نشدیم و به بازی برگشتیم. باوجود آن که اشتباهات فردی داشتیم اما به نظرم نظم تیمی خوب و در کارهای هجومی  راضی کننده بودیم. باید از این نمایش و پیروزی خوشحال باشیم. به کمی آرامش بیش‌تر نیاز داشتیم با این حال من از نتیجه و عملکرد بازیکنان راضی و خوشحال هستم.

او ادامه داد: فرمین لوپز بسیار خوب بود. او در فضاها بازیکن بسیار کارآمدی است و می‌تواند کمک زیادی به تیم کند. البته به نظرم باید فرصت‌های بیش‌تری را در این بازی خلق می‌کرد هر چند که توانست گلزنی کند.

سرمربی آبی اناری‌ها درباره درخشش روبرت لواندوفسکی هم گفت: به نظرم شکست در ال کلاسیکو باعث شد تا وضعیت تیم تغییر کند. لواندوفسکی هم بهتر شده است و آمار گلزنی او به خوبی چنین چیزی را نشان می‌دهد؛ البته او می‌توانست بهتر از این هم ظاهر شود.

او درباره دلیل تغییر نظرش برای ماندن در بارسلونا گفت: من واقعا می‌خواستم بروم اما وضعیت تغییر کرد. من احساس کردم که از حمایت باشگاه و مدیر ورزشی برخوردار هستم و به همین خاطر تصمیم به ماندن گرفتم. احساس کردم که باید بمانم. اگر این احساس به من دست می‌داد که از حمایت لازم برخوردار نیستم قطعا تیم را ترک می‌کردم. اگر هم در آینده چنین احساسی داشته باشم قطعا می‌روم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کونته کاری می‌کند که در زمین پرواز کنید
  • ژاوی: هر وقت احساس کنم که وضعیت خوب نیست می‌روم
  • کری ستاره بایرن برای رئال: در برنابئو صعود می‌کنیم
  • آدم ربایی با چاشنی رمز ارز
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • پرسپولیس جای خالی گوهری را احساس کرد!(عکس)
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام